Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia specjalistyczne - 27.03.2020

Mamo, Tato poćwicz ze mną !

Witam wszystkich serdecznie i zachęcam dziś do wspólnych zabaw doskonalących równowagę.

Zestaw I - o wyższym poziomie trudności.

Potrzebna nam będzie gazeta (ewentualnie kartki papieru lub ręcznik papierowy)
1. Zabawa "Żołnierz na warcie"- rozkładamy 2 kartki lub gazety na podłodze w sporej odległości od siebie po czym rozpoczynamy zabawę. Rodzic i dziecko biegają po pokoju, na hasło "Żołnierz na warcie" każdy ćwiczący wybiera jedną gazetę, na której staje na baczność- nogi złączone, stopy razem, plecy proste, łopatki ściągnięte, ręce wzdłuż tułowia, brzuch wciągnięty, głowa prosto. Po chwili nieruchomego stania i utrzymania równowagi zabawa toczy się dalej. Komendę może raz wydawać rodzic a raz dziecko.
2. Zabawa "Przeprawa"- rozkładamy kartki z gazet lub ręcznika papierowago imitujące kamienie po całym pokoju lub nawet poza nim. Odległość między "kamieniami" powinna być równa krokom dziecka. Ustawiamy się na początku naszego toru , po czym jeden z ćwiczących rusza na przeprawę. Uważa, aby nie wpaść do wody! Stawiamy kroki tylko na gazetę i dochodzimy do ostatniego kamyka. Odwracamy się i wracamy po kamyczkach z powrotem, Następnie na przeprawę rusza kolejny ćwiczący. Dla utrudnienia podczas kolejnej przeprawy możemy przenosić w rękach jakiegoś pluszaka. Możemy też zmienić odległość między kamieniami- zwiększyć dla utrudnienia lub zmniejszyć.
3. Na zakończenie- "Rzuty do celu"- kartki z poprzedniego ćwiczenia zamieniamy na piłeczki- próbujemy bosymi stopami zgnieść je tak, by powstały kulki. Rodzic ze swoich rąk robi przed sobą kosz, do którego dziecko wrzuca "piłeczki" a potem następuje zmiana rzucającego.


Zestaw II - o niższym poziomie trudności.
Potrzebna nam będzie gazeta (ewentualnie połączone 2-3 listki ręcznika papierowego )
1. Zabawa "Żołnierz na warcie"- rozkładamy gazetę na podłodze po czym zaczynamy spacerować po pokoju trzymając się za ręce. Na hasło "Żołnierz na warcie" stajemy razem na baczność- rodzic za dzieckiem- staramy się skorygować postawę dziecka, by była prawidłowa ( nogi złączone, stopy razem, plecy proste, łopatki ściągnięte, ręce wzdłuż tułowia, brzuch wciągnięty, głowa prosto). Po chwili nieruchomego stania i utrzymania równowagi zabawę powtarzamy.
2. Zabawa "Przeprawa"- rozkładamy kartki z gazet lub ręcznika papierowago imitujące kamienie po całym pokoju lub nawet poza nim. Odległość między "kamieniami" powinna być równa krokom naszego dziecka. Ustawiamy się na początku naszego toru, rodzic za dzieckiem trzymając je za rączki i ruszamy na przeprawę. Uważajmy, aby nie wpaść do wody! Stawiamy kroki tylko na gazetę i dochodzimy do ostatniego kamyka. Odwracamy się i wracamy po kamyczkach z powrotem.
3. Na zakończenie- "Robimy piłeczki"- jedną lub więcej kartek z poprzedniego ćwiczenia dziecko zamienia na piłeczki- próbuje je zgniatać rączkami tak, by powstały kulki.

Życzę miłej zabawy!

Logopeda poleca ...

Logopedyczne zabawy zalecane dla dzieci, które posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka.
Proponuję dwa bloki ćwiczeń logopedycznych o dwóch stopniach trudności w zależności od psychofizycznych możliwości każdego dziecka.
Są to ćwiczenia wydłużające fazę wdechową i wydechową oraz ćwiczenia pionizacji języka.
Ćwiczenie 1.
Dzisiaj będziemy usprawniać oddech dmuchając przez słomkę do kubeczka plastikowego, tak, aby rękawiczka uniosła się go góry. Następnie ćwiczymy pionizację języka, unosząc go za górne zęby pięć razy. Tyle ile jest palców w rękawiczce. Potrzebne: kubek plastikowy, słomka, rękawiczka jednorazowa oraz taśma bezbarwna - aby okleić i tym samym przymocować rękawiczkę do kubka.
Ćwiczenie może wykonywać dziecko w każdym wieku z przerwami. Raz krótko i mocno, raz delikatnie i długo.
























Ćwiczenie 2.
W tym ćwiczeniu przenosimy za pomocą słomki kolorowe plamki na motylka. Im większa plamka do przeniesienia, tym więcej siły wymaga uniesienie jej przy pomocy słomki. Następnie wymawiamy słowa: motyl ma kolorowe plamki la-la-la. Mój motyl ma kolorowe plamki lo-lo-lo, le-le-le, lu-lu-lu, li-li-li.





Wygenerowano w sekund: 0.02
5,031,690 unikalne wizyty