Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 3

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na czwartek 26.03.2020r.

Propozycja zadań z języka niemieckiego dla wszystkich przedszkolaków od Pani Anity
Na dzisiejsze spotkanie z językiem niemieckim proponuję następujące zadania
1. Na podłodze naklejamy taśmę malarską (lub kładziemy skakankę, sznurek, cokolwiek by wyznaczyć linię) Po dwóch stronach linii umieśćmy dwa dowolne obrazki z tematu t gospodarskie i prosimy dziecko, żeby ustawiły się po jednej z nich. Rodzic wypowiada jakąś nazwę a dziecko ma za zadanie przeskakiwać na odpowiednią stronę linii. Można podkręcić nieco tempo zabawy i wypowiadać nazwy coraz prędzej.
2. Rozkładamy obrazki w dowolnych miejscach w pokoju, np. w 4 rogach, a następnie wydajemy polecenie, np. Gib mir bitte die Kuh, wtedy dziecko musi podbiec do odpowiedniego obrazka i go przynieść. Zabawę można powtórzyć kilkakrotnie.
3. Na zakończenie zatańczcie wspólnie z dzieckiem jeden z najpopularniejszych tańców: Ententaz czyli kaczuszki https://www.youtube.com/watch?v=sjrji-9CfJc&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3KCWvkEnYdc0haI4B8p4UF9yI2VRo9mDR7kk8ihNjlryx9lCHkMzk_LGE

Propozycja zadań dla grupy Rybki od Pani Ani
1. Rozwiąż łamigłówkę. Spośród ciągu liter wykreśl wszystkie wyrazy "WIOSNA" - odczytaj hasło.
WIOSNAKWITNĄWIOSNAKWIATYWIOSNABZU
2. Zaprezentuj dziecku ilustrację tulipana (załącznik). Pokaż i nazwij jego części: korzeń, cebula, łodyga, liść, kwiat. Zadaj dziecku następujące pytania:
- Jak nazywa się ten kwiat?
- Jaki ma kolor?
- Ile liści ma ten kwiat?
- W jakiej porze roku zakwita?
Tulipany to rośliny cebulowe, gdyż wyrastają z posadzonej w ziemi cebulki
3. Włącz dowolne nagranie muzyki relaksacyjnej, np.:
Poproś dziecko aby zamieniło się w nasionko. Podczas nagrania opowiadaj historię o pewnym nasionku. Dziecko powinno wykonywać czynności, które ilustrują treść historyjki. Możesz wraz z dzieckiem wykonywać podane ruchy
W pewnym ogródku żyło sobie małe nasionko. (w pozycji skulonej kładzie się na dywanie)
Nasionko to mieszkało w miękkiej ziemi. Nagle zaczął padać deszcz i zmoczył nasionko. (przykuca i naśladuje ruch otrzepywania)
Po chwili wyszło słonko i ogrzało nasionko, z którego wyrosła łodyga. (staje na wyprostowanych nogach)
Powiał wietrzyk i łodyga zaczęła się poruszać, (kiwa się z jednej strony na drugą)
A wraz z nią poruszały się listki. (porusza rękami)
Gdy ponownie wyszło słonko, z łodygi wyrósł kwiat, który wyciągnął swą główkę w kierunku ciepłych promieni (wspina się na palce i wyciąga głowę w stronę sufitu)
Kwiat rozejrzał się dookoła i zauważył, że nie jest sam (rozgląda się)
W ogródku wyrosło mnóstwo innych kwiatów, które uśmiechały się do siebie przyjaźnie (uśmiecha się radośnie do rodzica)
4.Wykonaj pracę plastyczną "Palczasty kwiat". Obrysuj na kolorowych kartkach (brązowych, zielonych i czerwonych) dłonie a następnie je wytnij (po dwie dłonie w jednym kolorze). Weź białą kartkę z naklejonym zielonym prostokątem (łodygą). Dziecko powinno przykleić kolorowe dłonie w odpowiednich miejscach:
- brązowe (korzenie) na dolnym końcu łodygi
- zielone (liście) z prawej i lewej strony łodygi
- czerwone (kwiaty) na górnym końcu łodygi.


Propozycja zadań matematycznej Pani Martyny dla grupy "Jagódki"
1. Proszę o naszykowanie 3 kartek i 3 różnych zabawek po 3 sztuki np. 3 klocki, 3 autka, 3 lalki.
2. Następnie proszę o rozłożenie na dywanie obok siebie 3 kartek, a przed kartkami zabawki.
3. Proszę zapytać dziecko ile mamy kartek na dywanie. Następnie czego jest więcej kartek czy zabawek? Proszę powiedzieć dziecku, że te kartki są domkami naszych zabawek, zadaniem dziecka jest umieszczenie zabawek w swoim domku, jedna kartka będzie domkiem dla klocków, druga kartka będzie domkiem dla autek, a trzecia dla lalek.
4. Następnie bez przeliczania niech dziecko spróbuje odgadnąć, czy zabawek w domkach jest tyle samo, następnie niech dziecko przeliczy zabawki na kartkach.
5. Zabawę można powtórzyć w różnych wersjach, aby było po jednej zabawce na kartce, po dwie lub na każdej kartce może być różna liczba zabawek. Np. 1 klocek, 2 autka, 3 lalki.
Dodatkowo zabawa paluszkowa. Mówimy wierszyk i pokazujemy:
Zaciśniemy, otworzymy,
żaróweczki dokręcimy,
paluszkami poruszamy,
popstrykamy, pogadamy,
kciuk schowamy,
nic nie mamy.
Miłego dnia !


Dziś pani Agnieszka zachęca wszystkie dzieci do zadań z jogą. Zaczniemy od wykonania kilku pozycji - asan, po których przyjemnie się zrelaksujemy
1. Pomogą Wam w tym dołączone karty. Poproście rodziców lub starsze rodzeństwo o przeczytanie instrukcji, a następnie zamieńcie się w dane zwierzątko. Pamiętajcie o głębokim oddechu!
2. Przygotuj maskotkę. Połóż się na plecach a następnie połóż maskotkę na swoim brzuszku. Oddychaj głęboko i spokojnie tak, by maskotka unosiła się i opadała.
3. Zamknij oczy i słuchaj dźwięków, które dobiegają z zewnątrz, potem dźwięków, które dobiegają z pokoju, i w końcu dźwięków, które dobiegają z twojego ciała.
4. Poproś drugą osobę o wykonanie masażyku na twoich pleckach. Można do tego mówić wierszyk "Kanapka"
Najpierw chleb pokroję (uderzamy lekko brzegami dłoni po plecach dziecka),
Potem posmaruję (głaszczemy całą powierzchnią dłoni plecy)
Na to ser położę (przykładamy wiele razy i na krótko dłonie do pleców)
Pomidora dołożę (rysujemy małe kółka na plecach),
I posolę i popieprzę (dotykamy delikatnie plecy, przebierając palcami)
Żeby wszystko było lepsze (masujemy).
Już nie powiem ani słowa, bo kanapka jest gotowa.
5. Poproś rodzica o zapalenie świeczki, następnie usiądź wygodnie po turecku lub na piętach i patrz przez chwilę na płomień świecy, potem podziel się wrażeniami, jaki ma kolor, jaki jest jej ruch, jakie uczucia wywołuje.
Mam nadzieję, że Wam się podobało. Miłego dnia!

Propozycja zadań dla grupy "Stokrotki" od Pani Gosi
Odgadnij zagadki, które przeczyta ci ktoś z dorosłych:
1. Może być bujany, bywa wiklinowy. By zmęczone plecy oprzeć, zawsze jest gotowy. (fotel)
2. Prawdziwe noszą zwierzęta a sztuczne zimą dziewczęta (futro)
3. Ma uszko, lecz nie słyszy, i spodek, choć nie lata, za to pysznie z niej smakują kawa i herbata. (filiżanka)
4. Lekka i zwiewna, prosta lub marszczona, przypięta na karniszu zdobi okna w domach. (firanka)
Udało Ci się odgadnąć? Brawo! Weź np. klocki i do każdego rozwiązania zagadki ułóż tyle klocków ile to słowo ma sylab.Teraz powiedz jaką głoską rozpoczynają się wszystkie rozwiązania, poproś dorosłego aby pokazał Ci tą literkę np. w jakiejś książeczce (wielką i małą literkę). Może jeszcze pomyślisz jakie są inne słowa rozpoczynające się taką literką? Proponuję abyś wziął kawałek nitki i na stole spróbował ją ułożyć ( a może z klocków, a może z drucika, na pewno znajdziesz wiele pomysłów) Powodzenia!

Propozycja zadań dla wszystkich przedszkolaków z terapii ręki od Pani Elwiry
Dzień dobry , wysyłam dziś propozycje wykonania tzw "przeplatanki". Do wykonania zadania potrzebne będzie nam:
1. Karton/kartka
2. mazaki/kredki/farby (do wyboru)
5. słomki plastikowe
4. nożyczki
5. klej
6. sznurek/sznurówka
Ze względu na to, iż wiosna do nas zawitała i wszystko budzi się ze snu zimowego wykonamy sobie Ul dla pszczółek. Poproście rodziców o namalowanie na kartonie/kartce wzór ula a następnie pokolorujcie go najpiękniej jak umiecie. Następnie przetnijcie słomki na małe kawałki i wyklejcie je w różnych miejscach na Waszym ulu. Sznurówka/sznurek musi przejść przez każda słomkę. Miłej zabawy!


Propozycja ćwiczeń dla wszystkich przedszkolaków od Pani Iwony
Mamo, Tato poćwicz ze mną ! Dzisiaj proponuję ćwiczenia ogólnousprawniające z balonami. Jeżeli macie baloniki z minkami z poprzednich zajęć to możemy je dziś wykorzystać.
Zapraszam do gimnastyki!
1. Na rozgrzewkę "Odbijanie balona", rodzic z dzieckiem stają naprzeciwko siebie w pewnej odległości i odbijają do siebie jeden balonik. Staramy się jak najdłużej utrzymać balonik w powietrzu ( można liczyć ilość odbić i podzielić się z innymi swoim rezultatem). Gdy balon spadnie na podłogę to przechodzimy do kolejnego ćwiczenia.
2. Rodzic z dzieckiem stoją tyłem do siebie w pewnej odległości - przekładanie balona bokiem do siebie, zgodnie z ruchem wskazówek zegara i następnie w stronę przeciwną.
3. Spacer po pokoju (ewentualnie po całym mieszkaniu) z wysokim unoszeniem kolan, balon między rodzicem a dzieckiem, plecy proste. Uważamy, by balon nie upadł na podłogę.
4. Rodzic trzyma balon przed sobą na wysokości dostosowanej do wzrostu dziecka, dziecko unosi na zmianę raz prawą, raz lewą prostą nogę w górę i przekłada nad balonem. Po kilku powtórzeniach - dziecko trzyma balonik a rodzic ćwiczy.
5. Skoki z balonem trzymanym między kolanami dookoła rodzica, następnie zmiana ról.
6. Zabawa końcowa "Balonowe czapeczki", każdy pociera balonem swoją głowę i stara się utrzymać balonik na naelektryzowanych włosach bez pomocy rąk. Próbujemy przejść do wyznaczonego wcześniej celu. Komu się udało jak najdłużej utrzymać "czapeczkę" na głowie? Kto może niech cyknie zdjęcia i podzieli się z innymi swoimi zmaganiami.
Życzę fajnej zabawy!

Wygenerowano w sekund: 0.01
4,927,506 unikalne wizyty