Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 2

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na poniedziałek 14.04.2020r.

Zadania dla grupy Gwiazdeczki od Pani Agnieszki
Dzień dobry przedszkolaki .Witam Was po świętach. Mam nadzieję, że z zapałem rozpoczniecie nasz nowy tydzień i nowe zadania. Będzie nam przewodził temat "Noc i dzień". 1. Proszę, abyście opowiedzieli swoim najbliższym o tym, co robicie w ciągu dnia, a co nocą. 2. Zgromadźcie przedmioty domowego użytku, które podzielicie na dwie grupy::dzień i noc. Mogą to być np. poduszka, koc, szczoteczka do zębów, zabawka, kredki, bajka, którą dziecko lubi czytać przed snem, przytulanka, buty. Według pomysłu dziecka 3. Spróbujcie odgadnąć zagadkę: "Raz jest jak rogalik, raz jak srebrny talerz, a czasami w nocy nie widać go wcale" (księżyc) "Każdy bardzo lubi, gdy pogodną nocą, mrugają na niebie i pięknie migocą" (gwiazdy) "Żółte i gorące, na błękitnym niebie. Ogrzewa Ziemię, zwierzęta i Ciebie" (słońce). 4. Narysujcie proszę coś, co kojarzy Wam się z Waszą ulubioną czynnością np. jeżeli najbardziej lubicie się bawić, narysujcie ulubioną zabawkę. Do dzieła Gwiazdeczki

Zadania dla wszystkich przedszkolaków z języka niemieckiego od Pani Anity
Dzień dobry! Witam was serdecznie! W tym tygodniu powracamy do tematu zwierzęta egzotyczne. Przygotowałam na dzisiaj następujące zadania: 1. Rozkładamy obrazki lub figurki ze zwierzętami egzotycznymi w dowolnych miejscach w domu, dziecko podchodzi od jednej karty do drugiej za każdym razem w inny sposób (np. skacze, na czworakach, na jednej nodze), zatrzymując się przy każdym obrazku i głośno wypowiadając nazwę zwierzęcia. 2. Do tego zadania potrzebujemy pudełko lub puszkę, w której umieszczamy karty z obrazkami lub figurki. Dziecko losuje obrazek i po wyciągnięciu mówi nazwę obrazka. 3. Wybieramy dwa dowolne obrazki: np. Krokodil i Zebra [czyt. cebra]. Pokazujemy dzieciom, że Krokodil = steh auf! [czyt. sztej ałf] - wstań a Zebra = setz dich hin! [czyt. zec dich hin] - usiądź. Ruchy te przypisane obrazkom wykonujemy kilka razy a następnie podnosimy tylko do góry jedną lub drugą kartę, wymawiając na głos słowo, które się na niej znajduje (Krokodil lub Zebra). Zadaniem dziecka jest wykonać odpowiedni ruch. By uczynić ją atrakcyjną można "podkręcić" tempo zabawy lub "podpuścić" dziecko, podnosząc najpierw kilka razy na przemian karty, a potem nagle dwa razy pod rząd tylko jedną z nich. Następnie wymieniamy obrazki na inne przypisując im te same czynności. Zapraszamy tutaj

Ćwiczenia dla wszystkich przedszkolaków z logopedii od Pani Anety
Dzień dobry. Dzisiaj proponuję dla dzieci relaksację w formie bajkoterapii, która jest wykorzystywana w różnych formach terapii również w logopedii. Można powiedzieć, że jest to zabieg mający za zadanie wprowadzenie organizmu w stan odprężenia i dobrego samopoczucia fizycznego oraz psychicznego. Ważne jest, aby podczas relaksu stworzyć odpowiednie warunki: przewietrzone pomieszczenie, cisza i spokój oraz wygodne miejsce do leżenia. Poniżej zamieszczam link - bajkoterapia. Dla małych dzieci wskazane jest wybieranie krótkich historyjek 5-10 minut. https://www.youtube.com/watch?v=P8128iS8o0g A rodziców zainteresowanych tematyką, zachęcam do przeczytania kilku pozycji książkowych, w których zawarte są techniki relaksacyjne w formie zabawy. Doskonały pomysł, jak sądzę, do spędzania z dzieckiem chwili w warunkach domowych, również dla dzieci starszych. A. Erkert: Dzieci potrzebują ciszy. Zabawy relaksacyjne na wiosnę, lato, jesień i zimę, Wydawnictwo Jedność 1999 B. Kaja: Zarys terapii dziecka, Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy 1994 K. Vopel: Latający dywan. Łatwiejsza nauka dzięki odprężeniu. Ćwiczenia dla młodzieży w wieku od 13 roku życia, tom II, Wydawnictwo Jedność 2004

Ćwiczenia dla wszystkich przedszkolaków z gimnastyki korekcyjnej od Pani Iwonki
Mamo, Tato poćwicz ze mną! Witam wszystkich w pierwszy dzień po świętach. Na dziś proponuję kontynuację prostych ćwiczeń obręczy barkowej, rozciągających również mięśnie klatki piersiowej oraz wzmacniających mięśnie grzbietu. Rodzic z dzieckiem ustawiają się naprzeciwko siebie w pewnej odległości, stoją prosto w niewielkim rozkroku. 1."Huśtawka" - naprzemienne wymachy prostych rąk w górę i w dół ( prawa ręka wysoko w górze, to lewa w dole odchylona do tyłu i zmiana. Ćwiczenie powtarzamy 10 razy. 2."Huśtawka z zatrzymaniem" -ćwiczenie j.w. tylko z pogłębieniem ruchu wyprostnego- prawa prosta ręka w górze a lewa prosta w dole- pogłębiamy ruch - "raz, dwa" i zmiana- prawa w dół a lewa w górę i znów pogłębienie na "raz, dwa". Ćwiczenie powtarzamy 10 razy. 3."Kółeczka" -dłonie na barkach, zgięte ręce wykonują równoczesne krążenia do tyłu - 10 razy, później do przodu -10 razy, a na koniec naprzemiennie w przód i potem naprzemiennie w tył -również po 10 razy. 4."Skrzydełka" -kończyny górne zgięte w stawach łokciowych, dłonie przy klatce piersiowej, całe kończyny na wysokości barków. Wykonujemy skrzydełka: - na 1-odchylenie zgiętych rąk do tyłu ze ściągnięciem łopatek i powrót do pozycji wyjściowej, - na 2- j.w., - na 3-wyprost kończyn w stawach łokciowych i odchylenie prostych rąk do tyły ze ściągnięciem łopatek- wyprostowujemy skrzydełka i wracamy do pozycji wyjściowej. Całe ćwiczenie powtarzamy 10 razy. Wszystkie ćwiczenia (jak poprzednie z czwartku) możemy powtarzać kilka razy dziennie: między zajęciami, zabawami czy ogłądaniem bajek.

Zadania dla grupy Stokrotki od Pani Gosi i Pani Elwiry
Witamy po świętach! Zapraszam do zabawy plastycznej "Noc" Poproście kogoś z dorosłych aby przeczytał wam opowiadanie o piesku który szukał nocy. Piesek i noc Jak wiadomo, po nocy przychodzi dzień, a kiedy przeminie dzień, nadchodzi noc. I tak było zawsze. Ale mały pluszowy Piesek zażyczył sobie pewnego ranka, że chce nocy właśnie teraz. Takiej prawdziwej, z księżycem i gwiazdami! -Hej hop! - zawołał rozbawiony Trampolinek. - Musisz poczekać, bo Ziemia nie może obracać się szybciej. - Nie będę czekał, hau, hau - powtarzał Piesek. - Idę poszukać nocy. I pomaszerował przed siebie. Zastanawiał się, kogo by tu zapytać o drogę. Zawołał do promieni słonecznych: - Promyki, promyki, gdzie jest noc? Ale promyki nie słyszały, bo były bardzo zajęte. Musiały ogrzać i oświetlić mnóstwo miejsc. Jak to robiły każdego dnia. Potem zapytał wiatru, ale wiatr pokręcił się, pokręcił, zaszumiał po swojemu, bo myślał, że piesek żartuje i pomknął gdzieś daleko. Piesek poszedł dalej. Nagle zobaczył stadko szpaków, które kąpało się w kałuży. Przez chwilę przyglądał się wesołej zabawie, a potem zapytał: - Szpaki, szpaczki, czy wiecie, gdzie jest noc? - Nie wiemy, ale może sowa ci powie, bo ona bardzo lubi noc. Pobiegł szczeniaczek do lasu, by odnaleźć drzewo, w którego dziupli mieszkała sowa. -Sowo, sowo, czy wiesz, gdzie jest noc? - Oczywiście, że wiem, hu, hu, hu - wymądrzała się sowa. - Na drugiej półkuli. - Czy to daleko, hau, hau? Sowa uśmiechnęła się do Pieska. - Daleko, daleko. Lepiej wracaj do przedszkola, a noc sama cię odnajdzie. - Ja pierwszy ją odnajdę!- upierał się Piesek. -Polecę do niej samolotem. -Hu, hu, hu, jak sobie chcesz - wzruszyła sowa ramionami. -Tylko zanim dotrzesz na miejsce, to tam już będzie dzień. -Idę się spakować i pożegnać z przyjaciółmi, hau, hau. Pomerdał zadowolony ogonkiem i pobiegł do przedszkola. Po drodze spotkał prawdziwego psa Reksa, który kopał dołek obok dołka. Reks zauważył pluszowego kuzynka i zaszczekał:-Może byś mi pomógł znaleźć kość, którą gdzieś tu zakopałem? Póki jeszcze świeci słońce i wszystko widać. Piesek ochoczo zabrał się do pracy i po chwili razem wykopali wielką starą kość. Potem znowu ją zakopali i szczeniaczek pomaszerował do przedszkola. A tymczasem wokoło zaczęło robić się szaro. Kiedy Piesek dotarł na przedszkolne podwórko, nastała noc. Taka, jakiej szukał-z księżycem i gwiazdami. Przed drzwiami czekał na pieska Trampolinek. -Trampolinku, Trampolinku, widzisz, jednak znalazłem noc, hau, hau i nie muszę nigdzie lecieć. - Hej hop! - zawołał Trampolinek. Bardzo się cieszę, choć zajęło ci to cały dzień. Teraz wy odnajdziecie noc w swojej pracy plastycznej. Należy przygotować kartkę do rysowania, kawałek białej świeczki i rozwodnioną granatową lub czarną farbkę. Na kartce narysujcie świeczką księżyc, gwiazdy (może być dużo gwiazd koło siebie, wtedy powstanie droga mleczna), następnie rozwodnioną farbą malujemy całą kartkę. Czy pokazało wam się rozgwieżdżone niebo. Jeśli tak to brawo!!!! Porozmawiajcie z domownikami skąd bierze się dzień a kiedy nastaje noc? Zadanie od Pani Elwiry - "szalone fryzury". Do tego zadania będzie potrzebne: 1.białą kartka , 2. Farbki i woda, 3. Słomka ,4. Mazaki. Rysujemy na całej powierzchnia kartki kształt głowy następnie nad głową robimy kolorowe krople za pomocą farbek i wody. Każda krople dmuchamy mocno do góry. Zobaczcie co powstało. Na końcu dorysujcie oczy, uszy, nos i buzie. Powodzenia


Zadanie dla "Misiów" od Pani Renaty.
Witam was po świętach i zapraszam do nauki nowej literki. 1.Powiedz, jaką głoskę słyszysz na początku wyrazu jajko, Jagoda? 2. Obejrzyj pierwszą planszę i zobacz, jak wygląda literka j mała i wielka. 3.Przeczytaj wyraz jajko -policz z ilu liter się składa, podziel wyraz na sylaby. 4.Przeczytaj jak ma na imię dziewczynka na obrazku. Powiedz dlaczego jej imię jest napisane wielką literą? 5. Opowiedz co się dzieje na obrazku i przeczytaj co mówią do siebie dzieci. 6. Wskaż rysunki, których nazwy zaczynają się na JA, JO, JE. 7.Wyszukaj literkę J,j w gazecie, książce. 8. Wskaż miejsce litery j w nazwach zdjęć.


Zadania dla grupy "Rybki" od Pani Ani
1. Porozmawiaj z dzieckiem na temat prądu, wyjaśnij skąd się bierze, uświadom potrzebę oszczędzania prądu ze względu na środowisko naturalne. Porozmawiajcie również na temat bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych. 2. Zadanie dla dzieci -odgadnąć 4 poniższe zagadki. Rodzicu - przed ich odczytaniem przygotujcie na 4 karteczkach napisane odpowiedzi. Połóżcie je przed dzieckiem i poproście aby po każdej odgadniętej zagadce wskazały karteczkę z odpowiednią odpowiedzią i spróbowały ją przeczytać. Po przeczytaniu dziecko ma za zadanie podzielić dane słowo na sylaby, określić liczbę sylab w wyrazie oraz spróbować wyróżnić głoskę w nagłosie i wygłosie. -Tej maszyny to zadanie, żebyś czyste miał ubranie. Sama bierze proszek, wodę, odwiruje i gotowe. (pralka) -Miesza owoce, miesza warzywa, kto robi ciasto, też go używa. Kręci się szybko, wiruje dokoła i nawet koktajl zrobić ci zdoła. (mikser, robot kuchenny, blender) -Na dywanie pełno kurzu pyłków i okruchów dużo. Więc gdy tańczy po dywanie, zaraz czysto tam się stanie.(odkurzacz) -Klawiaturę i monitor, myszkę także ma. Robię tylko klik, a on ze mną gra. (komputer) 3. Zaznajomcie dzieci z numerami alarmowymi 997, 998, 999 -wyjaśnijcie kiedy należy ich używać. Poproście dziecko aby na kartce u góry wypisało numer alarmowy a pod spodem narysowało odpowiedni pojazd (straż pożarna, radiowóz, karetka pogotowia) 4. Zabawcie się w grę "Piłka parzy". Rzucacie do dziecka piłkę - dziecko łapie i odrzuca. Jeśli padnie hasło "piłka parzy!" dziecko nie łapie piłki. Jeśli się pomyli, następuje zamiana ról.

Wygenerowano w sekund: 0.01
5,018,482 unikalne wizyty