Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 3

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na poniedziałek 18.05.2020r.

Dzień dobry:) Zadania od Pani Agaty dla dzieci z grupy "Jagódki"
Jagódki w tym tygodniu porozmawiamy o rodzinie Zapraszamy tutaj Rodzina to skarb! 1.Proszę o przeczytanie opowiadania Anny Surowiec "Rodzinka" W pewnym domu rodzice mieszkają, którzy małego synka i malutką córeczkę mają. Mama jest dumna ze swoich dzieci, tata zaś dzieciom przykładem świeci. Cieszy się dziadek, że ma już wnuka, cieszy się babcia, że wnuczkę ma. Dziadek i babcia wnuki kochają i prezentami je rozpieszczają. Dziadek książeczki ciągle kupuje, babcia zaś smaczne obiadki gotuje. Rozmowa na temat opowiadania,wyjaśnienie współzależności w rodzinie -Wymieńcie członków rodziny występujących w opowiadaniu. (tata, mama, syn, córka, babcia, dziadek). -Jak nazywa się mama i tata? (rodzice) -Jakie są dzieci w tej rodzinie? (córka, syn) - Kto to są wnuki? 2. Mamusia/tatuś też kiedyś byli mali. Spróbujcie na fotografiach "mamusi/tatusia dzidziusia" odnaleźć podobieństwa z waszym wyglądem. Może macie podobny nosek, oczka albo uśmiech? Stańcie razem przez lustrem i zobaczcie jaką jesteście piękną rodziną! 3. Spróbujcie razem z rodzicami stworzyć drzewo genealogiczne.



Zadania dla wszystkich przedszkolaków z języka angielskiego od Pani Izy
Zapraszamy tutaj Kochane Przedszkolaki uczyliśmy się o owocach, to teraz czas na warzywa. Zachęcam Was do obejrzenia filmu, wysłuchajcie słów i spróbujcie je powtórzyć: carrots - marchewki onions -cebula broccoli -brokuły potatoes -ziemniaki eggplants -bakłażany green pepers -zielone papryki cucumbers - ogórki tomatoes - pomidory mushrooms -grzyby corn - kukurydza sweet potatoes -słodkie ziemniaki lettuce -sałata beans -fasolki pumpkin -dynia green onions - szczypioek asparagus - szparagi Życzę Wam pięknego, słonecznego dnia oraz udanej zabawy

Zadania od Pani Wioli i Pani Agnieszki dla dzieci z grupy "Gwiazdeczki".
W poniedziałkowy ranek i zaprasza do wyprawy na majową łąkę, wiecie kto tam mieszka? 1. Posłuchajcie wiersza pt. Wiosenna łąka. Miły jest poranek na zielonej łące, gdy w kropelkach rosy kąpią się zające. Mrówki zaczynają biegi pośród trawy, a biedronka żuczka prosi do zabawy. Do słonka wesoło mrugają stokrotki, bąk leci do bąka na wiosenne plotki. W berka fruwanego bawią się motyle. Zatrzymaj ten obraz choć na jedną chwilę. Odpowiedź na pytanie. Co się dzieje na łące? Jakie tam mieszkają zwierzęta? Co one tam robią> 2.Zabawa ruchowa:poukładajcie na podłodze kilka zabawek, klocków, to będą kwiaty na zielonej łące, a waszym zadaniem jest przez nie przeskakiwać jak zajączki. 3.Pod spodem zobaczycie na obrazku kolorowa łąkę, pod obrazkiem są owady, które tam mieszkają. Odszukaj je proszę na obrazku, gdzieś się ukryły. Na Końcu weź kartkę i narysuj owad, który jest mały, okrągły, ma kolor czerwony, ma tyle czarnych kropek ile ty masz latek. Miłej zabawy Gwiazdeczki. Zadanie od pani Agnieszki.
Przygotujcie pocięte kawałki bibuły lub kartki papieru/gazety. Połóżcie na dłoni i próbujcie dmuchać jakbyście chcieli dmuchnąć w wiosenny dmuchawiec na łące.



Zadania od Pani Ani i Pani Elwiry dla dzieci z grupy "Stokrotki"
Witajcie. W tym tygodniu będą Nas interesowały zwierzęta świata. 1. "Zwierzęta świata" (sł. Agnieszka Borowiecka)- posłuchajcie: Czy wy wiecie, że na świecie wiele zwierząt mieszka w dziczy? Jest ich tyle, że na palcach chyba nikt ich nie policzy. W lasach Azji żyje panda, choć tam bywa mgliście. A w tych lasach panda zjada bambusowe liście. Anakonda z Ameryki w lesie chce się zaszyć. Więc gdy sunie po gałęzi, można się wystraszyć. Na równinach gdzieś w Australii mieszkają kangury i choć klimat jest upalny, skaczą, hop, do góry. Na sawannie lwy królują w afrykańskiej dziczy. Wszystkim włosy dęba stają, kiedy lew zaryczy. Są na świecie krokodyle, tygrys oraz żmije, słonie, małpy i żyrafa, co ma długą szyję. 2. Zapytajcie dzieci: Jak myślicie, ile zwierząt jest na świecie? Czy da się je policzyć? O jakich zwierzętach usłyszeliście w tekście? Potraficie je wymienić? Jakie inne zwierzęta znacie? 3. Tropikalny las przygotowanie do pracy plastycznej. Dzieci otrzymują brązowe kartki papieru. Przygotowujemy na paletach zieloną farbę w różnych odcieniach. Dzieci zanurzają w niej pieczątki w kształcie liści (zrobione np. z ziemniaków) i odbijają na swoich kartkach, tworząc roślinność lasu tropikalnego. Gdy skończą, pozostawiają prace do wyschnięcia. Zadanie od Pani Elwiry. Ścieżka sensoryczna
Drogie "Stokrotki" dziś zapraszam Was do stworzenia własnej ścieżki sensorycznej w domu lub na podwórku -poproście o pomoc mamę lub tatę. Najlepszym sposobem na rozwijanie wyobraźni dotykowej i stymulowanie receptorów znajdujących się w stopach jest beztroskie chodzenie bosymi stopami po trawie... Chodzenie boso i badanie reakcji swoich stóp na różne tekstury jest nie tylko zabawne, ale także uczy świadomości własnych zmysłów (wyobraźnia dotykowa) i otoczenia. Stąpanie po takiej ścieżce rozwija zmysł równowagi, koordynację ruchową i dużą motorykę, a przy tym może być świetną zabawą. Do wykonania ścieżki możecie użyć to co posiadacie w domu ( korki , gąbki, kasza , ryż , mąka ) a także dary lasu . Miłej zabawy



Zadanie od Pani Ani dla dzieci z grupy "Misie ".
1. Wysłuchajcie uważnie opowiadania Urszuli Piotrowskiej "Plastelinowe zoo": Od rana padał deszcz . Padał i padał . Wszędzie przybywało kałuż, które chlupotały, chlup, chlup . Dzieci były w złych humorach, bo przecież na dzisiaj zaplanowano wycieczkę do zoo . Nawet Tomek nie wiedział, jak je pocieszyć . A wtedy pani wyjęła z szafy plastelinę, różne pudełka, patyczki oraz kolorową bibułkę i położyła na stolikach . Do czego to będzie nam potrzebne? - zapytał Tomek . Zrobimy własny ogród zoologiczny - powiedziała pani . - Zbudujemy alejki, ogrodzenia, wybiegi, zagrody, gniazda, domki i zamieszkają w nich ulepione przez nas zwierzęta . - Ale wspaniały pomysł, hej hop! Przedszkolaki natychmiast wzięły się do pracy . A pani pomagała im we wszystkim i zadawała zagadki: Jak nazwiemy takie zwierzę, które trąbą wodę bierze i polewa całe ciało -wody trzeba więc niemało. - Słoń, słoń! -wołały dzieci i już po chwili po wybiegu spacerowały plastelinowe słoniki i piły wodę ze strumyka . Tomek poszukał zielonej plasteliny, podzielił ją na kawałki i zaczął wałkować . - Tomek, słoń nie ma takiej długiej trąby - tłumaczyła przyjacielowi Ola . -Masz rację, Olu, ale ja z tego wałeczka zrobię coś innego . Pani od razu domyśliła się, co to będzie i powiedziała: Groźnie syczy, pluje jadem, bo jest niebezpiecznym gadem. Zwinnie wije się jak lina- lepiej z taką nie zaczynaj! - Żmija, żmija!-rozległy się okrzyki, a potem syczenie, sss..., sss... I Tomek ulepił długą żmiję . Szybko umieścił ją w terrarium, żeby nie uciekła . A pani zadała kolejną zagadkę: Zjada mięso z apetytem i potrząsa grzywą przy tym. Królem zwierząt jest na świecie, ale o tym dobrze wiecie. Oczywiście, dzieci dobrze wiedziały, że chodzi o lwa . A kiedy zoo było już gotowe i zamieszkało w nim oprócz słoni, lwów i żmij jeszcze mnóstwo innych zwierząt, pani zaproponowała wesołą zabawę . Wymyśliła, żeby przedszkolaki naśladowały zwierzęta . I proszę bardzo: skakały jak kangury, wyciągały szyje jak żyrafy, skradały się jak tygrysy, pohukiwały jak sowy, a nawet trąbiły jak słonie . To był naprawdę udany dzień, chociaż za oknem wciąż padał deszcz. 2. Rozmowa na temat treści opowiadania: Jak wygląda ogród zoologiczny? O jakich zwierzętach była mowa? Jakie inne zwierzęta można tam spotkać? Jak trzeba zachowywać się w zoo? 3. Spróbujcie wraz z rodzicami wypisać wszystkie zwierzęta o których była mowa w wierszu. (słoń, wąż, lew, kangur, żyrafa, tygrys) Podzielcie wyrazy na sylaby i określcie ile jest sylab w wyrazie. Niech dzieci zaznaczą na czerwono wszystkie samogłoski w wyrazach. 4. Zapraszam do rozwiązania zadań z załączonych plików. (bardzo proszę o pomoc rodziców oraz dostosowanie poziomu do możliwości dziecka w zadaniach z czytaniem. W miarę swoich możliwości - dzieci czytają słowa dwu-trzy- głoskowe, lub bardziej złożone) 5. Jeśli się napracowaliście przy zadaniach, brawo! W nagrodę przesyłam dla wszystkich Miśków niespodziankę . Udanej zabawy ! Zapraszamy tutaj



GRUPA "RYBKI" 6-latki zadanie na dziś od Pani Agaty i Pani Gabrysi
1. Posłuchaj opowiadania Joanny Papuzińskiej pt. "Jak nasza mama odczarowała wielkoluda". Możesz też posłuchać wiersza (link 1) Pośrodku naszego miasta jest park. Pośrodku parku - zjeżdżalnia, drabinki i boisko do grania w piłkę. Tam zawsze chodzimy się bawić. Aż tu nie wiadomo skąd zjawił się kiedyś w mieście wielkolud. Od razu zajął cały park dla siebie. Na bramie wywiesił tablicę: "Nikomu nie wolno tu wchodzić, choćby nie wiem co". Całymi dniami wylegiwał się na trawnikach, a wszystkie dzieci musiały bawić się na ulicy. Któregoś dnia nasz najmłodszy brat rzucił piłkę tak mocno, że przeleciała przez ogrodzenie i wpadła do parku. Wielkolud złapał ją i nie chciał nam oddać. Wróciliśmy do domu z płaczem. Wtedy nasza mama wpadła w złość. - No, nie -powiedziała -ja już dłużej tego znosić nie będę! I poszła do parku. Wszyscy, nawet dorośli panowie, bali się tego wielkoluda. Ale nasza mama -nie. Podeszła do niego bliziutko i zawołała: -Nie pozwalam dokuczać małemu dziecku! A ponieważ zobaczyła, że wielkolud ma kurtkę rozerwaną na plecach, powiedziała jeszcze: -Taki duży, a wygląda jak obdartus! Jak panu nie wstyd! Proszę zaczekać, wezmę igłę z nitką i zaszyję dziurę! Bo naszą mamę okropnie denerwuje, kiedy ktoś jest nieporządnie ubrany. Więc posłała nas po igłę i nici, przystawiła do pleców wielkoluda drabinę ogrodniczą i zaczęła mu cerować kurtkę. Szyła, szyła, aż nagle drabina zachybotała się i nasza mama niechcący ukłuła wielkoluda igłą. -O, przepraszam- powiedziała, bo wielkolud syknął. Ale wielkolud syczał dalej. Mama zobaczyła, że przez dziurkę zrobioną igłą powietrze ucieka z niego jak z przedziurawionej opony. Kurczył się i kurczył, a po pięciu minutach stał się zwyczajnym chłopakiem -mniej więcej takim jak ja. - Bardzo dziękuję! -powiedział do mamy. -Pani mnie odczarowała! Ja byłem bardzo zarozumiałym chłopcem i ciągle chodziłem nadęty. Zdawało mi się, że jestem najmądrzejszy, najpiękniejszy i najważniejszy na świecie. Od tego nadymania robiłem się coraz większy i większy, aż w końcu stałem się wielkoludem. Z początku podobało mi się to nawet, bo byłem największy i najsilniejszy. Ale co z tego? Nikt mnie nie lubił, nikt nie chciał się ze mną bawić. Teraz wiem, że lepiej być zwyczajnym chłopcem i nie nadymać się. Mogę wrócić do domu. Do widzenia! A tutaj jest piłeczka! I znów w naszym mieście stało się wesoło i bezpiecznie jak zawsze. Znów mogliśmy spędzać całe dnie w parku. Ale od tej pory nasza mama boi się, żeby któreś z nas nie zamieniło się w wielkoluda. Dlatego ma zawsze naszykowaną miseczkę z mydłem i słomką do puszczania baniek. Gdy tylko któryś z nas zacznie sobie myśleć, że jest "naj... naj... naj..." i nadymać się- mama daje mu słomkę i mówi: -Masz, popuszczaj sobie trochę baniek mydlanych. To ci dobrze zrobi, wydmuchasz z siebie całą zarozumiałość. Bo zdaje mi się, że jesteś za bardzo nadęty! 2. Ułóż obrazki do opowiadania według kolejności zdarzeń (link 2) 3. Odpowiedz na pytania: - Kto zakłócał spokój w parku? -Dlaczego dzieci musiały bawić się na ulicy? -Co spowodowało, że mama poszła do parku? Co zauważyła? - Co wydarzyło się podczas zszywania kurtki? -Jak myślisz, dlaczego chłopiec stał się wielkoludem? - Jaki sposób ma mama, kiedy ktoś staje się zbyt zarozumiały, nadęty? -W czym twoja mama są dla ciebie mistrzynią? 4. Zabawa słowna "Wielkolud przed i po odczarowaniu" Jaki był wielkolud a jaki chłopiec po odczarowaniu?- spróbuj odczytać następujące wyrazy (samodzielnie lub z pomocą rodzica) i wyjaśnić znaczenie słów. Mama lub tata na pewno pomogą. Dopasuj te trudne określenia do bohaterów opowiadania. - skromny (chłopiec po odczarowaniu)- to ktoś, kto nie wywyższa się, nie chwali, nie uważa że zawsze jest najważniejszy - agresywny (wielkolud) - to ktoś, kto chce komuś zrobić krzywdę, spowodować przykrość - miły ( chłopiec po odczarowaniu) - to ktoś dobry, serdeczny - egoistyczny (wielkolud) - to ktoś, kto przede wszystkim myśli o sobie, nie zwraca uwagi na potrzeby innych - arogancki (wielkolud)- to ktoś, kto wywyższa się i lekceważy innych - zwyczajny (chłopiec)- to jeden z wielu, niewyróżniający się, zachowujący się jak inni - niegrzeczny (wielkolud) - nieposłuszny, źle wychowany - nadęty (wielkolud) -mający zły humor, przesadny, nienaturalny. Zapraszamy tutaj BRAWO STARSZAKU!

Zadanie od Pani Gabrysi
Uwaga"Rybki!"Zapraszam Was do zabawy z obrazkiem-zdjęciem rodzinnym. 1.Poproście mamę lub tatę o zdjęcie przedstawiające różne sytuacje z Waszego życia rodzinnego. Potem opiszcie ich treść. Następnie wymieńcie wszystkie osoby znajdujące się na zdjęciu: mama, tata, siostra, brat... Na końcu policzcie z ilu członków, składa się Wasza rodzina. 2.Narysujcie kredkami świecowymi swoją rodzinę! Miłej zabawy! Pani Gabrysia



Wygenerowano w sekund: 0.01
4,927,433 unikalne wizyty