Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 5

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na wtorek 12.05.2020

Zadania od Pani Agnieszki dla dzieci z grupy "Gwiazdeczki ". Dzień dobry Gwiazdeczki. Zapraszam na wtorkowe zajęcia, które są kontynuacją tematu o ekologii. 1. Proszę, aby rodzice przeczytali Wam poniższy tekst: Ziemia była zawsze naszym domem, kiedyś ludzie bardzo ją kochali, troszczyli się o nią i opiekowali. Nazywali ją Matką i nadali jej piękne imię Gaja. Później ludzie zapomnieli o tym, zaczęli ją niszczyć, siłą wydzierać jej bogactwa i tajemnice. Dlatego Ziemia dziś bardzo choruje i potrzebuje naszej pomocy. Proszę Was, abyście przez chwilę w ciszy i skupieniu zastanowili się nad tym, czego życzyłybyście Ziemi? A teraz przyjrzyjcie się obrazkom. Zastanówcie się, co szkodzi naszej planecie a co jej służy? Co takiego możemy robić, aby jej pomóc? Na koniec proszę, byście stworzyli ludka-nakrętka, do którego potrzebujecie jedynie nakrętek plastikowych i plasteliny. Powodzenia. Zachęcam również do zobaczenia filmiku tutaj

Zajęcia z religii od ks. Dawida
Zapraszamy tutaj

Zadania od Pani Gosi dla dzieci z grupy "Stokrotki"
Dzień dobry, Zapraszam przedszkolaki do wykonania "kaczuszki". Potrzebne będą farby , kartka , pędzelek. Pomaluj żółtą farbą jedną dłoń (po wewnętrznej stronie)- zrób to dokładnie. Następnie odbij dłoń na kartce-palce złączone, to będą skrzydła. Po przeciwnej stronie palców, nieco wyżej domaluj żółtą farbą głowę, potem czerwoną lub pomarańczową farbą domaluj dziób i na dole kacze nóżki. Powodzenia!!! Jeśli masz ochotę domaluj na kartce zieloną trawkę, słoneczko lub inne elementy.

Zadanie dla Misiów od Pani Renaty
Witam was w majowy dzień. Chcielibyście wybrać się na majową łąkę? Jeśli tak to zobaczcie kogo można tam spotkać. 1. Przeczytajcie wyrazy pod owadami a dowiecie się jak się nazywają. 2. Na łące najważniejszym owadem jest pszczoła, która produkuje bardzo zdrowy miód. Miód od wielu lat jest bardzo ceniony i uważany za lek. Działa dobrze dosłownie na wszystko i pomaga w wielu dolegliwościach: od bólu gardła po problemy z sercem czy trawieniem. 3.Obejrzyjcie film edukacyjny, z którego dowiecie się więcej na temat tych pożytecznych owadów. Zapraszamy tutaj 4. Odpowiedzcie na pytania. Jakie zadanie w ulu ma królowa i robotnice? Jakich wrogów muszą się strzec pszczoły? Czego używa pszczelarz aby pszczoły go nie żądliły? 5. Wysłuchajcie wiersza. Michał Jankowiak Pszczoła Pszczółkę Ulę boli brzuszek, Zjadła w sadzie mrowie gruszek, Wielką ma temperaturę, Rozpaloną całą skórę, Pyta siebie: "Olaboga, Co ty poczniesz, moja droga?" Pędem leci do pasieki, Wypić ziółka, zażyć leki, Wszyscy w ulu oniemieli, Takiej pszczoły nie widzieli, Wszystkim pszczołom zrzedła mina: "Zżółkła... Osę przypomina!". Patrzą na nią, trwogę mają, Dotykają i wąchają, Jakby wsadził kij w mrowisko, W ulu wielkie zbiegowisko. Wierzyć nie chcą, że to pszczoła; "To jest szerszeń" -truteń woła. Wyszła wtedy ich królowa, Mądra,piękna, kolorowa, Swych poddanych wysłuchała, Taki oto wyrok dała: "Drogie siostry, trutniu, bracie, Pszczołę tu przed sobą macie". Gdy to pszczółki usłyszały, Całym chórem zawołały: "Ulu, siostro nasza mała, Nie bądź taka osowiała. My cię miodem podleczymy I już nigdy nie zdradzimy". Od pszczół teraz tam się roi, Żadna Uli się nie boi, Razem kwiaty zapylają, Do koszyczków pyłek tkają, Teraz wiedzą, że niemądrze, Jest oceniać po wyglądzie. 6. Zabawmy się w bystre oczko. Odszukajcie na łące żuki, pająki i dżdżownice. 7. Zapraszam do zabawy z piosenką. Postarajcie się wyraźnie powtarzać bzyk, bzyk. Wymyślcie kroki taneczne do piosenki. Możecie też zagrać na łyżkach, pokrywkach, klockach. Zapraszamy tutaj

Zadania dla wszystkich przedszkolaków z języka niemieckiego od Pani Anity
Witam! Na dziś przygotowałam następujące zadania: 1. Na początek proponuję zabawę na rozruszanie: "Gesund-krank"/"Zdrowy-chory" [czyt. gezund-krank]. Dziecko biega sobie po pokoju a rodzic gra na jakimś instrumencie. Gdy dziecko słyszy dźwięk instrumentu, to zachowuje się jak "gesund - zdrowe" -chodzi wyprostowane, uśmiechnięte. Gdy przestaniemy grać dziecko udaje, że jest "krank-chore"-chodzi przygarbione, kaszle, ma smutną minę. 2. Zabawa w pantomimę: pokazujemy dziecku, że coś nas boli a dziecko próbuje nazwać to po niemiecku. 3. Na zakończenie zachęcam do wspólnej zabawy w lekarza! Viel Spass!

Zadania od Pani Ani dla dzieci z grupy "Rybki".
1. Drogie dzieci, dzisiaj uważnie przyjrzymy się zwierzątku, które przez całe swoje życie nosi skorupę na plecach. I nie, nie jest to ślimak, lecz żółw. Przyjrzyjcie się uważnie ilustracji poniżej przedstawiającej żółwia i posłuchajcie różnych ciekawostek na temat tych zwierząt. Może potraficie sami odpowiedzieć na niektóre z poniższych pytań? Co żółw nosi na grzbiecie? Czy ma: oczy, nos, uszy, łapy? -Żółw ma pancerz chroniący cały tułów. Pancerz to właściwie zewnętrzny szkielet żółwia. Wierzch pancerza z zewnątrz pokryty jest dodatkowo rogowymi tarczkami lub skórą. Żółw ma oczy i tzw. uszy wewnętrzne. Żółwie co prawda nie słyszą wszystkiego tak dobrze jak ludzie czy inne zwierzęta, ale mogą wyczuwać pewne rodzaje dźwięków. Ich słuch jest wystarczający, aby w porę wykryć obecność drapieżników. Nogi żółwi i sposób poruszania się dostosowane są do środowiska, w którym żyją. Kończyny żółwi lądowych, zwłaszcza tylne, mają kształt słupowaty, przypominający trochę nogi słonia. Zakończone są krótkimi, tępymi pazurkami. Żółwie lądowe poruszają się powoli, niezdarnie, unosząc ciało nad powierzchnię ziemi. Mimo swej powolności żółwie są dobrymi piechurami i w poszukiwaniu pokarmu lub partnera potrafią przebyć znaczne odległości. Żółwie lądowo­wodne mają nogi spłaszczone i całkowicie lub częściowo spięte błoną pławną. Żółwie wodne mają kończyny w kształcie łopatkowych wioseł, przystosowane wyłącznie do pływania. Co lubią jeść żółwie?-Żółwie są roślinożerne i mięsożerne, to zależy od gatunku. Żółwie hodowane w domu należy karmić tym, co spotykają w swoim naturalnym środowisku. Niektóre żółwie lubią rośliny wodne, małe rybki, ślimaki, krewetki, małże. Inne lubią warzywa i owoce, np.:sałatę, jabłko, maliny czy brzoskwinie. Gdzie mieszkają żółwie? Czy w Polsce też? -Żółwie żyją w bardzo różnych środowiskach:w morzach, na lądach, zarówno na terenach wilgotnych, jak i na pustyniach. Żółwie występują na całym świecie poza Antarktydą. Na świecie życie ponad 300 gatunków żółwi od bardzo malutkich do olbrzymich. Żółw błotny to jedyny gatunek żółwia występujący naturalnie w Polsce. W środowisku naturalnym może żyć ponad 100 lat. W jakim tempie żółw się porusza? -Już wiecie, że żółwie wodne są świetnymi pływakami, jak zatem łatwo się domyślić, w wodzie żółwie poruszają się bardzo szybko. Natomiast żółwie lądowe, których jest około 40 gatunków, nie są takie zwinne. Z powodu ciężkiego pancerza nie mogą się szybko poruszać. Który gatunek żółwia jest największy na świecie? -Żółw skórzasty jest największym współcześnie żyjącym gatunkiem żółwi żyjących w morzach. Całe życie spędza w morzu, z wyjątkiem krótkich momentów, kiedy samica wychodzi na ląd, by złożyć jaja. Żółwie skórzaste są naprawdę ogromne - dorosłe osiągają średnio 1-2 metry długości i wagę do 700 kilogramów. Podobnie jak inne żółwie morskie, są świetnymi pływakami. Od innych żółwi odróżnia je brak kostnej skorupy, którą w jego przypadku zastępuje bardzo gruba skóra. Choć żółw skórzasty jest olbrzymem, to żywi się drobnymi zwierzętami, takimi jak: meduzy, skorupiaki, mięczaki, małe ryby, a także wodorostami. Potrafi też bardzo głęboko nurkować. Czy żółwia można hodować w domu i jak należy opiekować się żółwiem? - Żółw nie jest zabawką, tylko żywym stworzeniem. Jeśli masz żółwia w domu, to opiekuj się nim najlepiej jak potrafisz, zdobywaj jak najwięcej informacji o odżywianiu i pielęgnacji, dbaj o jego zdrowie, a w razie wątpliwości porozmawiaj z weterynarzem. Czy żółw może zrobić nam krzywdę? -Żółw może ugryźć. Wbrew dość rozpowszechnionym wyobrażeniom żółwie nie mają zębów, a rogowaty dziób. Czy możemy bawić się z żółwiem? -Tak, ale ostrożnie, żeby nie zrobić mu krzywdy. Czy żółwie mają swoje święto? -Tak, 23 maja jest obchodzony Światowy Dzień Żółwia mający na celu uświadomienie konieczności ochrony wszystkich gatunków żółwi, ponieważ grozi im wyginięcie, oraz promocję pozytywnych postaw wobec tych zwierząt. 2. Zapraszam was do zabawy ruchowej "Żółwie". Spróbujcie poruszać się na czworaka niosąc na plecach gazetę -pancerz. Ustalcie z rodzicem znak, na który żółw ma za zadanie zwinąć się, jakby chciał schować się pod pancerzem- założenie rąk na kark, przyciągnięcie głowy do kolan. (uwaga aby pancerz nie spadł z pleców ) 3. Żółwie z łupiny orzecha: Odrysuj łupinkę orzecha na kolorowej tekturce. Do narysowanego kształtu dorysuj głowę, cztery nogi oraz ogonek tak, by powstał żółw. Narysuj bądź przyklej oczy (guziki), pazury na nogach. Wytnij powstały kształt, przyklej łupiny orzecha. Pokoloruj pancerz wykorzystując flamastry lub farby. Jeśli nie macie łupinek orzecha, ulepcie pięknego żółwika z plasteliny.

Wygenerowano w sekund: 0.01
4,926,161 unikalne wizyty