Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 5

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na poniedziałek 11.05.2020

Zadanie od Pani Wioli dla dzieci z grupy "Gwiazdeczki".
Dzień dobry gwiazdeczki. Pani Wiola zaprasza do zabawy w poniedziałkowy ranek.Dzisiaj o segregacji śmieci. 1.Posłuchajcie piosenki, pt. "Świat w naszych rękach". Zapraszamy tutaj 2.Po wysłuchaniu piosenki odpowiedź na pytania: jak dbać o nasze otoczenie, przyrodę? Czy wiecie jak segregować śmieci, gdzie je wrzucać? 3.Porozmawiajcie z rodzicami w domu o tym, gdzie wyrzucają śmieci? Zobacz i zapamiętaj odpowiednie kolory pojemników na śmieci. Pamiętajcie, że plastiki, szkło oraz papier. wrzucamy do innych pojemników . 4.kochani narysujcie na białych kartkach 3 duże pojemniki, żółty, zielony i niebieski, pokolorujcie i wytnijcie! Do każdego dopasujcie po jednym śmieciu w odpowiednim koszu. Miłej zabawy.



Zadania od Pani Ani dla dzieci z grupy "Stokrotki".
Temat: Zwierzęta z wiejskiego gospodarstwa. Pomoce: maślanka, jogurt naturalny, ser biały i żółty, masło, mleko. Przebieg zajęć" 1. Burza mózgów "Zwierzątka mieszkające na wsi". Dzieci wymieniają nazwy zwierząt z wiejskiego podwórka, podają ich charakterystyczne cechy, opisują wygląd, warunki życia i znaczenie w życiu człowieka. 2. Zabawa badawcza "Co to jest?". Prezentujemy dzieciom nabiał: maślankę, jogurt, sery (żółty i biały), masło i mleko. Dzieci (te, które mogą) próbują produktów. Opisują smaki. Wspólnie zastanawiają się nad pochodzeniem produktów. Uświadamiamy dzieciom, jaką mają wartość odżywczą: zawierają wapń (niezbędny do budowy kości i zębów), białko (niezbędne do prawidłowego wzrostu i rozwoju) oraz witaminy (np. D i z grupy B). 3. Wysłuchanie opowiadania Agnieszki Frączek Tajemnicze jajko. Tajemnicze jajko - Ciekawe - zastanawiała się kura Leokadia - czy to będą chłopcy, czy dziewczynki? Na narodziny jej kurczątek czekał cały kurnik. - Leokadia będzie miała pięcioraczki! - krążyła z dzioba do dzioba sensacyjna wiadomość. Wreszcie któregoś ranka jedno z jajek kury poruszyło się delikatnie, zatrzeszczało i... pękło! A ze skorupki wychyliła się puchata, żółta główka. - Pi! - główka poinformowała całą okolicę, że właśnie znalazła się po zewnętrznej stronie jajka. Rozejrzała się uważnie dokoła, a potem z powagą zwróciła się do pozostałych jajek: - Chłopaki, możecie wychodzić. Tu jest całkiem miło! Trzy wesołe żółciutkie kurczaki natychmiast wyskoczyły ze skorupek: hops, hops, hops! W gnieździe pozostało już tylko ostatnie piąte jajo. - Puk, puk! Jest tam kto? - Leokadia stuknęła delikatnie dziobem w skorupkę. - Jestem - odgdakało jajko. - Ale nie mam teraz czasu. Zwiedzam skorupkę. Kurze Leokadii pierze zjeżyło się na głowie! Jajko niby gdacze po kurzemu, ale kto to słyszał, żeby kurczak tak się mądrzył? W dodatku taki, który jeszcze nie zdążył się wykluć ze skorupki! Wieść o tajemniczym zachowaniu jajka lotem błyskawicy obiegła całą wieś. Mruczek, Burek, tuzin gąsek, myszka Franciszka i wszystkie inne zwierzęta co sił w łapkach przybiegły do kurnika. I zaczęły jedno przez drugie snuć domysły: Co też kryje ta skorupka? Dinozaura? Krasnoludka? Pszczółkę grubą niczym kluska? Może w środku siedzi kózka? Albo hipcio tam się wtrynił? Lub słoniątko w wersji mini? - O, nie! Tego bym nie zniosła! - zagdakała Leokadia. A co na to wszystko jajko? Turlało się ze śmiechu! - Chi, chi, chi!- chichotało, zadowolone, że udała mu się świetna psota. Jajko śmiało się i śmiało, aż wreszcie pękło ze śmiechu, a ze skorupki wychylił się roześmiany dzióbek. - Kurczę...!- odetchnął z ulgą milczący do tej pory kogut. A kura Leokadia zrozumiała, że z tym małym łobuziakiem będzie miała pełne skrzydła roboty! 5. Omawiamy treść opowiadania. Kierujemy do dzieci pytania: Jak nazywała się kura, która wysiadywała jajka? Co znajdowało się w skorupce piątego jajka zdaniem zwierząt zamieszkujących wieś? Z jakiego powodu pękło to jajko? 6. Praca techniczna "Jajeczka" - formowanie jajek z plasteliny.

Zadania z języka niemieckiego dla wszystkich przedszkolaków od Pani Anity
Dzień dobry! W tym tygodniu tematem przewodnim będzie lekarz- Beim Arzt [czyt. bajm arct] - u lekarza. 1. Na początek zachęćmy dziecko do małej aktywności fizycznej. Sport to przecież zdrowie! Dzieci mogą wykonać przykładowo: 8 podskoków obunóż, 7 przysiadów, 10 pajacyków czy też rowerek, licząc przy tym w języku niemieckim. 2. Porozmawiajmy z dzieckiem, kiedy chodzimy do lekarza, jak wygląda wizyta, co trzeba zrobić, aby dostać się do gabinetu. 3. Wprowadźmy dzieciom słownictwo związane z różnymi dolegliwościami: Kopfschmerzen - bóle głowy [czyt. kopfszmercen], Bauchschmerzen - bóle brzucha[czyt. bałchszmercen], Ohrenschmerzen - ból ucha/uszu [czyt. ołrenszmercen], Zahnschmerzen - ból zęba [czyt. canszmercen]. Starsze dzieci ponadto: der Husten - kaszel, der Schnupfen - katar [czyt. sznupfen], das Fieber - gorączka [czyt. fiber]. Wyrazy można powtarzać raz głośno, raz cicho a nawet szeptem. 4. Na zakończenie zabawa ruchowa "Schnupfen" - katar. Dajemy dziecku chusteczkę higieniczną i puszczamy muzykę. Gdy gra muzyka, dziecko tańczy do rytmu. Gdy przestaje grać zadaniem dziecka jest głośno kichnąć w chusteczkę. Zdjęcia pochodzą z serwisu( https://www.edugroup.at/)



Ćwiczenia gimnastyczne dla wszystkich przedszkolaków od Pani Iwony
Mamo, Tato poćwicz ze mną! Przykładowe ćwiczenia korekcyjne- stosowane przy płaskostopiu i stopach płasko-koślawych. 1."Toczenie piłki" - rodzic i dziecko siedzą naprzeciwko siebie. Każdy ma swoją piłkę. Stawiamy stopę na swoją piłkę i toczymy ją w przód, w tył, robimy kółeczka- cały czas cała stopa przylega do piłki. Po chwili następuje zmiana stóp, po czym wymiana piłek i ćwiczenie powtarzamy. 2."Robimy kluseczki" - rodzic i dziecko chwytają swoje piłki podeszwową stroną stóp, podnoszą nogi w górę i wykonują kółeczka stopami- robimy kluseczki, kolana przy tym ćwiczeniu skierowane na zewnątrz. Po chwili kładziemy piłki za podłodze i zamieniamy się nimi. 3."Przekładanie piłki za głowę" - siedząc chwytamy swoje piłki stroną podeszwową stóp. Kładziemy się na plecach, unosimy nogi w górę, starając się utrzymywać kolana na zewnątrz i przekładamy piłkę nogami za głowę. Tam kładziemy ją na podłogę, po czym chwytamy rękami i siadamy. 4. "Przetaczanie piłki" - mamy jedną wspólną piłkę i przetaczamy ją stopami między sobą- dziecko do rodzica, rodzic do dziecka. 5."Toczenie piłki po ścianie" - siadamy blisko ściany i próbujemy stopami wtoczyć piłkę w górę po ścianie aż do wyprostu nóg i z powrotem. 6. Zabawa "Piłkarze" - każdy ma swoją piłkę, próba podbijania piłek stopami, kolanem, prowadzenie piłki stopą do określonego miejsca i z powrotem, prowadzenie slalomem. Wszystkie ćwiczenia i zabawy wykonujemy na boso. Zabawy powtarzamy kilka razy.

Zadania od Pani Ani dla dzieci z grupy "Misie".
1. Drogie dzieci ! W tym tygodniu czeka na Was temat bardzo kolorowy i pachnący. Co to takiego? Przekonacie się po rozwiązaniu pierwszej zagadki: Zielony dywan, a na nim kwiatów tyle Piją z nich nektar pszczoły, osy i motyle. (łąka) 2. Przyjrzyjcie się proszę ilustracji łąki zamieszczonej poniżej. Zwróćcie uwagę jakie zwierzęta zamieszkują łąkę i spróbujcie je głośno wymienić. Dziś chciałabym abyśmy przypomnieli sobie pewną literkę... Ale zanim zdradzę Wam jaką, proszę abyście rozwiązali drugą zagadkę: Przybyliśmy do was, z dalekiej strony, zza siedmiu mórz, a za nami wiosna idzie tuż, tuż. Spotkamy się wkrótce na kolorowej łące. Zgadnijcie, kim jesteśmy ? 3. Jeśli odgadliście - brawo! Ale dla upewnienia wykonajcie proszę zadanie: Przygotujcie sobie kartkę i ołówek. Poniżej podanych jest 7 wyrazów, cyferka z nawiasu wskazuje, którą literkę z kolei należy przepisać. Poszczególne literki połączone w całość, utworzą hasło. Powodzenia! (Drodzy rodzice, w razie potrzeby proszę o pomoc) cebula (3) , kot (2), klocki (4), tulipany (4), fasola (6), sarna (4), krokusy (7) 4. Teraz jestem pewna, że każdy z Was już wie, że to bociany. Czy wiecie też już jaką literkę sobie przypomnimy? "B" jak bocian (Prośba do rodziców o zademonstrowanie litery "B", "b"). Spróbujcie nakreślić wielką literkę "B" w powietrzu na podłodze oraz plecach kogoś z domowników. Spróbujcie podzielić słowo "bocian" na sylaby i głoski, jaką głoskę słyszysz na początku i na końcu wyrazu? Jakie znasz jeszcze inne słowa na głoskę "b"? 5. Pewien bocian gubił się i nie potrafi odnaleźć drogi na łąkę, aby zjeść śniadanie. Pomóż bocianowi odnaleźć prawidłową drogę przez labirynt, który jest zamieszczony poniżej. Przyjrzyj się, jaki kształt ma labirynt i spróbuj odgadnąć co bocian będzie miał na śniadanie



GRUPA "RYBKI" 6- latki. Zadanie na dziś od Pani Agaty
1. Posłuchaj opowiadania pt. "Rybka" - Jak ja lubię rybki. Podobają mi się te malutkie, kolorowe i te trochę większe, złociste z falującymi po bokach welonami. Taką właśnie welonkę dostałem od dziadka i teraz mieszka ze mną w pokoju. Przygląda mi się przez szybkę i od czasu do czasu otwiera pyszczek, jakby chciała coś powiedzieć. Ciekawe, o co jej chodzi? Najpierw myślałem, ze o jedzenie, bo ten pokarm, który jej sypałem do wody, był po prostu obrzydliwy. Wiem, bo raz spróbowałem. Chciałem rybie dać jajecznicę albo pączka, ale dziadek nie pozwolił. Powiedział, że ona bardzo lubi te brązowe, cuchnące paprochy, a pączki jej zaszkodzą. Ciekawe, skąd dziadek to wie? Ryba mu tego przecież nie powiedziała. A poza tym pączki nikomu nie mogą zaszkodzić, zwłaszcza te z lukrem. -Ale co ona w takim razie chce mi powiedzieć? - spytałem Kubę, który zna się na rybach, bo ma w domu akwarium. - Ja myślę, że ona się nudzi. Zobacz, nawet pływać jej się za bardzo nie chce i te welony tak jakoś z niej zwisają. - To co, mam jej poczytać, czy włączyć telewizor? Bo na spacer jej przecież nie wezmę. Zapukałem palcem w szybkę, a ryba schowała się za jakimś zielskiem. Kuba znalazł dużo lepsze rozwiązanie. Wyłowił ze swojego akwarium ślimaka i przyniósł mi go w słoiku. Ślimak był szary i miał własną muszle w paski. Wrzuciliśmy go do wody. Moja ryba wytrzeszczyła oczy, a gdy ślimak wysunął rogi, pomachała welonami. Potem on zjadł trochę tego brązowego paskudztwa, a ona udawała, że nie jest głodna i nie przestawała się wachlować. Zdaniem Kuby moja ryba zakochała się w jego ślimaku. Wtedy przyszedł mi do głowy pewien pomysł. - Hej, rybko! - zawołałem. - Skoro jesteś taka prawie złota, to może spełniłabyś moje życzenie? - Ona nie jest złota, tylko pomarańczowa - wtrącił Kuba. - Nieprawda, jest złotawa-upierałem się i już miałem powiedzieć rybie, o co mi chodzi, ale uznałem, że jeśli nie ma uszu, to może lepiej pokazać jej na migi. I pokazałem. Jak skończyłem, ryba pokiwała ogonem i wypuściła banieczkę powietrza, co uznałem za dobry znak. Byłem pewien, że zaraz zacznie czarować. Pomyślałem, że w takim razie spisałem się na medal i dumny jak paw wkroczyłem do kuchni. Zrobiłem strasznie tajemniczą minę i choć aż mnie skręcało, żeby się pochwalić, trzymałem język za zębami. Ale tylko do obiadu, bo ledwo usiadłem przy stole, moja buzia sama się otworzyła i wypadło z niej: "Mam dla was wielką niespodziankę!" I zanim babcia podała zupę, wszystko im wyśpiewałem. - Porozmawiałem sobie przed chwilą ze złotą rybką - zacząłem od początku, bo tak jest najlepiej. - Ona jest bardzo wdzięczna za męża ślimaka i chętnie spełni kilka moich życzeń. A ponieważ nie jestem samolubem, to pomyślałem o wszystkich. I tak, tata dostanie helikopter i nie będzie już musiał denerwować się i stać w korkach, no i łatwiej mu będzie dostarczać do domu worki pieniędzy. Agnieszce, tak jak chciała, urosną włosy do kolan i ponieważ będziemy bardzo bogaci, mama nie urwie jej głowy, jak zobaczy rachunek za telefon, ten, który Aga schowała wczoraj pod szafę. Mama już w ogóle nie będzie chodzić do pracy, tylko zostanie w domu, żeby nam wszystkim dogadzać. Dla dziadka załatwiłem czarodziejskie kropelki, po których będzie silny jak koń. A babcia - z tego pomysłu byłem szczególnie dumny - babcia dostanie kilka telewizorów, żeby mogła oglądać jednocześnie wszystkie swoje ulubione seriale. A oprócz tego zamówiłem dla niej nowe zęby i okulary. Zęby będą wielkie i ostre jak u rekina, żeby mogła gryźć swoje ulubione orzechy. Worek orzechów też zamówiłem.-O sobie skromnie pomyślałem na końcu. - Ja chciałbym mieć cztery psy, dwa łaciate kucyki, basen z foką, niedużą karuzelę w ogrodzie, zamrażarkę pełną lodów tuż koło mojego łóżka, a pod domem prawdziwy, wielki wóz strażacki, taki z sikawką i rozkładaną drabiną. - A kiedyż to możemy się spodziewać tych wszystkich wspaniałości? - spytała babcia.- Bo już nie mogę się doczekać tych moich zębów rekina. - Tego ryba nie mówiła, ale myślę, że długo to nie potrwa - wyjaśniłem. Byłem z siebie bardzo dumny, nie rozumiem tylko, dlaczego wszyscy przy stole chichotali pod nosem, a tacie to nawet ze śmiechu podskakiwał brzuch. 2. Odpowiedz na pytania: - Co chłopiec dostał od dziadka? - Czym chciał nakarmić rybkę? - Dlaczego ryb nie można karmić domowym jedzeniem? - Co podarował chłopcu kolega? - W jaki sposób chłopiec przekazał rybce swoje życzenia? - O co prosił dla członków swojej rodziny? - O co poprosił dla siebie? - Czy rybka spełni życzenia? - Dlaczego domownicy byli rozbawieni, kiedy Kuba opowiedział im o swojej niespodziance? 3. Obejrzyj ilustracje (link 1) 4. Przyjrzyj się rybkom (obejrzyj kolejno linki od nr 2 do 6) - WELON - zwany złotą rybką - to najbardziej znana i popularna ryba akwariowa na świecie. - GUPIK- zwany też pawim oczkiem - SKALAR - ma płetwy przypominające żagle, a ciało spłaszczone, niemal w kształcie trójkąta - MIECZYK - to jedna z najpopularniejszych ryb akwariowych. Istnieje wiele różnokolorowych odmian tych ryb - najpopularniejsze to czerwona i pomarańczowa - GLONOJAD - potoczna nazwa ryb odżywiającym się glonami. 5. Podziel nazwy rybek na sylaby, wyróżnij pierwsza i ostatnią głoskę. Spróbuj wymienić wszystkie głoski pierwszej- złotej rybki czyli WELON Prawda, że są piękne. A może masz w domu akwarium? Warto zwrócić uwagę, że przy zakładaniu akwarium i wyborze ryb trzeba wiedzieć, jaką temperaturę ma mieć woda, czy wybrane do hodowli ryby potrzebują dodatkowego światła, jak się zachowują w stosunku do innych gatunków, jakie rośliny lubią. 6. Narysuj ołówkiem na kartce dużą rybkę (rodzic na pewno pomoże), kartki papieru kolorowego ( wycinanki) podrzyj na drobne kawałki i wyklej nimi sylwetę swojej ryki. Dorysuj jej wodę, roślinki, kamienie - jak w prawdziwym akwarium. BRAWO STARSZAKU!



Zadanie dla wszystkich przedszkolaków z języka angielskiego od Pani Izy
Zapraszamy tutaj Drodzy Rodzice, Kochane Przedszkolaki zachęcam Was do obejrzenia filmu dotyczącego owoców. Wysłuchajcie słów i spróbujcie je powtórzyć. Chętne dzieci mogą narysować swój ulubiony owoc.

Życzę miłego dnia oraz udanej zabawy!
Wygenerowano w sekund: 0.01
4,917,716 unikalne wizyty