Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na środę 18.03.2020r.

Zabawy z muzyką dla grupy "Stokrotki" przesyła pani Gosia
Poproś dorosłego członka rodziny (jeśli potrafisz zrób to sam)aby włączył ci wesołą muzyczkę, do której przy użyciu wymyślonych przez siebie "instrumentów"będziesz wystukiwać rytm. Zaproś do wspólnej zabawy innych członków rodziny.
Propozycje instrumentów: klaskanie, tupanie, kląskanie, cmokanie, uderzanie dłońmi o kolana, uderzanie łyżką o łyżkę, uderzanie kredką o kredkę, uderzanie kredką o pusty kubek po jogurcie. Sam pomyśl jakie mogą być jeszcze domowe instrumenty. Powodzenia!

Ćwiczenia z gimnastyki korekcyjnej dla wszystkich przedszkolaków przesyła Pani Iwonka
Mamo, Tato poćwicz ze mną !
Zabawa korekcyjna "Kolorowe kredki" stosowana przy płaskostopiu i stopach płasko-koślawych.
Przygotuj dwie kartki i kredki różnego koloru- 8 lub 12 sztuk. Umieść kartki na jednym końcu pokoju (jedna dla dziecka, druga dla rodzica) a kredki na drugim końcu- po 4- 6 dla każdego.
Przebieg zabawy.
Rodzic i dziecko wkładają po jednej kredce pod palce każdej bosej stopy, chwytają je palcami i maszerują na piętach w kierunku swoich kartek. (nie wkładamy kredek między palce). Jeżeli kredka wypadnie to poprawiamy ją ręką i maszerujemy dalej. Po dotarciu na miejsce puszczamy kredki- stopy odpoczywają a każdy z ćwiczących rysuje na swojej kartce po jednym elemencie każdą kredką ( np.czerwoną piłkę i niebieską chmurkę). Po narysowaniu dwóch obrazków, zostawiamy kredki i wracamy na palcach z wyciągniętymi wysoko rękami (jak "wielkoludy") po kolejne kredki.
Zabawę powtarzamy do momentu wykorzystania wszystkich kredek i narysowania 4-6 elementów. Można rysować dowolne obrazki np. słoneczko, księżyc, koło, trójkąt, serce, domek, jabłuszko itp. Na zakończenie zabawy kolorujemy nasze obrazki i przedstawiamy do oceny drugiemu z rodziców. Miłej zabawy!

Do wspólnych zajęć w grupie "Jagódki" zaprasza Pani Agata.
Proszę o rozmowę z dzieckiem na temat , co należy do zdrowego jedzenia ( warzywa , owoce , ryby, mięso, nabiał), co dziecko lubi jeść, jakie kanapki , z czym? - proszę wykorzystać piramidę żywienia. Wspólnie z dzieckiem wykonujemy z ciastoliny , plasteliny lub np. masy solnej swoje ulubione śniadanie: parówka, bułeczki, pomidor, lub kanapka z serem łącząc dwie warstwy plasteliny. W porze obiadowej i kolacji można z dzieckiem skomponować wspólnie zdrowy posiłek. Tym zadaniem rozwijamy inicjatywę i pomysłowość dzieci oraz wdrażamy do porządkowania miejsca pracy i mycia rąk. Jako dodatkowe zadanie proponuje stworzenie własnej piramidy żywienia - produkty wycinamy z gazet, ulotek i przyklejamy na piramidzie narysowanej przez rodzica na kartce . Gotowe prace plastycznego śniadania i piramidy można dodać w komentarzu. Miłej zabawy

Zachęcamy wszystkie przedszkolaki do zabawy z języka niemieckiego. Pani Anita przesyła propozycje na dziś, naukę wyliczanki:
Ene, mene, miste,
es rappelt on der Kiste
Ene, mene, uh
und raus bist Du!
Raus bist Du noch Lange nicht,
sag mir erst, wie alt Du bist.
1-2-3-4-5-6-7-8.
Wyliczankę można obejrzeć w serwisie YouTube z a p r a s z a m y

Zadanie dla grupy "Misie" przesyła Pani Ania.
Przypominamy kilka sprawdzonych pomysłów na zabawę z dzieckiem:
Tanecznym krokiem - z podkładem muzycznym lub bez możecie wspólnie poruszać się do ulubionych piosenek i melodii. W wersji dla odważniejszych rodziców (mniej wrażliwych słuchowo) możecie włączyć sekcję instrumentalną z wykorzystaniem sprzętów kuchennych (garnki mają świetną akustykę). Dzieci będą zachwycone, sąsiedzi nieco mniej. Zorganizujcie konkurs taneczny albo konkurs piosenki. Nagrodą może być korona, medal, dyplom (oczywiście zrobiony własnoręcznie) albo pyszne małe co nieco.
Kalambury - w tej zabawie za pomocą gestów musimy pokazać np. tytuł bajki, postać z bajki, czynność, zwierzątko.
Wspólne gotowanie - zaproponujcie dzieciom wspólne pieczenie babeczek, zróbcie owocowe szaszłyki i nie przejmujcie się, jeśli mały mistrz kuchni nieco nabrudzi. Z przygotowanych wspólnie specjałów możecie urządzić przyjęcie domowe.

Witam serdecznie nasze "Gwiazdeczki". Jak wiadomo w każdą środę w naszej grupie mamy zajęcia plastyczne! Więc kontynuując tematykę tęczowych kolorów, proponuję aby dzieci znalazły w domu przy pomocy dorosłego, wybrany owoc lub warzywo,przyjrzały się mu i powiedziały jaki ma kolor, nazwały go! Następnie wzięły kartkę papieru, kredki, lub farby i namalowały ten sam owoc lub warzywo, które mają przed sobą! Następnie zachęcam do obrania tych witaminek i zjedzenia ze makiem! Pozdrawiam miłego dnia! Pani Wiola

Twórcze zabawy w domu- proszę bardzo. Dziś proponujemy stworzyć piankową masę sensoryczną. Potrzebujemy :
-duży, płaski pojemnik
-pianka do golenia (1 szt.)
-mąka ziemniaczana (1 kg)
-barwniki spożywcze (jeśli chcemy nadać kolor).
Sposób wykonania:
1. Do płaskiego, dość dużego pojemnika dajemy piankę do golenia oraz mąkę ziemniaczaną. Składniki mieszamy ze sobą do uzyskanie nieklejącej się do rąk masy (w razie potrzeby dodajemy mąkę lub piankę). 2. Aby nadać kolor należy do masy dodać kilka kropli barwnika spożywczego i dokładnie wymieszać. Po zakończonej zabawie piankolinie najlepiej przechowywać w zamkniętym opakowaniu
Miłej zabawy Życzy Pani Elwira

Propozycja ćwiczeń logopedycznych od Pani Anety.
Dzień dobry. Dziś proponuję ćwiczenia dla dzieci usprawniające słuch fonematyczny.
Teraz kilka słów o słuchu fonematycznym. Jest to umiejętność rozróżniania najmniejszych elementów mowy, tzn. fonemów. Oznacza to, że dziecko właściwie wyodrębnia z treści wypowiedzi słownych zdania, w zdaniach - wyrazy, w wyrazach - sylaby, w sylabach - głoski. Następnie wymienia głoski w wyrazie. Niewątpliwie, jest to bardzo ważny element determinujący prawidłowy rozwój mowy, a następnie umiejętność czytania i pisania. Proces kształtowania się słuchu fonematycznego rozwija się w trakcie rozwoju mowy dziecka. Jednak nie zawsze słuch fonematyczny rozwija się właściwie i idzie krok w krok z rozwojem mowy.
Oto kilka ćwiczeń na początek. Jeśli zadanie zostało wykonane to proszę o lajka. Powodzenia!
Ćwiczenia artykulacyjno - słuchowe:
-Powtarzanie wyrazów dźwiękonaśladowczych - dzieci naśladują podany przez opiekuna wyraz dźwiękonaśladowczy powtarzając go kilka razy np. ko-ko, ko-ko-ko, mu, mu-mu, mu-mu-mu, be, be-be, be-be-be, be-be-be-be.
-Powtarzane krótkich rymowanek np. Dwa aniołki w niebie piszą list do ciebie, piszą i rachują, ile kredek potrzebują. Baloniku nasz malutki, rośnij, rośnij okrąglutki. Balon rośnie, że aż strach. Przebrał miarę no i trach!
Wygenerowano w sekund: 0.01
4,917,924 unikalne wizyty