Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 7

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na środę 22.04.2020r.

Zadanie dla grupy "Jagódki" od Pani Agaty
22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi z tej okazji powinniśmy zadbać o nasze otoczenie. Proszę o pokazanie dzieciom ilustracji i zadać pytania:
- Gdzie wybrała się grupa przedszkolna? -Co dzieci zamierzały robić na polanie? -Co zobaczyły na miejscu? - Na jaki pomysł wpadła pani nauczycielka? -Do kogo zadzwoniła? -Co się stało ze śmieciami? - Dlaczego przedszkolaki mają worki w różnych kolorach? - Dlaczego mają założone rękawiczki? - Co zrobić, kiedy chcemy wyrzucić coś do kosza, a w pobliżu nie ma żadnego kosza?
Proszę , aby pokazać dzieciom , który kolor śmietnika (wspólne nazywanie kolorów) służy do jakiego rodzaju śmieci. Kolor niebieski -papier. Kolor żółty-plastik. Kolor zielony -szkło. Kolor brązowy -odpady organiczne. Kolor szary -odpady mieszane . Proszę np., na odpowiednich kolorach kartek spróbować posegregować odpadki domowe przy użyciu rękawiczek jednorazowych następnie wyrzucić je do odpowiednich pudełek w naszym domu. Aby dbać o naszą planetę pamiętajmy o kilku ważnych zasadach - Zakręcaj kran i oszczędzaj wodę! - Segreguj śmieci! -Nie śmieć! - Sadź drzewa i dbaj o rośliny! -Wyłączamy światło! - Oszczędzaj prąd! Zapraszamy tutaj



Zadania dla grupy "Gwiazdeczki"od Pani Wioli
Dzień dobry Gwiazdeczki Pani Wiola wita Was serdecznie . Kochani dzisiaj jest 22 kwietnia bardzo ważny dzień,na całym świecie obchodzony Dzień Ziemi. ZIEMIA TO NASZ DOM,NASZA PLANETA. Pamiętajcie, by o nią dbać, by jej nie zanieczyszczać, dzięki temu żyje się lepiej. 1.Proszę aby rodzic przeczytał wam wiersz. Pt. DZIEŃ ZIEMI . W roku jest taki dzień, gdy przyroda nie doznaje tyłu cierpień. Świat nasz jest czyściejszy i staje się piękniejszy. Woda w strumyku błyszczy, bo jest w końcu czysty. W lesie nie ma żadnych śmieci, bo już posprzątały dzieci. Zwierzęta czystym powietrzem się radują, a ludzie środowiska nie trują. Cała przyroda się zieleni, bo w końcu jest Dzień Ziemi . 2.wysłuchajcie wiersza i powiedzcie jak dbać o ziemię, o nasze środowiska? 3.Gwiazdeczki zachęcam was do pracy plastycznej, wykonajcie rysunek czystej ziemi, park, las, jezioro czyste środowisko bez śmieci. Możecie również narysować koło czyli ziemię i pokolorować ją na niebiesko i zielono, lub ja wykleić zielonymi i niebieskimi kawałkami bibuły. Praca według waszego pomysłu, możecie wziąć też papierowy talerzyk i go pomalować lub wykleić na zielono i niebiesko. 4. Przesylam wam dwa zdjęcia jak wygląda ziemia czysta i drugie jak jest zanieczyszczona, oraz przykładowe prace które możecie wykonać! Miłej zabawy kochani



Zadania dla grupy "Stokrotki"od Pani Elwiry.
Witam serdecznie Stokrotki oraz kochani rodzice. 1. Poproszę o przeczytanie dziecku kilku zagadek a) W piękną pogodę, nocą, na całym niebie migocą. (gwiazdy) b) Co to za przestrzeń między Ziemią, księżycem dużymi planetami oraz innymi gwiazdami? (kosmos) c) to za złota świetlana kula, która swym ciepłem Ziemię otula? (słońce) d) Co to za okrągła planeta, na której bez wody, tlenu i słońca nie byłoby życia.(ziemia)
2. Kosmiczny aerobik ćwiczymy by być sprawnym jak kosmonauta wg Klanzy Rodzic razem z dzieckiem wykonuje proste ćwiczenia, o których mowa w wierszyku (np. skłony, przysiady itp.).
1. Tak jak kosmonauci ćwiczę 2. Skręty ciała w prawo, w lewo Bo chcę dobrą mieć kondycję Bardzo dobrze mój kolego Aby w nogach wzmocnić stawy Teraz złapmy się pod boki Wykonajmy trzy przysiady No i w górę cztery skoki 3. Księżyc śle wam swe ukłony 4. Na tym kończą się ćwiczenia. Zróbmy jeszcze cztery skłony W kosmosie do zobaczenia! Kto chce dotknąć gwiazdki uszka Niech się wspina na paluszkach.
3. Proszę o wykonanie układu słonecznego z czarnej kartki i narysowanie na niej kilku okręgów. Z małych kółek -które wycinamy z białej kartki ksero -kolorujemy kilka planet z układu słonecznego oraz słońce. Następnie za pomocą słomki i naszego wdechy przenosimy planety na układ słoneczny. Życzę miłej zabawy



Zadanie dla grupy "Misie" od Pani Ani
Witam. Dzisiaj proponujemy zajęcia plastyczne, zadanie do wykonania to stacja kosmiczna. Potrzebne nam będą: biała kartka A4, kolorowe czasopisma, gazety, klej, nożyczki. Wykonanie pracy techniką kolażu -wycinanie lub wydzieranie z gazety elementów. Naklejanie ich na kartce, dorysowywanie lub domalowywanie elementów. Wykonanie prac plastycznych według własnych pomysłów dzieci. Czekamy na ciekawe prace. Pozdrawiam

Zadanie dla grupy "Rybki" od Pani Gabrysi
Uwaga "Rybki"! Zapraszam Was do zabawy z figurami geometrycznymi
Do dzisiejszego zajęcia wspólnie z rodzicami przygotujcie: białą kartkę, kontury różnych wielkości figur geometrycznych (trójkąty, koła, kwadraty i prostokąty) na kartce kolorowego papieru (patrz zdjęcie, przykład), nożyczki, klej.
1.Na początku proszę rodziców o pomoc w przeczytaniu dziecku zagadek-skojarzeń. Po rozwiązaniu każdej zagadki z osobna, dziecko wskazuje na przygotowanej wcześniej kartce- jaka to figura? Następnie szuka w mieszkaniu przedmiotów, które przedstawiają daną figurę geometryczną (np. koło-zegar, talerz, obrazek..., trójkąt-klocek, kwadrat- lustro, podstawka, prostokąt-pilot, baton...) i gromadzą przedmioty na dywanie.
Zagadki- skojarzenia:
1. Taki kształt ma talerz i litera O (koło)
2. Taki kształt ma książka i stolik (kwadrat)
3. Jest podobny do kwadratu, ale dwa boki ma dłuższe (prostokąt)
4. Ta figura ma trzy rogi (trójkąt)
2. Dzieci rozpoznają figury geometryczne po kształcie za pomocą dotyku (uzasadnianie -to jest trójkąt, bo ma trzy boki, to jest koło..., to jest kwadrat bo..., to jest prostokąt bo...)
3. Spróbujcie narysować kształty figur w powietrzu, na podłodze, na plecach mamy bądź taty. Rodzic zgaduje jaką figurę narysowało dziecko (zabawę można powtórzyć-mama lub tata rysują figurę, a dziecko odgaduje). 4. Następnie dzieci segregują przedmioty z odpowiednim kształtem (trójkąty, kwadraty, koła i prostokąty). Przeliczają i określają, których jest najwięcej, których mniej, a których najmniej. O ile? (patrz zdjęcie przykładowe; moich jest najwięcej przedmiotów w kształcie prostokąta, a najmniej w kształcie trójkąta).
5. Na końcu zabawy proszę wyciąć przygotowane wcześniej figury z kolorowego papieru i ułożyć z nich np. postać ludzką, pajacyka... Następnie przykleić na kartkę papieru. Dzieci mogą powiedzieć, z jakich figur powstał obrazek (patrz zdjęcie przykładowe).
Ciekawa jestem co udało się Wam ułożyć? Miłej zabawy! Pani Gabrysia



Zadanie z języka angielskiego od Pani Izy
Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice dziś słuchając bajki pt. "Little Red Riding Hood" - "Czerwony Kapturek" poznacie prawidłową wymowę anglojęzycznych słów, które pojawią się w słuchanym tekście. Zapraszam tutaj Chętne dzieci mogą narysować wybraną scenę bajki. Życzę miłego dnia

Zadania z rytmiki dla wszystkich przedszkolaków od Pana Tomka
Witajcie Drogie dzieciaczki wysyłam propozycje zabaw na ten tydzień. Życzę Wam udanej zabawy i miłego tygodnia. Mam nadzieję, że włączycie do zabawy swoich rodziców. Postępujcie zgodnie z filmikami...Trzymam za Was kciuki!!! GRUPA 3-4 latków -Ćwiczenie rytmiczne. Zapraszamy tutaj -Zabawa z muzyką. Zapraszamy tutaj - Zabawa instrumentami muzycznymi "Co tak pięknie gra". Zapraszamy tutaj

GRUPA 5-6 latków - Taniec Latający dywan. Zapraszamy tutaj -Nauka wartości nut. Zapraszamy tutaj -Zabawa instrumentami muzycznymi "Co tak pięknie gra" . Zapraszamy tutaj
Wygenerowano w sekund: 0.01
5,024,079 unikalne wizyty