Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 2

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na wtorek 07.04.2020r.

Ćwiczenia gimnastyczne dla wszystkich przedszkolaków przesyła Pani Iwona
Mamo, Tato poćwicz ze mną!
Na dzisiaj przygotowałam kilka ćwiczeń ogólnousprawniających z elementami ćwiczeń doskonalących orientację w schemacie własnego ciała z wykorzystaniem balonika.
1. "Odbijanie balona stopami " - rodzic z dzieckiem stoją naprzeciwko siebie i próbują odbijać do siebie balonik wyłącznie stopami lub kolanami. Staramy się, by jak najdłużej utrzymać balon w powietrzu.
2. "Lustro i balon" - jeden z ćwiczących- np. rodzic podbija balon do góry i demonstruje jedno ćwiczenie, które dziecko odzwierciedla (jak w lustrzanym odbiciu). Ćwiczący starają się je wykonać zanim balon spadnie na podłogę. Po chwili dziecko podbija balon i demonstruje ćwiczenie. Zabawę prowadzimy naprzemiennie. Przykłady ćwiczeń: przysiad, obrót dookoła własnej osi, pajacyk, podskoki, skręty tułowia, skłony, bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan, siad na podłodze po turecku i szybkie wstanie itp.
3. "Przytulanie do balona" - rodzic i dziecko umieszczają balonik między różnymi częściami ciała i przytulają się do niego - np. balon między brzuchami, między plecami, stopami, kolanami, głowami itp.
Życzę udanej zabawy!

Ćwiczenia logopedyczne dla wszystkich przedszkolaków od Pani Anety
Witajcie w ten piękny słoneczny dzień. Mam dla was wiadomość od pszczółek. Prosiły, abym Wam przekazała zasady dzisiejszej zabawy. Zakładam, że pamiętacie jak należy układać narządy mowy, aby właściwie wymawiać głoskę [S] (wczorajsze przypominające zajęcia). Dzisiaj zajmiemy się głoską [Z] aby ją dobrze utrwalić. Powtórzymy sobie kilka ważnych spraw. Głoska [Z] -TAKI SAM UKŁAD narządów mowy, jak przy wymowie głoski [S]. Ale jest jedna różnica. Głoska [Z], jest głoską dźwięczną natomiast głoska [S] jest głoska bezdźwięczną. Wobec tego musimy tak wybrzmiewać głoskę [Z], aby drżały nam wiązadła głosowe. Oto krótkie wyjaśnienie dla rodziców: wiązadła głosowe drżą przy wymowie głosek dźwięcznych, ponieważ są wtedy zsunięte. Natomiast przy wymowie głosek bezdźwięcznych wiązadła głosowe są rozsunięte i powietrze w sposób swobodny przepływa przez krtań. A teraz czas na zabawę.
Pszczoły lecą do swojego ula i słychać głośne zzz... (należy pamiętać, aby język podczas naśladowania bzyczenia znajdował się za dolnymi ząbkami. Nie może wychodzić pomiędzy zęby) Usiadły na chwilę na łące, aby odpocząć. Wdech nosem, wydech ustami. Po krótkim odpoczynku ponownie zerwały się do lotu zzz... Aż doleciały bezpiecznie do pszczółkowego ula.
Jak usiadły na ulu powtarzały wyrazy:
złota - słota
zęby -sępy
koza - kosa.
A teraz zabawa w układanie sylab. Każda pszczółka z sylabą np. "za" powinna być położona na wycięty kartonik z sylabą "za". Dziecko powtarza po mamie lub tacie każdą sylabę. Powodzenia!
Na koniec proponuję powtórzyć z dzieckiem taki oto układ sylab:
sa -za
se -ze
so - zo
su- zu
sy - zy oraz: asa, ese, oso, usu, aza, eze, ozo.

Zadania od Pani Martyny dla Jagódek .
1. Proszę o wysłuchanie wiersza pt. Kurka. Następnie proszę o odpowiedzenie na pytania, które znajdują się na końcu filmu.
2. Zabawa plastyczno - sensoryczna Pisanki Wielkanocne.
Potrzebne materiały: kartka z bloku technicznego, skorupki jajek, klej, młotek zabawka, farby, cekiny
Sposób wykonania:
1. Na kartce z bloku technicznego rysujemy, a następnie wycinamy kształt pisanki.
2. Wyciskamy klej na powierzchni wyciętej pisanki.
3. Na wyciśniętym kleju układamy skorupki po jajkach.
4. Młotkiem rozbijamy skorupki.
5. Odstawiamy na bok czekając aż klej wyschnie.
6. Rączkami malujemy pisankę na wybrany kolor.
7. Po wyschnięciu farby naklejamy cekiny lub inne ozdoby.
8. Brawo! Paca jest gotowa!
Miłego dnia
Zapraszamy tutaj

Zadanie dla grupy Stokrotki od Pani Gosi i Elwiry "Zajączek"
Należy przygotować kartkę (najlepiej taki kolor jaki ma być zajączek, może być biała- pokolorujesz), nożyczki , kredki, klej. Na kartce kładziemy dłoń-palce rozszerzone. Trzeba ją obrysować kredką, następnie wyciąć dłoń nożyczkami. Teraz środkowy palec należy zagiąć do środka dłoni tak aby nie było go widać (można go odciąć). Palec mały i kciuk sklejamy. W ten sposób pokazał nam się zajączek trzymający się za łapki, jeszcze tylko musisz dorysować oczy i nosek z wąsikami. Powodzenia! Na pewno Ci się uda. Możesz zrobić też następnego zajączka dla kogoś z rodziny.
Do opiekunów dziecka: Proszę zwrócić uwagę na to aby dziecko prawidłowo trzymało nożyczki. Można potrenować wycinanie obrazków np. z reklam.
Kilka sposobów na radzenie sobie ze złością dziecka:
weź głęboki oddech zaproponuj że przytulisz; bądź mów powoli i nazwij to, co widzisz; emocje zaproponuj techniki relaksacyjne: mizianie, tupanie, zaciskanie i rozluźnianie pięści, śpiewanie lub dziki taniec wyładujcie wspólnie emocje np. podczas bitwy na poduszki lub darcie starych gazet.
Zadanie od Pani Elwiry
Weź dwa paski bibuły ( może być taśma , sznurek itd) , poproś rodziców o napisane na dwóch kartach napisów "start" ,"meta" (jeśli sam potrafisz to byłoby super) , pomponik kolorowy ( piłeczka lekka ) oraz słomkę . Następnie dmuchamy w pomponik za pomocą słomki tak aby jak najszybciej trafił do mety.Dzięki tym przedmiotom powstanie nam "tor oddechowy". Ćwiczenie to pomaga nam usprawnić oddech, koncentracje ,percepcję wzrokową, motorykę mała. Na zakończenie weźcie te dwa kawałki bibuły i zatańczcie do naszej ulubionej piosenki. Powodzenia i miłego dnia!

Zapraszamy tutaj

Zadanie dla Misiów od Pani Renaty.
Dzisiejsze zabawy związane są ze świętami wielkanocnymi.
1. Przyjrzyj się obrazkom i przeczytaj wyrazy obok nich. Poproś dorosłych , aby opowiedzieli o zwyczajach wielkanocnych i symbolach świąt.
2. Posłuchaj krótkich tekstów i pomyśl, który obrazek pasuje do treści.
Na co dzień zwykłe jajko ,
Pisanką zwane na święta ,
Trzeba je tylko pomalować ,
Babcia o tym pamięta .
Na stole koszyczek ,
W koszyczku święcone:
Jajko , kiełbasa , sól i chleb ,
Przez księdza poświęcone .
W Niedzielę Palmową
Piękne palmy święcimy ,
Na pamiątkę wjazdu
Chrystusa do Jerozolimy .
Bardzo stary to zwyczaj ,
Chodzić po dyngusie ,
Panienki wodą polewać ,
Oszczędzać babcie i mamusie .
Często jem biały żurek ,
Ten świąteczny jest inny ,
Pachnie wędzonką i jajkiem ,
Nie dorówna mu żaden inny .
3.Dopasuj cienie zwierząt do odgłosów jakie wydają. Przeczytaj, co mówią zwierzęta.
4.Rozwiąż rebus i narysuj, wyklej, namaluj./pisanka/
5.Naucz się piosenki. Pokaż rodzicom jak skaczą zające.

Zapraszamy tutaj.
.


Zajęcie dla Misiów od Pani Ani w ramach popołudniowych zajęć.
1.Skojarzenia. Zacznij zabawę, mówiąc dowolne słowo, np. "słońce". Następnie dziecko mówi słowo kojarzące się z tym, co powiedziałaś, np. "gorąco". Potem ty szukasz skojarzenia do "gorąco", np. "lato". I tak na zmianę ("morze", "piasek", "babki").
2. Poszukiwanie skarbów. Na dworze w różnych miejscach (drzewa, krzaki, kamienie) schowaj jakiś przedmiot -coś słodkiego albo drobny prezent. Powiedz: "Idź do przodu, stań, idź w stronę ławki, omiń ją, szukaj na dole". Innym poleceniem może być podanie liczby kroków, jakie dziecko ma przejść.
3. Praca z obrazkiem.



Zadania dla grupy Rybki od Pani Ani
1. Przeczytaj dziecku wiersz "Legenda o białym baranku":
Posłuchajcie tylko ile było krzyku,
gdy się pokłóciły zwierzęta w koszyku.
Malutkie kurczątko, bielutki baranek,
Brązowy zajączek i kilka pisanek.
Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami,
jestem najpiękniejszy, żółty jak salami.
Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki,
falujące piórka tak jak u kaczuszki.
Co ty opowiadasz - dziwi się baranek,
jestem cały z cukru, mam cukrową mamę.
Dzieci na mój widok bardzo się radują
i z mojego grzbietu cukier oblizują
Brązowy zajączek śmieje się wesoło,
jestem z czekolady -opowiada wkoło.
Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci,
już na sam mój widok dzieciom ślinka leci.
Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątka,
dziwi się pisanka zielona jak łąka.
Dziwią się pisanki żółte i czerwone,
brązowe, różowe, szare, posrebrzone.
Autor: Urszula Pukała
2. Porozmawiaj z dzieckiem na temat produktów, które należy włożyć do koszyczka wielkanocnego.
3. Stwórzcie własny instrument muzyczny - marakasy:
Do dwóch małych plastikowych butelek wsypcie np. ryż, makaron czy kaszę. Drobne zboża dadzą nam cichy dźwięk instrumentu natomiast grube (makaron))sprawią że marakasy będą głośne. Zakręćcie butelkę i na jej końcu z tektury zwińcie i zamocujcie uchwyt do trzymania. Wykonany instrument należy ozdobić. Możecie ozdobić je kolorową taśmą klejącą, papierem samoprzylepnym, taśmą malarską. Markerem można narysować dowolne wzorki, wszelkie pomysły dozwolone Wypróbujcie swój nowy instrument muzyczny grając w dowolny sposób. Następnie sprawdźcie jakie dźwięki wydają marakasy jeśli będziecie uderzać w różne przedmioty np. garnek, pudełko, grzejnik, zabawki.
4. Zabawa muzyczno-naśladowcza z wykorzystaniem marakasów. Dziecko próbuje naśladować wystukiwany rytm przez rodzica. Możecie zacząć od prostych rytmów dodając kolejno bardziej skomplikowane sekwencje.
5. Posłuchajcie piosenki o marakasach

Zapraszamy tutaj

Wygenerowano w sekund: 0.01
5,029,662 unikalne wizyty