Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 3

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na poniedziałek 20.04.2020r.

Zadania dla grupy "Gwiazdeczki" od Pani Wioli
Dzień dobry kochane Gwiazdeczki Pani Wiola zaprasza was do zabawy w tym tygodniu, a tematem naszym będzie ZDROWIE.
1.Posłuchajcie wiersza A. Majewskiego pt,. Gimnastyka. Gdy chcesz być silny, nie chcesz chorować, musisz się często gimnastykować. Wstawaj więc wcześnie, otwieraj okno, nawet gdy drzewa na dworze mokną. Stań w pół rozkroku, zacznij od skłonów. W przód, w tył na boki, trzy razy ponów. Wymachy ramion wzmacniają ręce, tym są sprawniejsze im ćwiczysz więcej.Teraz przysiady, potem podskoki, hop hop jak zająć w przód, w tył potem na boki. Bardzo są ważne tułowia skręty, pośpiewaj sobie tak dla zachęty. A jeśli będziesz w ćwiczeniach pilny. Jak małpa zwinny, jak tygrys silny. Zostaniesz mistrzem więc ćwicz wytrwale. Gimnastykować się jest wspaniale . Gwiazdeczki zdrowie nasze jest bardzo ważne, pamiętajmy by o nie dbać: ćwicząc, dbając o naszą higienę, dobrze się odżywiając, uprawiać sport itp. Zobaczcie obrazki związane z myciem rączek i powiedzcie czy wy też pamiętacie o ich myciu?Kochani zachęcam teraz do zabawy zdrowe jedzenie! Zróbcie kanapkę zdrowa z tego co rodzice mają w domu, ważne by była pyszna zdrowa i zrobiona przez was, może być z buźką, oczkami itp, może być zamiast kanapki coś z warzyw lub owoców ułożony obrazek, który potem można schrupać ! Wierzę, że wasze pomysły będą świetne, miłej zabawy czekam na zdjęcia kochani.


Zadania dla grupy "Stokrotki" od Pani Ani
Witam. Kolejny tydzień już się rozpoczyna, a wraz z nim nowy temat : DBAMY O NASZĄ PLANETĘ. Drodzy Rodzice, poproście dziecko o wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej Trampolinek w kosmosie.
Mknie Trampolinek w kosmos rakietą, żeby się z bliska przyjrzeć planetom. Patrzy jak krążą, krążą bez końca po swych orbitach wokoło Słońca i po kolei nazwy wymienia: najpierw Merkury, Wenus i Ziemia, Mars jest następny, za Marsem Jowisz (wierzyć możecie Trampolinkowi) i dalej Saturn, a za nim Uran, wreszcie na końcu mamy Neptuna! Mknie Trampolinek, goni komety, kosmos podziwia z okien rakiety. Zapas paliwa ma jeszcze spory, chętnie odwiedza więc gwiazdozbiory i Niedźwiedzicom, Dużej i Małej, zdjęcie za zdjęciem robi wspaniałe. Kurs teraz nowy na Księżyc bierze i już po chwili biega w kraterze, a za nim łazik krok w krok się kręci, bo na zabawę ma wielkie chęci. Koniec zabawy, bo Ziemia wzywa! Czy ta wyprawa była prawdziwa?
Porozmawiajcie na temat wysłuchanego wiersza.
Dzieci odpowiadają na pytania, np.: Czym Trampolinek wybrał się w podróż? Czemu chciał się przyjrzeć? Po czym krążą planety? Dookoła czego krążą planety? Jakie nazwy planet wymieniał Trampolinek? A może teraz Wasze dzieci namalują jakieś planety? Powodzenia!

Ćwiczenia gimnastyczne dla wszystkich dzieci od Pani Iwonki
Mamo, Tato poćwicz ze mną !
Witam wszystkie dzieci i rodziców w poniedziałek. Na dziś przygotowałam wyścigi rzędów zawierające ćwiczenia ogólnousprawniające oraz ćwiczenia korekcyjne.
Do zabawy potrzebne nam będą 2 gazety lub duże kartki, dwie sznurówki, dwa garnki (lub miski, pluszaki). Przygotowujemy w pokoju "dwa rzędy" - jeden dla dziecka, drugi dla rodzica. W każdym rzędzie oznaczamy linię startu (i zarazem mety)np. sznurówką, tasiemką czy położoną maskotką oraz oddalone kilka metrów w linii prostej miejsce, do którego będziemy wykonywali zadanie (na drugim końcu pokoju) - oznaczone np. odwróconym garnkiem, miską czy również pluszakiem.
1. "Bieg z gazetą na klatce piersiowej" - każdy z ćwiczących ustawia się na swojej linii startu z rozłożoną na klatce piersiowej gazetą. Na hasło "start" wydane przez jednego z ćwiczących startują równocześnie rodzic i dziecko. Biegniemy, nie trzymając gazety rękami, do końca pokoju, okrążamy znajdujący się tam punkt (garnek , miskę czy pluszaka)i biegiem wracamy z powrotem. Kto wygra ten w kolejnej konkurencji wydaje sygnał do startu.
2. "Skoki z gazetą"- rodzic i dziecko stoją obok siebie na swoich liniach startu, między kolanami każdy ma gazetę. Na hasło wykonujemy skoki z gazetą trzymaną między kolanami do określonego miejsca i z powrotem.
3."Raki z gazetą na brzuchu" - siadamy na swojej linii startu, opieramy się z tyłu na prostych rękach, nogi ugięte w kolanach, stopy blisko siebie oparte o podłoże, kładziemy złożoną gazetę na brzuchu. Na hasło "start" unosimy biodra do góry i idziemy jak "raki" do wyznaczonego miejsca i z powrotem z gazetą na brzuchu.
4. "Czapka z gazety" - ustawiamy się na swoich liniach startu z poskładaną gazetą na głowie. Na hasło "start" idziemy do wyznaczonego punktu i z powrotem nie trzymając gazety rękami. Staramy się trzymać głowę prosto, by czapka z gazety nam nie spadła.
5."Rzuty kulką z gazety do celu"-każdy zgniata swoją gazetę w kulkę i ustawia się na swojej linii startu. Zadaniem jest wykonanie rzutu do celu -trafiamy w ustawiony już nieco bliżej garnek, miskę czy pluszaka. Życzę przyjemnej rywalizacji!
Zadania dla grupy "Misie""od Pani Ani
1. Utrwalanie poznanej litery "Z". Drodzy rodzice, drogie dzieci! Przyjrzyjcie się wspólnie ilustracji z zegarami, porozmawiajcie na temat ich wyglądu i rodzaju, czym się różnią? Zapiszcie wspólnie wyraz "zegar" , niech dziecko spróbuje podzielić słowo na sylaby oraz głoski, zapytajcie czy słyszy głoskę "z" w podanym słowie na początku, w środku czy na końcu? Spróbujcie wyróżnić samogłoski oraz spółgłoski w tym wyrazie.
2. Spróbujcie ułożyć za pomocą włóczki, sznurka, wstążki - literę "Z" w różnych rozmiarach- małą, średnią, bardzo dużą.
3. Zabawa zegar: należy rozłożyć na podłodze 12 papierowych kół -godzin - jak na cyferblacie zegara i w środku koła jeszcze jedno. Do zabawy będzie potrzebny woreczek ryżu bądź kaszy lub inny nadający się przedmiot. Zapiszcie na kołach w kolejności godziny. Dziecko zajmuje środkową pozycję i rzuca po kolei woreczkiem do każdych z 12 kół -godzin. Jeśli wrzuci woreczki do wszystkich obręczy, zostaje zwycięzcą.
4. Doróbcie z papieru do powstałej tarczy zegara dwie wskazówki. Wytłumaczcie dziecku ogólną zasadę działania zegara tylko na zasadzie pełnych godzin (dłuższa wskazówka zawsze na 12, krótsza wskazująca daną godzinę). Dziecko ma za zadanie ułożyć wskazówki w taki sposób aby odpowiadały godzinom podanym przez rodzica.


Pani Renata proponuje bajkę i kolorowankę, które pomogą dzieciom zaprzyjaźnić się z maseczką. Do pobrania pod linkiem: Ltutaj

GRUPA "RYBKI" 6- latki, zadanie na dziś od Pani Agaty
1. -Gazeta, grzebień, garnek -wskaż pierwszą głoskę w tych słowach. -Określ czy g jest samogłoską czy spółgłoską ( oczywiście spółgłoską) -Spróbuj znaleźć inne słowa na głoskę g ( np. gwiazda, gumka, groch, głowa, gruszka, garaż, gałąź, grzyb, głaz, gil, gospodarz, itp.) - dokończ słowa zaczynające się od następujących sylab (jeśli dziecko będzie miało trudność z dokończeniem słów proszę wymówić po kolei sylaby, aby dziecko złożyło je w słowo) np. ga- (łę- zie)- gałęzie, - gi- (ta- ra,) - ga- (pa ) - go- (ryl) - gy- (ros) - gu- (zy) - ge- (sty)
2.odszukaj litery g i G w alfabecie ( patrz linki) -Jeśli wiesz jak wygląda litera g,G to znajdź ją np. w książce lub gazecie. Pokaż mamie lub tacie. Jeśli nie potrafisz to rodzice na pewno pomogą.
3.Spróbuj w powietrzu napisać małą i wielką literę g pisaną, mama lub tata na pewno pokażą jak to zrobić.
4.Na kartce gazety, grubym pędzlem namaluj litery (pisane, bez liniatury) w kolorze granatowym.
5. Komu uda się policzyć słowa zaczynające się na głoskę g w ostatnim zdaniu?


Zajęcia z języka niemieckiego dla wszystkich przedszkolaków od Pani Anity
Dzień dobry!W tym tygodniu będziemy zajmować się czymś, co dzieci lubią najbardziej: zabawki. Poznamy ich odpowiedniki w języku niemieckim oraz zabawy tematyczne.
1. Na początek wprowadźmy słownictwo: das Auto, die Bauklötze [czyt. bałklytce] - klocki, die Puppe [czyt. pupe] - lalka, das Puppenhaus [czyt. pupenhałs], der Teddybär [ tedyber] - miś, der Ball, die Bälle [czyt. bele] -piłka, piłki, der Kran -dźwig. Każdy wyraz wystukujemy o kolana, dodając kolejne aż utworzy nam się długi ciąg wyrazów.
2. Zróbmy mały bałagan na półkach. Dzieci niech się swobodnie się pobawią zabawkami a po skończonej zabawie niech zrobią porządek. Dziecko może przeliczyć ile ma zabawek na półeczce a iloma się bawi. Następnie porównuje, gdzie jest więcej a gdzie mniej (na dywanie czy na półce).
3. Znajdźmy dwie podobne zabawki różniące się wielkością np. mały i duży miś, klocek itd. W dowolnym miejscu w domu rozmieścimy duże zabawki a dziecku dajemy jeden mały odpowiednik. Puszczamy ulubioną muzykę a na przerwę dziecko musi odnajdleźć taką samą zabawkę -tylko dużą i powiedzieć jej nazwę po niemiecku. Następnie wymieniamy dziecku zabawkę. Viel Spass!


Zadanie z języka angielskiego dla wszystkich przedszkolaków od Pani Izy
Dzień dobry Kochane Przedszkolaki, dzień dobry Drodzy Rodzice. Dziś proponuję Wam filmik tutaj, dzięki któremu utrwalicie słownictwo dotyczące zwierząt mieszkających na farmie, być może poznacie jakieś nowe zwierzątko. Ciekawa jestem jakie zwierzątka potrafiliście nazwać, a których nie znaliście?? Zachęcam Was również do tego, abyście spróbowali narysować wybrane przez Was zwierzątko Życzę Wam miłego dnia oraz miłej zabawy!
Wygenerowano w sekund: 0.02
4,919,949 unikalne wizyty