Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 4

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na poniedziałek 23.03.2020r.

Zadanie dla grupy "Misie" od Pani Ani
1. Znajdź w kuchni przedmiot zaczynający się na głoskę "Ł" (łyżka, najlepiej duża drewniana) Wskaż w swoim pokoju największą rzecz na głoskę "Ł"((łóżko). Odnalezione przedmioty posłużą ci do zabawy w łódź odkrywców poszukujących nowych krain. Zaaranżujcie łóżko do potrzeby zabawy wykorzystując nie tylko poduszki czy kołdrę, ale gromadząc inne przedmioty które przydadzą się podczas podróży w nieznane
2. Po skończonej zabawie spróbuj posprzątać swoją łódź i pościelić łóżko
3. Czy pamiętasz na jaką głoskę rozpoczynają się wyrazy: łódź, łóżko, łyżka?
4. Narysuj łódź swoich marzeń

Propozycja zabaw logopedycznych od Pani Anety. Dzień dobry, dziś proponuję dla dzieci ćwiczenia rozumienia, zgadywanki:
Co robi pies?
- Śpiewa, Mówi, Szczeka.
Co robi żaba?
-Mówi, Skacze, Biega.
Co robi ryba?
- Pływa, Śpiewa, Lata.
Co robimy wiosną?
- Lepimy bałwana, Jeździmy na łyżwach, Pływamy w morzu.
Co robi krowa?
- Muczy, Szczeka, Kwacze.
Co robimy nocą?
- Bawimy się, Biegamy, Śpimy.

Dzień dobry, Poniedziałkowe zajęcia zaczniemy od gimnastyki korekcyjnej od Pani Iwonki
Mamo, Tato poćwicz ze mną !
Przykładowe zabawy korekcyjne - stosowane przy płaskostopiu i stopach płasko - koślawych.
1. "Spacer pingwinków" - rodzic z dzieckiem idą w parze na piętach z podwiniętymi palcami stóp, plecy mając wyprostowane.
2. Zabawa "Witamy się" - rodzic i dziecko spacerują osobno na palcach po czym spotykają się, chwytają się za ręce, unoszą prawe stopy w górę i witają się podeszwową stroną stóp. Rozchodzą się, spacerują na palcach po czym znów się witają - lewymi stopami.
3. Zabawa "Skaczące żabki" - rodzic i dziecko skaczą obok siebie jak żabki z "łąki" do wyznaczonego celu - "stawu" i potem wracają z powrotem. Żabki skaczą na palcach, z piętami złączonymi, kolanami szeroko, bioderka nisko, ręce między kolanami. Idealnie gdyby skoki wyglądały tak: najpierw ręce w przód, podpór na rękach, potem doskakują nogi, i znów ręce, podpór i nogi.
Życzę miłej zabawy!

GRUPA "RYBKI" 6 -latki, zadanie na dziś od Pani Agaty
Czy wiecie starszaki, że wczoraj był światowy dzień wody? Jak myślicie, dlaczego?
Ten krótki wierszyk pomoże znaleźć wam odpowiedź na to pytanie.
1. Posłuchaj wierszyka:
Woda - to bardzo cenna ciecz
Z niej człowiek zbudowany jest
Zwierzętom, roślinom bardzo potrzebna
Do życia ludziom po prostu niezbędna.
2. Określ pierwszą głoskę w słowie woda
3. Wymień kilka słów, które zawsze zaczynają się na wielkie W (np. Wojtek, Wanda, Władek, Wisła, Warszawa, Wrocław)
4. Jeśli wiesz jak wygląda litera w ,W - to pokaż ją mamie lub tacie (np. w książce, gazecie,na klawiaturze), lub poproś rodziców o pomoc.
5. Napisz palcem literę W na plecach rodzica, a mama lub tata na twoich.
6. Na deseczce kuchennej wysypanej mąką napisz palcem literę w i W
BRAWO STARSZAKU!

Witam moje "Gwiazdeczki "w poniedziałkowy ranek , Pani Wiola .
Jak wiadomo zmieniła nam się pora roku. Zima odeszła, a zawitała wiosna. Kochani proszę o przeczytanie wraz z rodzicem wierszyka:Wiosna! W MARCU ZIMĘ ZEGNAMY, KOLEJNĄ PORĘ ROKU - WIOSNĘ WITAMY. WIOSNA WIOSNA UROKI SWE MA, SZUKAMY JEJ TERAZ KAŻDEGO DNIA.Jeżeli ktoś ma możliwość i wychodzi na ogródek, lub działkę i odnajdzie pierwsze oznaki wiosny może przysłać zdjęcie: pierwsze pączki na drzewach, kwiatki, zwierzęta wiosną.

Zabawy dla grupy "STOKROTKI" od Pani Ani
Dzisiaj proponujemy następujące zabawy:
1. ZABAWA W ODWZOROWYWANIE
Do zabawy wystarczy kartka przedzielona na pół oraz różne przedmioty, które macie w domu w parach (po 2 szt np. łyżeczki, klocki, autka itp.). Zabawa polega na układaniu przedmiotów wzdłuż osi symetrii lub inaczej w odbiciu lustrzanym. Warto dziecku przy okazji takiej zabawy pokazać jak ułożone przedmioty wyglądają w lustrzanym odbiciu. Układamy po 5 - 6 przedmiotów i odtwarzamy ten sam wzór z drugiej strony. Stopniowo zwiększamy liczbę przedmiotów, lub wykorzystujemy do zabawy kolorowe figury geometryczne.
Można układać bardziej wzdłuż wyznaczonej linii symetrii lub wykorzystując całą przestrzeń swojej połowy kartki... Gdy już dziecko rozplanuje przedmioty, rodzic odtwarza ten sam układ z drugiej strony. Dzięki zamianie ról dziecko nie tylko odtwarza nasze symetryczne układy, ale również uczy się samodzielnego planowania przestrzennego.
2. KOSZYCZKI
Sensoryczne koszyczki i odgadywanie przedmiotów tylko za pomocą zmysłu dotyku. Już nie raz bawiliśmy się w taki sposób używając tajemniczego pudełka lub butelek, ale nasza najnowsza wersja tej zabawy z dwoma sensorycznymi koszyczkami jest naprawdę świetna. W dodatku całą zabawę możecie przygotować wspólnie z dzieckiem. Do zabawy potrzebujecie: dwa koszyczki, dwa kawałki materiału z wyciętym otworem na dłonie, dwie gumki recepturki do zamocowania materiału i kilka różnych przedmiotów po dwie sztuki każdy, tak aby w jednym i drugim koszyczku umieścić takie same przedmioty. Wspólnie wyszukujemy w domu wszelkie przedmioty, które pod względem kształtu i dotyku były identyczne. To mogą być dwie szyszki, dwie muszelki, samochodziki, ludziki, koniki, puszki waty, klocki, piłeczki, łyżki itp. Wszystko wrzucamy do naszych koszyczków, zakrywamy materiałem i za pomocą dotyku próbujemy odszukiwać dwa takie same przedmioty. Zabawa jest świetna, a chwila gdy wyciągasz dwa różne przedmioty podobne do siebie wprawia w doskonały nastrój. Zabawa uczy dziecko obserwacji świata, rozwija wrażliwość dotykową i pobudza wyobraźnię. W zabawie możemy się też zamieniać rolami.

Co powiecie na atrakcyjną dla dzieci, stymulująca sensorycznie zabawę w ryżu? - propozycja od Pani Elwiry
Potrzebne będą: pudełko, ryż, małe przedmioty, kartki papieru, pisak
Wypełniłam pudełko zwykłym białym ryżem . Do tego przygotowane małe przedmioty (np zabawki z Kinder Niespodzianek, klocki itp.) oraz trzy kartki: z odrysowanymi przedmiotami, ( dzieci młodsze) z pierwszą literą wyrazu oraz z napisanymi wyrazami ( dzieci starsze).


Zabawy dla grupy "Jagódki" od Pani Agaty.

Proszę przeczytać dzieciom wierszyk "Nadchodzi wiosna ".
Nadchodzi wiosna
zielona, radosna,
do życia budzi
przyrodę i ludzi.
Drzewa okrywa
pakami kwiatów,
w oddali słychać
wesoły śpiew ptaków.
Słońcem maluje
tęczę na niebie,
by świat rozjaśnić
właśnie dla Ciebie.
Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza.
- jaka jest wiosna
- co budzi do życia
- co pojawia się na drzewach
- co słychać w oddali
- co pojawia się na niebie
Wygenerowano w sekund: 0.01
4,920,118 unikalne wizyty