Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 2

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na piątek 27.03.2020r.

Dzień dobry kochane "Gwiazdeczki", witam w piątkowy ranek, zachęcam do zabawy- -Pani Wiola
Ale najpierw gimnastyka poranna: 5 przysiadów, 4 podskoki,3 skłony, 2 obroty, 1 okrzyk Hura zabawa niech trwa! JAKA jest pora roku? Tak to wiosna. Wiosna , a więc porządki robimy, nasionka siejemy, sadzimy , ale przy tym się świetnie bawimy. Dołączę wam ilustracje popatrzcie co jest potrzebna do pracy w ogrodzie! Pomyślcie czy ktoś z was chciałby zostać ogrodnikiem? Kochani teraz zabawa - weźcie w domu kolorowe nakrętki, lub fasolkę biała, lub klocki malutkie i spróbujcie ułożyć kwiatka tak, jak na rysunku niżej. A po tej zabawie zachęcam do pracy plastycznej, musicie wziąć ziemniaczka wraz z rodzicem, przekroić na pół i wyciąć tulipan , ziemniaczek malujemy farba i odbijamy na kartce, potem trzeba dorysować łodygę i listek! Wiem, że świetnie się będziecie bawić pozdrawiam i czekam na zdjęcia.



Dzień dobry. Przesyłamy zadania dla dzieci z grupy "Jagódki "od Pani Agaty
"Jagódki "dzisiaj zaprosimy do zabaw ruchowych .
Pierwszą zabawą będzie zabawa ruchowa - Wiosna budzi kwiaty- dziecko zaprasza do zabawy wszystkich domowników aby ustawili się w rozsypce, rodzic lub starsze rodzeństwo (pani wiosna), chodzi między innymi domownikami (kwiatkami),kogo dotknie pani wiosna wówczas kwiatek podnosi się do góry i wstaje . Zabawę kończymy, gdy wszystkie kwiatki już stoją. Można zamieniać się rolami .
Bociany i żabki - jedna osoba z domowników to bociek. Pozostali to żabki. Bociek stoi z boku , a żabki wesoło skaczą, na hasło bociana - "idzie bocian" - bocian chodzi podnosząc wysoko nogi, a żabki uciekają i chowają się koło szafek, pod stołem, na hasło: bociany odleciały - bocian wymachuje rękoma i siada np. na sofie, a żabki wesoło cieszą się i skaczą. Proponuje późniejszą zamianę ról.
Wspólne szukanie w książeczkach zwierząt, które zwiastują wiosnę, a następnie wykonujemy ćwiczenia ortofoniczne, czyli omawiamy jakie dźwięki wydają zwierzęta, które wyszukaliśmy w książeczkach, np.:
żaby, kum - kum
muchy, bzy - bzy
bociany, kle- le
bąki, bzum - bzum...
Zabawa skaczą żabki - dziecko przykuca , nogi ma szeroko rozstawione, ręce trzyma pomiędzy nogami opierając o podłogę - naśladowanie skoków żabek.
Jako zajęcia popołudniowe proponuje narysować dziecku gałązki na kartce , a dziecko przykleja do narysowanych gałązek małych kulek z plasteliny - bazie .
Miłych zabaw!

GRUPA "RYBKI" 6- LATKI zadanie na dziś od Pani Agaty
1. Poproś mamę lub tatę, żeby przeczytali Ci wierszyk.
Kłóciły się Gwiazdy nocą,
Które, najpiękniej migocą?
I tak się przekomarzały!
Ja piękniej świecę, niż ta wyżej!
Nie prawda! To ja, chociaż jestem niżej!
Ja świecę , dla Antosia!
A mnie kocha, tylko Zosia!
A na to Księżyc!
Koniec tych sporów!
Bo zaraz wrzucę was do worów!
I będzie smutno dzieciom nocą,
Że, gwiazdki na niebie już nie migocą.
Tak głośno się kłóciły,
Aż ranek obudziły,
Słońce tych kłótni nie słyszało,
I cicho w chmurki się zaplątało.
Mimo ,że nocka znowu nastała,
Kłótnia w najlepsze trwała,
Krzyczały! Słońce to żółty karzeł!
Nie jest on sprawcą żadnych marzeń.
Zaś światło naszych gwiazd,
Wzbudzało miłość nieraz,
Po co zazdrościć i być niemiłym?
Układu planet i tak nie zmienimy.
Zazdrość to kolejna emocja, o której można i trzeba rozmawiać, bo różne emocje towarzyszą nam codziennie. Poznaliśmy już radość, miłość, złość, strach, gniew, wstyd i nieśmiałość.
2. Porozmawiaj z rodzicem o wierszyku. (opowiedz kto w nim występuje, co robią gwiazdy i dlaczego, kto chce je pogodzić)
3. Odpowiedz na pytania:
- Jak się nazywa takie uczucie, gdy nie ma się czegoś, a bardzo, ale to bardzo chce się to mieć? Zazdrość - trzeba nazwać tę emocję.
- czy kiedyś czegoś zazdrościłaś/zazdrościłeś innym?
- czy jest to miłe czy przykre uczucie? (to nie jest miłe uczucie)
- co robimy jak jesteśmy zazdrośni? ( możemy czuć złość, kłócić się, krzyczeć, płakać )
- co można zrobić by nie zazdrościć innym, że mają coś czego my nie mamy? (porozmawiaj z dorosłą osobą, ona pomoże zrozumieć ci, ze najważniejsze jest aby doceniać i cieszyć się z tego co masz), że pewnych rzeczy wcale nie potrzebujesz, bo masz dużo innych (zabawek, książek, kolegów, ukochanego zwierzaka, wiele talentów i umiejętności, no i wyjątkowa/ wyjątkowy i niepowtarzalna/ niepowtarzalny, masz rodzinę, kochających rodziców, no i jesteś dla nich największym skarbem i szczęściem itp.)
4. Zamaluj niebieską farbą powierzchnię kartki, a jak wyschnie dokończ nocne niebo z wierszyka malując gwiazdy i księżyc.
BRAWO STARSZAKU!

Ćwiczenia korekcyjne dla wszystkich przedszkolaków od Pani Iwonki
Mamo, Tato poćwicz ze mną!
Witam wszystkich w piątek. Zachęcam do wspólnych zabaw doskonalących równowagę.
Potrzebna nam będzie skakanka, ewentualnie długa gruba nić, długie paski lub szaliki oraz gazeta, kartki papieru, ręcznik papierowy.
1. Zabawa "Czapla" - jesteśmy czaplami, które fruwają nad łąką. Na hasło "czaple" stajemy na prawej nodze i wyciągamy ramiona w bok. Staramy się utrzymać równowagę nie podpierając się na drugiej nodze. Komu uda się dłużej utrzymać równowagę ten podaje komendę przy powtórzeniu zabawy, która toczy się dalej. Tym razem stajemy na lewej nodze.
2. Zabawa "Spacer po linie" - ze skakanki, pasków, grubych nici lub szalików robimy linię prostą na podłodze. Ustawiamy się na jednym końcu naszej " liny "- rodzic za dzieckiem, po czym idziemy po niej samodzielnie, starając się z niej nie spaść. Stopy wciąż idą po linie, stopa za stopą - utrzymujemy równowagę.
Z młodszymi lub potrzebującymi pomocy dziećmi rodzice mogą iść wspólnie tzn. rodzic za dzieckiem trzymając je za rączki
3. Zabawa 'Idzie żuraw ' - j.w , ale idziemy po tej prostej linii z wysokim unoszeniem kolan, wolno, pilnując, by stopa nogi uniesionej w górę była ładnie naciągnięta - palce skierowane do podłogi.
4. Zabawy - 2 i 3 j.w., ale modyfikujemy sobie dowolnie tor przejścia - raz tor wyznacza dziecko, raz rodzic wg własnej inwencji. np. linia falista, łamana, zawinięta jak muszla ślimaka, idziemy po górach, schodzimy w dolinę itp.
5. Zabawa "Przeprawa" - rozkładamy kartki z gazet lub ręcznika papierowego imitujące kamienie po całym pokoju lub nawet poza nim. Odległość między "kamieniami" powinna być równa krokom dziecka. Ustawiamy się na początku naszego toru - rodzic za dzieckiem, po czym ruszamy na przeprawę. Uważajmy, aby nie wpaść do wody! Młodszym dzieciom pomagają rodzice!!Możemy w ponownej przeprawie zmienić odległość między kamieniami- zwiększyć lub zmniejszyć trudność.
6. Na zakończenie - "Rzuty do celu" -kartki z poprzedniego ćwiczenia zamieniamy na piłeczki - próbujemy bosymi stopami zgnieść je tak, by powstały kulki. Dzieci, które nie potrafią tego zrobić mogą zgniatać kartki rączkami. Ze skakanki robimy okrągły kosz na podłodze i celujemy do niego powstałymi piłeczkami. Kto zdobył więcej punktów? Brawo!

Zadania z języka niemieckiego dla wszystkich przedszkolaków od Pani Anity. Bastelstunde!
Na dzisiejsze zajęcia proponuję stworzenie owieczki.
Potrzebne będą:
1. weißes Papier
2. buntes Papier (rot, grün, blau, orange...)
3. Kleber
4. Schere
5. Filzstifte
W tworzeniu pracy pomoże krótki instruktaż w postaci zdjęć.
Viel Spass!



Ćwiczenia logopedyczne dla wszystkich przedszkolaków od Pani Anety .
Dzień dobry, dzisiaj będziemy usprawniać oddech dmuchając przez słomkę do kubeczka plastikowego, tak, aby rękawiczka uniosła się go góry. Następnie ćwiczymy pionizację języka, unosząc go za górne zęby pięć razy. Tyle ile jest palców w rękawiczce.
Potrzebne: kubek plastikowy, słomka, rękawiczka jednorazowa oraz taśma bezbarwna, aby okleić i tym samym przymocować rękawiczkę do kubka.
Ćwiczenie może wykonywać dziecko w każdym wieku z przerwami. Raz krótko i mocno, raz delikatnie i długo.


Zadanie dla wszystkich przedszkolaków z terapii ręki, ćwiczenia koncentracji uwagi oraz koordynacji wzrokowo - ruchowej od Pani Elwiry
Dzień dobry pszczółkowe przedszkolaki. Aby wykonać zadanie potrzebujemy:
1. pudełko po butach - przykrywkę z tego pudełka
2. nożyczki
3. mazaki/kredki/farby/plastelina (do wyboru)
4.piłeczkę do tenisa stołowego (ping pong)
5. Uśmiech na twarzy
Wieko pudełka obracamy (aby było od środka), następnie z pomocą rodziców (lub kto potrafi wycina sam) wycinamy kółko na środku kartonu, tak aby piłeczka pingpongowa przeszła przez to kółko (pamiętajcie aby nie było za duże). Następnie w środku kartonika malujemy piękny obrazek tak aby wycięte kółko stanowiło jego część np. środek kwiatka lub brzuszek misia. Jak już mamy piękne rysunki, wrzucamy piłeczkę do kartonika/przykrywki i poruszamy nim w rożne strony tak aby piłeczka wpadła do naszej, wyciętej dziurki.Miłej zabawy! Czekam na fotki lub filmiki z pokazaniem jak wam poszło i czy świetnie się bawiliście .

Zadanie dla grupy Misie od Pani Ani
Oto wiersz o wiośnie (do nauczenia się - dla chętnych dzieci)
"Wiosna"
Przyszła do nas pani wiosna,
cała w sukni z kwiatów.
Uśmiechnięta i radosna,
wśród lecących ptaków.
Powróciły z nią bociany,
z dalekiej Afryki.
Żaby w stawie się zbudziły,
misie i jeżyki.
W krzewach słychać śpiew skowronka,
słonko mocniej grzeje.
Na listeczku śpi biedronka,
wiatr leciutko wieje.
Witaj wiosno! Piękna pani.
Cieszy nas twój powrót.
Zieleń liści, świerszczy granie,
kwiatów pełen ogród".
Życzymy powodzenia!
Wygenerowano w sekund: 0.01
5,029,189 unikalne wizyty