Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na poniedziałek 30.03.2020r.

Dzień dobry. Propozycja zadań dla grupy "Jagódki" od Pani Agaty.
W tym tygodniu dzieci z grupy "Jagódki"będą zapoznawać się z tematem kompleksowym: Bajki i baśnie. Bardzo proszę o wypowiedzi dzieci na temat swojej ulubionej bajki czytanej przez rodzica , można też puścić bajkę na stronach internetowych.
Proszę zadawać dzieciom pytania:
-kto występuje w bajce?
oraz takie, które będą pasować do bajki ,która rodzice dzieciom opowiedzą.
Proszę o opowiedzenie bajki lub baśni i wspólne narysowanie z dzieckiem historyjki obrazkowej.

GRUPA "RYBKI"6 - latki zadanie na dziś od Pani Agaty
1. "Ul" - wiersz paluszkowy , poproś rodzica o przeczytanie wierszyka i wspólną zabawę do niego:
To jest ul.
Ul to taki dom,
Gdzie pszczoły śpią
(dłoń zaciśnięta w pięść)
Pszczoły ciężko pracują
(energiczne przebieranie palcami)
Pszczoły z ula wylatują:
(energiczne wyprostowanie wszystkich palców)
Jedna, dwie, trzy,
cztery, pięć,
(dłoń zaciśnięta w pięść, unoszenie kolejnych palców)
Bzzz, bzz, bzz
(energiczne przebieranie palcami)
2. Ile sylab ma słowo ul? (jedną), wymień i policz wszystkie głoski w słowie ul (u, l - dwie), powiedz mamie lub tacie, czy głoska u jest samogłoską czy spółgłoską? - (samogłoską)
3. Przyjrzyj się literze u i U drukowanej w czasopiśmie, gazecie lub na klawiaturze - ułóż literę U ze sznurka, sznurówki lub tasiemki. 4. Wytnij z kolorowego papieru lub gazety 6 jednakowej długości pasków ( ok 10 cm długości i 2 cm szerokości) narysowanych przez mamę lub tatę, ułóż z nich na białej kartce ul - domek dla pszczół, przyklej paski na tej samej kartce, dorysuj pszczoły.
BRAWO STARSZAKU!

Zadania dla grupy "Misie"od Pani Ani
1. Drogi rodzicu, przeczytaj proszę dziecku wiersz Moniki Niewielskiej "Śmigus-dyngus":
Wczesnym rankiem, po kryjomu, Michał skrada się do domu
Z ogromnymi psikawkami właśnie schował się za drzewami.
Aj, ratunku! Co się dzieje? Kto to na mnie wodę leje?
Wszystkich oblał dziś Michałek, bo dziś lany poniedziałek!
2. Porozmawiaj z dzieckiem na temat zwyczajów Świąt Wielkanocnych, jak obchodzi się święta w waszych domach? Opowiedz o najbardziej znanej tradycji - śniadaniu wielkanocnym (jak wygląda stół wielkanocny, jakie produkty spożywamy).
3. Zaprezentuj dziecku literę "N" - małą i wielką, drukowaną i pisaną.
Zaprezentuj dziecku sztućce z kuchennej szuflady (te potrzebne do nakrycia stołu). Zapytaj który ze sztućców rozpoczyna się na głoskę "N"?(nóż). Zaproponuj dziecku aby spróbowało ułożyć ze sztućców wielką literę "N". Zapytaj czy słyszy głoskę "N" na początku czy na końcu wyrazu "nóż"? Jakie zna inne wyrazy rozpoczynające się na tą głoskę?
3. Zabaw się w detektywa (do zabawy można wykorzystać lupę). Odszukaj w powyższym wierszu wszystkie litery "n" Przelicz ile liter udało ci się odnaleźć (9).
4. Zademonstruj dziecku prawidłowe nakrycie stołu. Zwróć uwagę, że po lewej stronie znajduje się widelec, po prawej od talerza najpierw nóż, następnie łyżka, nad talerzem mała łyżeczka zwrócona w lewą stronę a w prawym górnym rogu od dużego talerz - mały talerzyk deserowy. Poproś aby na podstawie tego co zobaczyło, spróbowało nakryć swoje miejsce. Do nakrycia możesz dodać również szklankę oraz serwetkę. Aby urozmaicić zabawę, możesz zaproponować dziecku aby z gazetek, reklam itd. powycinało produkty spożywcze, które spożywamy na śniadaniu wielkanocnym i ułożyło je na talerzu.

Zadanie dla grupy Stokrotki, Misie , Rybki z języka angielskiego od Pani Izy
Drodzy Państwo, dzisiaj chciałabym zaproponować dla dzieci zabawę ruchową z piosenką "If you're happy and you know it".
Teraz pozwólcie, że zwrócę się bezpośrednio do dzieci:
Kochane Dzieci, proszę, przypomnijcie i wysłuchajcie piosenki pt. "If you're happy and you know it".
Myślę, że pamiętacie jeszcze zabawę ruchową do tej piosenki. Dzieci starsze, proszę, abyście narysowały szczęśliwą buźkę i wypowiedziały głośno "I am happy". Życzę Wam miłych chwil z muzyką i dużo zdrówka.

Zapraszamy tutaj

Zadania dla grupy "Stokrotki" od Pani Ani
Jak rozwija się roślina?
Zabawa badawcza "Fasola" - nasionko fasoli i przedmioty, które potrzebne będą do hodowli:
słoik, gaza, gumka recepturka. Wspólne przypomnienie warunków niezbędnych do rozwoju rośliny (dostęp do światła, wody, podłoże). Dzieci na słoik nakładają gazę, następnie mocują ją gumką recepturką, wlewają do środka słoika zimną wodę, a na gazie kładą nasiona fasoli.
Jestem sobie ogrodniczka,
mam nasionek pół koszyczka.
Jedne gładkie, drugie w łatki,
a z tych nasion będą kwiatki.
Ref.:
Kwiatki, bratki i stokrotki
dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
malowane słońcem.
Mam konewkę z dużym uchem,
co podlewa grządki suche.
Mam łopatkę, oraz grabki
bo ja dbam o moje kwiatki.
Omawiamy z dziećmi treść piosenki. Prezentujemy nasiona fasoli: i te gładkie, i te w łatki -można w tym miejscu opowiedzieć parę słów o roślinie - popularna roślina działkowa, często sadzona jako "żywa ściana", bo pnie się po tyczkach i podpórkach, kwitnie na czerwono (nasiona czarne) lub na biało (nasiona białe). Dzieci uczą się piosenki.
"Wiosenny labirynt" -w prawym dolnym rogu kartki dzieci rysują grabie, w lewym górnym rogu - grządki, następnie dzieci rysują labirynt (dowolnie biegnące linie), z jedną drogą biegnącą od grabi do grządek. Czekamy na efekty...
Zapraszamy tutaj

Ćwiczenia gimnastyczne, korekcyjne dla wszystkich przedszkolaków od Pani Iwonki
Mamo, Tato poćwicz ze mną !

Przykładowe ćwiczenia z przyborem stosowane przy płaskostopiu i stopach płasko-koślawych.

Potrzebne nam będą 2 długie sznurówki zawiązane w kółeczko- po jednej dla każdego ćwiczącego (ewentualnie sznurki, wstążki, tasiemki)

1. "Okienka" - rodzic i dziecko siedzą na podłodze naprzeciwko siebie w pewnej odległości. Chwytają swoje sznurówki zawiązane w kółeczka palcami obydwu stóp (nie wkładamy sznurówek między palce, jedynie pod nie i tylko pojedynczy sznurek pod każdą stopę) i podnoszą nogi w górę. Związane sznurówki tworzą okienka, przez które ćwiczący widzą się wzajemnie.
2. "Wyścig jeńców" - rodzic i dziecko stoją obok siebie, pod palcami stóp trzymają swoje sznurówki za dwa ich końce. Na hasło "idziemy" poruszają się w przód na piętach do wyznaczonego celu nie wypuszczając sznurków spod palców - ograniczają one długość ich kroków.
3. Zabawa "Ubieramy spodnie" - rodzic i dziecko stoją. Każdy trzyma w rękach swoją sznurówkę - wkładamy jedną nogę w kółeczko ze sznurówki - "ubieramy nogawkę" po czym stajemy na palcach. Po chwili wyciągamy nogę z "nogawki" i kontynuujemy ćwiczenie drugą nogą.
4. Na zakończenie - zabawa "Żyrafa w kałuży". Rozkładamy nasze sznurówki w kółeczka na podłodze - kałuże, po czym biegamy na palcach. Na hasło "żyrafa w kałuży" ćwiczący wbiegają do swojej kałuży i stają na palcach, pięty złączone, plecy proste, ręce wzdłuż tułowia, szyja wydłużona, głowa prosto.
Wszystkie ćwiczenia i zabawy wykonujemy na boso. Zabawy powtarzamy kilka razy. Miłej zabawy!

Zadanie dla wszystkich przedszkolaków z języka niemieckiego od Pani Anity
Dziś poznamy słownictwo związane z wiosną.
1. Na początek porozmawiajmy z dzieckiem o zachodzących zmianach w przyrodzie wprowadzając stopniowo słownictwo: der Frühling - łąka [czyt. fryjling], die Wiese - łąka [czyt. wize], die Blumen - kwiaty, das Gras - trawa, die Sonne - słońce, der Regen - deszcz. Można w tym celu wprowadzić krótką historyjkę, np. Nadeszła Frühling, zaczyna zielenić się Gras. Sonne przygrzewa nam coraz mocniej a na Wiese wyrastają piękne Blumen. Od czasu do czasu pada nam Regen.
2. Wykonajcie wraz z dzieckiem sylwetę chmury z zawieszonymi kroplami deszczu. Potrzebne będzie do kolejnego zadania!
3. Jako podsumowanie rodzic przytrzymuje chmurkę z kropelkami dziecko a dziecko próbuje wprawić w ruch krople deszczu poprzez dmuchanie - wiosenny wiatr (der Wind) i deszcz (der Regen).
4. Nie zapomnijmy również o powtórzeniu słówek z tematu zwierzęta gospodarskie!

Zadanie dla wszystkich przedszkolaków od Pani Elwiry
Dzień dobry. Dziś wykonamy sobie eksperyment z nasionami fasoli. Do eksperymentu będzie nam potrzebne:
1. Biała fasola
2. Wata,
3. Woreczek strunowy,
4. Woda .
Do woreczka wrzucamy watę i wlewamy wodę tak aby wata była cała nasiąknięta woda , następnie wrzucamy na watę kilka nasionek fasoli . Przygotowany woreczek przyklejamy ( z pomocą rodziców) taśmą na okno. Nasionka uwielbiają słoneczko. Teraz pozostaje obserwacja co będzie się działo w woreczku. Wyślijcie w komentarzu zdjęcia lub filmik z wykonania zadania . Miłej zabawy!

Zadania dla grupy "Gwiazdeczki" wysyła Pani Wiola
DZIEŃ DOBRY, KOCHANE "Gwiazdeczki". Witam was w ten poniedziałkowy ranek. Zadam wam pytanie, czy wy wiecie jaka jest pora roku Tak Wiosna. Mam dla was pewna historyjkę obrazkowa związana właśnie z wiosna. O tej porze roku przylatują do nas... zakładają gniazda. Chciała bym abyście zobaczyły kolorowe obrazki i opowiedziały rodzicom wiosenna historyjkę. Następnie zapraszam do odgadnięcia zagadek wiosennych ciekawe kto zgadnie? A na koniec proszę, aby każdy z was namalował na kartce papieru kredkami domek a na nim gniazdo z bocianem. Kto jak potrafi, bez pomocy rodziców. Wiem że jesteście zdolni miłej zabawy!



Wygenerowano w sekund: 0.02
5,009,311 unikalne wizyty