Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na czwartek 16.04.2020r.

Zadania dla grupy "Gwiazdeczki" od Pani Agnieszki. Dzień dobry Gwiazdeczki
Witam Was w czwartkowy poranek. Zachęcam Was do wzięcia udziału w zajęciach. Zacznijcie proszę od opowieści ruchowej "Dzień z nocą wędruje" (rodzic czyta tekst, a dziecko interpretuje go ruchem). " Słońce wstaje, zaczyna się dzień I moje zabawy rozpoczynają też się, Słońce świeci przez cały dzień. A gdy zajdzie, kończy się dzień. Wtedy właśnie zaczyna się noc. Na niebie świeci księżyc I gwiazdek moc. Śpię ja, spisz i ty, Wszyscy śpią. Śpi też cały dom. Noc się kończy. Słońce wstaje - zaczyna się dzień" A teraz możecie przystąpić do kolejnego zadania. Pomogą Ci w tym zdjęcia wraz z instrukcją. Powodzenia!



Zadania z języka niemieckiego dla wszystkich przedszkolaków od Pani Anitki
Dzień dobry! Dziś moja propozycja to gra domino. Jeżeli nie posiadamy gotowej wersji gry, można przygotować ją samemu. Potrzebne są prostokąty np. z papieru, podzielone na dwie części, na których malujemy zwierzątka. Zasady gry: Rozkładamy klocki na podłodze obrazkami do dołu. Każdy gracz losuje określoną liczbę klocków w zależności od tego, ilu jest graczy. Jeśli jest to dwóch graczy, wówczas każdy z nich losuje po osiem klocków. Jeśli trzech - po siedem, czterech -pięć. Na środek wykładamy pierwszy klocek. Zadaniem graczy jest odkrywanie kolejnych klocków. Jeżeli na jednym z końców odkrytego elementu znajduje się obrazek pasujący do któregoś już wyłożonych na podłodze, można go dołożyć, wymawiając przy tym nazwę zwierzątka. Jeśli gracz nie posiada pasującego elementu, wówczas ciągnie nowy. Jeżeli jednak mimo wszystko klocek nie pasuje, gracz zachowuje go dla siebie i czeka kolejkę. Głównym celem jest ułożenie jak najdłuższego węża. Zabawa trwa tak długo aż nie będzie już czego wykładać. Druga wersja zakończenia gry: grę wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się wszystkich klocków.



Zadania dla grupy "Stokrotki" od Pani Gosi
Dzień dobry!Pamiętacie jaką zabawę plastyczną proponowałam we wtorek? Tak to była NOC. Pomyślcie teraz jaką głoskę słyszymy na początku tego słowa? Proponuję zagadkę , której odpowiedź też rozpoczyna się tą samą głoską: Pięknie wygląda na tafli wody Słynie z niezwykłej swojej urody. Ma duże liście, różowe płatki. To kwiat naprawdę niezwykle rzadki. Tak, tak, to nenufar (lilia wodna). Podziel tą nazwę na sylaby np. podskakując. Poproś aby ktoś z dorosłych rozpoczął słowa z N, a Ty kończysz: na...,no...,nu...,ne..., podziel wymyślone słowa na sylaby. Poproś mamę aby pokazała Ci literkę N,n, spróbuj pisać po śladzie literkę N,n. A teraz zabawa w nenufara: kładziemy się na podłodze na brzuchu i próbujemy kręcić całym ciałem, pomagamy sobie rękami i nogami- jesteście nenufarem pływającym na wodzie. Powodzenia!!!

Zadanie dla Misiów od Pani Renaty.

1. Wysłuchajcie wiersza "O kaczce, która cały tydzień prała"M. Różyńskiej. Przez cały tydzień kaczka z rodziny praczek, Prała pięciorgu dzieciom ubranka kacze. W pierwszy dzień tygodnia, w poniedziałek rano, Przyniosła wiadro wody z rzeki za polaną. W drugi dzień tygodnia, a był to już wtorek, Wetknęła w dziurę w wannie gumowy korek. A potem, dnia trzeciego - w słoneczną środę, Wlewała z wiaderka do wanienki wodę. Zaś w kolejny dzień tygodnia - w czwartek, Wsypała do wody proszku jedną miarkę. I dopiero dnia piątego - czyli w piątek, Zamoczyła pięć kubraczków swych kaczątek. Dnia następnego, po południu w sobotę, Zakwakała: "Dziś skończę mokrą robotę"! Śmiało więc do wanny z pianą wskoczyła I w mydlinach beztrosko się zanurzyła! Widać kąpiel świetnie ją zrelaksowała, Bo o wypraniu ubranek zapomniała. A kacze dzieci w niedzielę na spacerek, Ubrały się w jeden mamusiowy sweterek! 2. Opowiedz rodzicom, co kaczka robiła w każdy dzień tygodnia. 3. Narysuj w kolejności czynności wykonywane przez kaczkę. 4. Poproś rodziców aby napisali na każdej kartce nazwę dni tygodnia, jeśli potrafisz to napisz samodzielnie. 5. Na koniec spróbuj z pamięci opowiedzieć każdy dzień tygodnia kaczki ilustrując ruchem jej czynności. 6. Wykonaj swój kalendarz tygodniowy z nazwami dni tygodnia. Rysuj codziennie co robisz w domu. 7. Zachęcam do gimnastyki z rodziną w warunkach domowych.

Zapraszamy tutaj

Zadania dla grypy "Rybki " od Pani Ani oraz zabawa od Pani Gabrysi.
1. Przeczytaj dziecku wiersz Natalii Usenko "Skąd tyle wody"
Gapię się na deszcz za oknem; Mokre domy, drzewa mokre, Mokre psy i mokre koty, W niebie mokre samoloty, Jadą mokre samochody. Skąd się wzięło tyle wody? Siedzę, dziwię się okropnie, A na świecie wszystko moknie. Porozmawiajcie na temat treści wiersza (dlaczego na świecie czasami jest wszystko mokre? skąd się bierze deszcz? jak powstają chmury?) , niech dziecko spróbuje wymyślić jaka przygoda mogła spotkać kroplę deszczu , która spadła na ziemię. 2. Przyjrzyjcie się dokładnie ilustracji przedstawiającej obieg wody w przyrodzie. Wyjaśnijcie proces skraplania się wody: - Pod wpływem ciepła słonecznego wszystkie oceany, jeziora, rzeki, wilgotna gleba oraz rośliny nieustannie parują. Para wodna, która jest niewidoczna unosi się coraz wyżej, a że im wyżej tym zimniej, para wodna się skrapla tworząc chmury. Maleńkie kropelki wody z których składa się chmura, zderzają się ze sobą i łączą w coraz większe krople. Kiedy takie krople stają się ciężkie, spadają na ziemię w postaci deszczu.

3. Eksperyment -jak powstaje deszcz:
Potrzebujecie: szklane naczynie, papierowy lub porcelanowy talerzyk, kostki lodu. Do słoika należy nalać gorącej wody i przykryć go talerzykiem, na który wsypać kostki lodu. Gorąca woda stworzy nam parę wodną, która w kontakcie z zimnem zacznie się skraplać. I tak na ściankach słoika pojawią się kropelki wody.
4. Zabawa ruchowa -deszcz, ulewa, wichura
Do zabawy potrzebny będzie kawałek gazety i dowolny podkład muzyczny. Podczas muzyki dziecko wykonuje delikatne podskoki wokół gazety; na przerwę w muzyce i podane hasło (deszcz, ulewa, wichura) dziecka naśladuje zjawisko atmosferyczne za pomocą gazety: -deszcz - delikatne stukanie palcami w gazetę -ulewa -intensywne i mocne stukanie w gazetę -wichura - machanie gazetką i naśladowanie mocnego wiatru


Zapraszam do wspólnej zabawy. Wykonamy doświadczenie "MAGICZNY ZIEMNIAK"
Przygotujcie z pomocą rodziców w jednej szklance roztwór wody i soli, a drugiej szklance czystej wody. Do obu szklanek wrzućcie plaster ziemniaka. Co zauważyłyście? ( w szklance z solą ziemniak pływa, a w samej wodzie tonie)
Odpowiedzcie na pytania -prawda czy fałsz
1.W słonej wodzie ziemniak pływa? (prawda)
2. W wodzie bez soli ziemniak tonie? (prawda)
Wnioski: Woda słona (morza i oceany) ma większy ciężar niż woda słodka (rzeki i jeziora). W słonej wodzie wszystko pływa lepiej. Mi się udało, a Wam?
Miłej zabawy! Pani Gabrysia

Zajęcia ks. Dawida Zapraszam tutaj
Wygenerowano w sekund: 0.01
5,018,878 unikalne wizyty