Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 10

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na czwartek 02.04.2020r.

Zadanie dla wszystkich przedszkolaków z języka niemieckiego od Pani Anity
Dziś proponuję następujące zadania:
1. Rozkładamy przed dzieckiem obrazki ze słownictwem wiosennym. Prosimy by dziecko zamknęło oczy "Augen zu" [czyt. ałgen cu]. W tym momencie zabieramy dowolny obrazek i prosimy o otwarcie oczów "Augen auf" [czyt. ałgen ałf]. Zadaniem dziecka jest określenie, który obrazek zniknął.
2. Zabawa ruchowa "Biene Maja fliegt". Dziecko przemienia się w małą wiosenną pszczółkę - Biene. Ma hasło rodzica "Biene Maja fliegt" [czyt. bine Maja fligt] dziecko porusza się w dowolnym kierunku. Natomiast gdy usłyszy "Biene Maja sucht eine Blume" [czy. bine Maja zucht ajne blume] zatrzymuje się i stoi nieruchomo aż ponownie padnie hasło pozwalające na bieganie.

Ćwiczenia dla wszystkich przedszkolaków z gimnastyki korekcyjnej od Pani Iwony
Mamo, Tato poćwicz ze mną!
Witam wszystkich w czwartek. Zapraszam dziś do wspólnej zabawy pod hasłem "Podróże zwierzątek", która zawiera przede wszystkim ćwiczenia ogólnousprawniające, ale również elementy ćwiczeń korekcyjnych.
- Na początek chodzimy po pokoju wysoko unosząc kolana jak "bocian",
- latamy z szeroko rozpostartymi skrzydłami jak "orzeł",
- tupiemy nogami jak ciężki "słoń" ,
- stajemy na jednej nodze jak "czapla",
- skaczemy w niskiej pozycji jak "żabka",
- chodzimy na palcach jak wysoka "żyrafa",
- skaczemy obunóż jak "kangur",
- idziemy na ugiętych nogach (kucając) jak "kaczuszka"
- idziemy opierając się na rękach i wyprostowanych nogach jak "wielbłąd",
- maszerujemy jak " rak" opierając się z tyłu na dłoniach i biodra unosząc w górę,
- skradamy się jak "kot" polujący na myszkę, idąc na kolanach i przedramionach,
- idziemy jak "piesek" - na czworakach,
- czołgamy się jak "wąż".
W czasie zabawy możemy porozmawiać o przedstawianych przez nas zwierzętach, a na zakończenie zagrać w zgadywankę - dziecko pokazuje jakieś zwierzątko a rodzic odgaduje jego nazwę i odwrotnie. Można też zabawić się w polecenia - raz zadanie zleca dziecko a drugi raz rodzic- np. zademonstruj bociana. Życzę fajnej zabawy!

Zadanie dla grupy Stokrotki od Pani Gosi i Pani Elwiry
1. Zabawa rozwijająca spostrzegawczość "Zapamiętaj i odpowiedz". Znajdź w gazecie lub w swojej książeczce obrazek patrz na niego przez ok. 2 minuty (ktoś z dorosłych powie ci jak długo), następnie inny domownik zakrywa go i zadaje pytania zgodnie z tym co jest na obrazku, np.: Czy na obrazku była różowa gwiazdka? Gdzie stał stół? Ty odpowiadasz zgodnie z tym, co zapamiętałeś Teraz poproś kogoś aby przeczytał Ci wiersz:
2. Łamaga
Pięć razy dziennie wpada w opały! Zjadł przez pomyłkę swoje sandały, zabłądził w głuszy, zgubił się w tłumie, gdy gnał na łyżwach, to złapał gumę, a kiedy grabił -łopatę złamał, potem ją masłem sklejał do rana. Złowił na wędkę kubeł kłopotów, smażył na słońcu jabłka z kompotu, połknął łyżeczek złoconych osiem, a ciocię Łucję pomylił z łosiem. Chociaż podłoga w łydki go łechce, to się do łóżka położyć nie chce, bo gdy łamaga jak suseł zaśnie, łóżko niechybnie pod nim łup!... trzaśnie.
Ta osoba , która czytała wierszyk pokarze Ci teraz jak wygląda literka Ł, ł
Spróbuj ją zaznaczyć w tym wierszyku np. kredką. Poproś aby wyrazy z Ł, ł ktoś przeczytał, a Ty pomyśl co jeszcze może zaczynać się na tą literkę.
Spróbuj ułożyć ją z klocków, guzików, sznureczka lub innych drobnych przedmiotów.
zapraszamy tutaj

Propozycja zajęć dla grupy Rybki
1. Zabawa "Kolory"
Poustawiaj w rzędzie 10 swoich zabawek (misie, lalki, autka). Powycinaj z papieru kolorowego koła (kolory mogą się powtarzać). Losowo rozdaj jednej zabawce po jednym kolorze. Następnie wskaż:
- kto siedzi przy miejscu 8
- jakiego koloru koło ma zabawka przy miejscu 4
- na których miejsca siedzą zabawki mające ten sam kolor koła (można podać jaki kolor konkretnie)
- na którym miejscu znajduje się zabawka np. w kolorze słońca
- jakie zabawki siedzą na trzech pierwszych miejscach
- jakie zabawki siedzą na dwóch ostatnich miejscach td.
2. Zabawa "Kolorowe korale":
Do zabawy posłużą wam powycinane już koła. Dziecko układa koła obok siebie zgodnie z tym co mówi rodzic: np. pierwszy-zielony, drugi -brązowy, trzeci -pomarańczowy, czwarty -żółty, itd. w zależności jakiego koloru są wasze koła.
3. Spróbuj z powycinanych kółeczek stworzyć dowolny obrazek, inspiracje możesz znaleźć na stronie
Zapraszamy tutaj

Ćwiczenia logopedyczne dla wszystkich przedszkolaków od Pani Anety
I stopień trudności
Witajcie kochani. Dzisiaj zapraszam do wzięcia udziału w zakręconej zabawie. Logopedyczna ruletka to fajna zabawa dla wszystkich dzieci. Przy okazji ćwiczy i rozwija: spostrzeganie, koncentrację uwagi myślenie, motorykę małą oraz narządy mowy. Proszę wejdź w poniższy link, tam czeka niespodzianka. Zakręć kołem i wykonaj zadanie. Zapraszamy Link

Zadania matematyczne dla "Misiów" od Pani Renaty.
1.Przygotuj klocki, guziki albo licz na palcach. Rozwiąż zadanie. Posłuchaj.
W wazonie są 3 tulipany żółte i 7 czerwonych. Ile tulipanów jest w wazonie? Napisz działanie, wykonaj rysunek. Wazon ozdób szlaczkami.
2.Rozwiąż wiosenne zadania licząc ptaki i kwiaty znajdujące się na obrazkach widocznych poniżej. Jeśli chcesz wykonać więcej zadań to odwiedź stronę tutaj
3.Zadanie dla 5 latków.
Na obrazku poniżej porównaj, których kwiatów jest więcej i o ile? /narcyzy, tulipany/
Powiedz rodzicom, których kwiatów jest mniej i o ile?
Spróbuj pobawić się w ten sam sposób używając do tego klocków np. weź klocki czerwone/najwyżej 10/ i klocki żółte, aby było ich mniej niż czerwonych. Ułóż klocek czerwony z żółtym w pary. Zobacz ile klocków jest bez pary. Powiedz rodzicom, których klocków jest więcej, a których mniej. Jeśli potrafisz, powiedz o ile?
4. Zakręć kołem gimnastycznym i wykonaj ćwiczenia ruchowe, które widzisz na obrazkach. Miłej zabawy.


Zadania z języka angielskiego dla grupy Stokrotki, Misie i Rybki od Pani Izy
Kochane dzieci, drodzy rodzice wysluchajcie sluchowiska pt. "Cupcakes, elves, and monster Spooky - Cookie. Babeczki, elfy i potwór Spooky - Cookie". Zapraszamy Link
Narysujcie co ugotował Spooky -Cookie lub co lubi jeść. Życzę miłego dnia

Pani Agnieszka zaprasza wszystkie przedszkolaki do zabawy z jogą.
Zapraszamy tutaj

Zadanie dla grupy Gwiazdeczek od Pani Agnieszki
Zapraszam tutaj

Wygenerowano w sekund: 0.01
5,035,374 unikalne wizyty