Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 3

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na środę 25.03.2020r.

Propozycja ćwiczeń z gimnastyki korekcyjnej od Pani Iwonki Mamo, Tato poćwicz ze mną!
Na dziś znów troszkę ćwiczeń z grupy płaskostopia. Potrzebne nam będą dwa cienkie szaliki, (ewentualnie apaszki, rajtuzki lub cienkie leginsy).
1. Zjadanie makaronu" - rodzic i dziecko siedzą naprzeciwko siebie. Każdy ma dla siebie jeden szalik, który rozkłada przed sobą rozciągnięty w kierunku współćwiczącego. Stawiamy stopę przed szalikiem i nie odrywając pięty od podłoża zwijamy go palcami stóp -zjadamy makaron. Rodzic ocenia dokładność wykonania ćwiczenia przez dziecko a dziecko ocenia rodzica.
2. "Tunel" - rodzic i dziecko chwytają swoje szaliki palcami obydwu stóp (nie wkładamy ich między palce, jedynie pod nie) i podnoszą nogi w górę. Szaliki tworzą tunele, przez które ćwiczący mogą się wzajemnie zobaczyć.
3. "Przeciąganie liny" - rodzic i dziecko chwytają wspólny szalik palcami prawych stóp i przeciągają go każdy w swoją stronę. Po chwili "mocowania" następuje zmiana stóp.
4. "Przeskoki przez kałużę" - robimy z szalików kółeczka - kałuże, rodzic i dziecko przeskakują na palcach przez swoje kałuże.
5. "Skoki wokół kałuży" - próbujemy skakać jednonóż wokół swojej kałuży. Po chwili zmieniamy nogę i skaczemy na niej.
6. Zabawa "Ptaszki do gniazdka" - nasza kałuże stają się teraz - gniazdkami. Rodzic i dziecko biegają na palcach, ręce ugięte w skrzydełka, plecy proste, na hasło "Ptaszki do gniazdka" każdy siada po turecku w jednym gniazdku, z rękami nadal ułożonymi w skrzydełka i wyprostowanymi plecami.
Życzę miłej zabawy i zdrówka!

Propozycja zabaw dla grupy "Rybki" od Pani Gabrysi
Uwaga "Rybki" ! Zadanie na dziś.
1. Poproście mamę albo tatę o przeczytanie Wam ulubionej bajki lub opowiadania.Po przeczytaniu, odpowiedzcie na kilka pytań:
- wymieńcie i nazwijcie wszystkie postacie występujące w bajce.
- która z postaci jest waszym bohaterem?
- jaka część bajki podobała Wam się najbardziej, dlaczego?
2. Podczas zabawy rozejrzyjcie się w swoim pokoju i poszukajcie przedmiotów w kształcie prostokąta i trójkąta. Powiedzcie czym się różnią i policzcie, ile ich jest.
3. Poproście rodziców o narysowanie na kartce brystolu lub innego papieru konturu prostokąta o wymiarach 20 cm/5 cm (może być w kształcie ołówka, czyli składający się z dwóch figur: prostokąta i trójkąta). Wytnijcie go i na jednej stronie narysujcie ulubioną postać z bajki, a na drugiej ulubiony fragment bajki. Tak wykonany prostokąt posłuży Wam, jako zakładka do książki.
4. Wykonaną pracą możecie się nam pochwalić.
Miłej zabawy! Pani Gabrysia

Propozycja zabaw dla grupy "Misie" od Pani Ani.
1. "Pierwsze oznaki wiosny" - dzieci opowiadają, co ich zdaniem świadczy o nadejściu wiosny. Rodzic weryfikuje i uzupełnia wypowiedzi dzieci.
2. Wysłuchanie wiersza A tulipan śpi Doroty Gellner.
A tulipan śpi
Idą, idą ciepłe dni,
a tulipan śpi.
Słońce siadło na parkanie.
-Wstawaj, wstawaj tulipanie!
Kończ zimowe sny!
A tulipan śpi.
Słychać wkoło deszczu granie.
-Wstawaj, wstawaj tulipanie.
Dam ci krople trzy!
A tulipan śpi.
Stanął dziadek na ścieżce.
- Tulipanie, śpisz jeszcze?
Postawię na grządce budzik,
może wtedy się obudzisz!
- Kto to dzwoni??Kto mnie woła?
O, jak ciepło dookoła!
Patrzcie, liście mam zielone!
I na głowie mam koronę!
A tak mało brakowało,
żebym przespał wiosnę całą! 3. Praca plastyczna "Tulipan". Dzieci wykonują tulipana z kolorowych wycinanek przy użyciu kleju i nożyczek -naklejają wycięte kształty na kartkę papieru.
4. Wspólne sprzątanie i prezentacja prac.

Propozycja ćwiczeń logopedycznych od Pani Anety
Dzień dobry. Dzisiaj odwiedzimy gospodarstwo domowy i dowiemy się ,co tam się dzieje. Oto przepis na fajną zabawę dla maluchów i starszaków.
- Praca z obrazkiem- -zapoznanie ze zwierzętami wiejskimi, nazywanie zwierząt wiejskich
- Odgłosy zwierząt wiejskich -wysłuchanie dogłosów zwierząt wiejskich, próba naśladowania odgłosów i wymówienia nazw .z w i e r z ą t.

Propozycja zabaw z języka niemieckiego od Pani Anity
1. Przed wykonaniem zadania umówmy się z dzieckiem na przypisanie nazwom zwierząt konkretnych czynności, np. die Kuh -skakanie, das Schaf - przysiady, der Hahn - pajacyki, das Schwein - czworokowanie, das Pferd - tupanie, die Ente - klaskanie. Dziecko chodzi sobie po pokoju, w tle może lecieć piosenka. Na hasło --nazwę zwierzęcia - dziecko wykonuje przypisaną mu czynność. Przed rozpoczęciem zabawy należy upewnić się, czy dziecko zapamiętało czynności!
2. Na podłodze wyznaczamy linię (np. taśmą klejącą lub za pomocą skakanki), po jednej stronie której umieszczamy napis JA (tak), po drugiej - NEIN (nie). Pokazujemy dzieciom obrazek zwierzęta i zadajemy pytanie: np. Ist das eine Kuh?/Ist das ein Pferd??Dziecko zamiast udzielenia samej odpowiedzi na pytanie, ma za zadanie ustawić się po odpowiedniej stronie wyznaczonej linii t u t a j 3. Wprowadźmy dla dzieci piosenkę! Dziecko słucha piosenki i próbuje powtórzyć, jakie zwierzęta usłyszało.

Propozycja zabaw dla grupy Stokrotki od Pani Gosi
Zabawa "Co to za dźwięk?" Należy przygotować: Nożyczki, starą gazetę (lub reklamę ze sklepu), dwa kubeczki (jeden z wodą), dwa klocki, woreczek foliowy.
Do zabawy zaproś drugą osobę, która będzie np. szeleściła woreczkiem, przelewała wodę, stukała klockiem o klocek, cięła papier nożyczkami. Twoim zadaniem jest odgadnięcie i nazwanie dźwięku który słyszysz (powinieneś być odwrócony tyłem, możesz mieć również zawiązane oczy).
Spróbuj odgadnąć i nazwać 3 dźwięki które słyszysz za oknem.Powodzenia!

Propozycja zabaw dla grupy "Gwiazdeczki" od Pani Wioli
Dzień dobry kochane gwiazdeczki. Dzisiaj kolejne zadanko, które możemy wykonać samodzielnie, lub z pomocą rodziców. W tym tygodniu na uwadze mamy WIOSNĘ proszę aby powtórzyć sobie wierszyk pt. WIOSNA. W MARCU ZIMĘ ZEGNAMY, KOLEJNĄ PORĘ ROKU,
- WIOSNĘ WITAMY. WIOSNA WIOSNA UROKI SWE MA,SZUKAMY JEJ TERAZ KAŻDEGO DNIA. Ostatnio dzieci odnajdywały oznaki wiosny, a dzisiaj proszę zobaczyć kolorowy rysunek i powiedzieć co widzicie na tym rysunku! Wiosenne sadzenie, kwiatów, cebulek. To właśnie czas na sadzenie, więc mam dla was zadanie aby z rodzicem wziąć cebulę, lub fasolkę lub inne nasionka i je zasadzić i obserwować co się będzie działo! Nie trzeba sadzić do ziemi, można do wody wsadzić Przykładowe fotki przesyłam pozdrawiam i życzę miłej zabawy moi Mali ogrodnicy

Propozycja zabaw z rytmiki od Pana Tomka
Witam wszystkie dzieciaczki w piękną słoneczną środę.
Ponieważ nie możemy wspólnie się uczyć i bawić to przesyłam Wam piosenkę, której uczylibyśmy się w przedszkolu pt.: "Kwiecień plecień" jest bardzo wesoła i melodyjna. Słuchając jej szybko wpada w ucho. Porozmawiajcie z rodzicami o czym ta piosenka mówi, co słychać w jej treści.
Jednocześnie dla grup 5- 6 latków przygotowałem dodatkowe zadanie. Bardzo proszę aby dziecko wykonało dowolną metodą plastyczną pracę, w której będzie instrument muzyczny. Pozdrawiam wszystkich, bądźcie zdrowi...
Zapraszam t u t a j Tekst piosenki "Kwiecień plecień"
I zw. Idzie za kwietniem
rowem zielonym
Pierwsza stokrotka
w śniegu kwietniowym.
Na skrawku ciepła,
na zimna brzeżku
Kwiat przebiśniegu
usiadł w dołeczku.
Kwiecień - plecień,
bo przeplata,
trochę zimy,
trochę lata
Kwiecień - plecień,
bo przeplata,
trochę zimy,
trochę lata
II zw. Śniegiem sypnęło,
czy kwiaty wschodzą,
Na pożegnanie
ostatnim mrozom
Uderza wiosna
o skrzydła ptakom,
Śpiew się poturlał
z góry po dachu.
Kwiecień - plecień,
bo przeplata,
trochę zimy,
trochę lata
Kwiecień - plecień,
bo przeplata,
trochę zimy,
trochę lata

Zabawa z doświadczeniami od Pani Elwiry
Kolorowe wodne wulkany
Aby wykonać kolorowe wulkany, potrzebujecie:
4 szklanki wypełnione wodą
bibułę w 3 kolorach (lub barwniki spożywcze)
kwasek cytrynowy
opakowanie sody oczyszczonej
strzykawka lub po prostu łyżka
tackę ochronną pod szklanki
W trzech szklankach barwimy wodę (w każdej na inny kolor) i wsypujemy kwasek cytrynowy, a w czwartej mieszamy ją z sodą oczyszczoną. Z ostatniej szklanki nabieramy strzykawką płyn i wlewamy go do każdej z kolorową wodą.Sprawdźcie co się stanie Miłej zabawy !
Zajęcia z j. angielskiego od Pani Izy

Kochane dzieci, drodzy rodzice zapraszam do zabawy z piosenką pt. "Dino Rock'n'Roll"

Tekst piosenki:

Stomp like a dino,
[dzieci tupią]
Stomp, stomp, stomp!
Stomp like a dino,
All day long.
Stomp like a dino,
Stomp, stomp, stomp!
Stomp - all day long.

One, two,
[odliczają na palcach do dwóch]
One, two, three, four!
[odliczają na palcach do czterech i tańczą do muzyki]
It's Dino, dino rock and roll,
It's Dino rock and roll,
It's Dino rock and roll,
One, two, three and four.

Run like a dino,
[biegają w miejscu]
Run, run, run!
Run like a dino,
Have some fun.
Run like a dino,
Run, run, run!
Run - have some fun.

One, two...

Roar like a dino,
[śpiewają grubym głosem całą zwrotkę,
jednocześnie unosząc ręce,
jakby chciały kogoś wystraszyć]
Roar, roar, roar!
Roar like a dino,
More and more.
Roar like a dino,
Roar, roar, roar!
Roar more and more.
Zapraszam tutaj
One, two...

Wygenerowano w sekund: 0.01
5,035,627 unikalne wizyty