Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 11

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na poniedziałek 15.06.2020

Zadanie od Pani Ani N dla dzieci z grupy "Misie"
1. Słuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej "Czego dowiedziały się żywioły?" - Czego dowiedziały się żywioły, dziś o żywiołach baśń opowiemy - Wodzie, Powietrzu, Ogniu i Ziemi. Każde o sobie mówi, że przecież jest najważniejsze na całym świecie. Słyszy to słońce i podpowiada: - W tej sytuacji przyda się rada od uczonego i specjalisty. Podam Wam adres! Napiszcie listy! I mkną z listami żywiołów sługi przez świat szeroki - jedno za drugim. Na przedzie kropla wody czyściutka, a za nią płomyk i ziemia grudka. Na końcu leci wesoły wietrzyk i pogwizduje: wiem, kto jest lepszy! -Stój! - woła kropla. - Ja się nie chwalę, że Woda mnóstwo posiada zalet. Łódki przewozi, podlewa kwiaty, na kąpiel w rzece zaprasza latem. I pić pozwala.....na przykład ....soki, i nawet może zrobić obłoki! A grudka ziemi, choć taka mała, ze złości prawie się rozsypała! - Ziemia ma skarby! Dzieli się z wami! Od dawna wspólnie na niej mieszkamy. I nieustannie Ziemia się trudzi, karmiąc rośliny, zwierzęta, ludzi. Wietrzyk zakręcił młynka i świszczy: - Tylko powietrze jest wielkim mistrzem. Tak, to jest prawda- nie żadna pycha, bo dzięki niemu można oddychać. I różne wiatry ma na rozkazy, a który żywioł o tym nie marzy? Więc płomyk z gniewu aż zamigotał: Ogień cenniejszy bywa od złota. Przynosi światło i ciepło w darze, i jest w dodatku świetnym....kucharzem. I pięknie dla was iskrami błyska, kiedy siedzicie wokół ogniska. Tak obrażeni na siebie wszyscy biegną co sił do specjalisty. Wnet są na miejscu. Słynny uczony wymienia z nimi grzeczne ukłony. Otwiera listy...z uwagą czyta: - To najdziwniejsze ze wszystkich pytań! Ziemia, powietrze, woda i ogień są równie ważne - potwierdzić mogę. Szkoda, że żadne z nich o tym nie wie, jak wielkim darem są też dla siebie. Służą mi zawsze i choć je cenię, bywa, że niosą nam zagrożenie. Wracają zatem posłańcy w zgodzie, szczebiocząc sobie coś o pogodzie.
2. Zabawa "Co by było, gdyby...": - wyschły wszystkie rzeki, jeziora, morza - ogień był zimny - cały rok nie świeciło słońce - codziennie padał deszcz. Podawanie propozycji przez dzieci.
3. Praca plastyczna "Malowanie powietrzem" - robienie przez dzieci kleksów z farby, następnie dmuchanie na nie przez słomkę w różnych kierunkach. Próby interpretacji wykonanej pracy (co przedstawiają, z czym się kojarzą powstałe wzory).


Zadanie od Pani Ani i Pani Elwiry dla dzieci z grupy "Stokrotki"
Przyszło lato co ty na to?
1. Rozmowy kierowane na temat czasu, w którym zaczyna się kolejna pora roku - lato. Wspólne przeglądanie z dziećmi kalendarza. Zaznaczanie (otaczanie kółkiem) daty.
2. "Wiosna odchodzi, lato przychodzi" - układanie nazw pór roku (odchodzącej i nadchodzącej z rozsypanki literowej. Rodzic prezentuje zapis pór roku, dzieci nazywają kolejne litery i czytają całe wyrazy WIOSNA i LATO. Następnie samodzielnie układają z kartoników te wyrazy oraz swoje imię.
3. "Prawda czy fałsz?" - określanie prawdziwości zdań. Jeśli zgadzają się z przeczytanym stwierdzeniem, wstają; jeśli nie-pozostają na miejscu. Przykładowe zdania: latem świeci słońce, zimą opalamy się na plaży, latem kąpiemy się w morzu, wakacje zaczynają się jesienią, latem malujemy pisanki.
4. "Jak zmienia się krajobraz latem?" - obserwacja z okna. Dzieci wymieniają różnice pomiędzy porami roku. Dostrzegają, jak zmienia się przyroda i pogoda w najbliższym otoczeniu. Podają przykłady.

Zadanie od Pani Wioli oraz Pani Agnieszki dla dzieci z grupy "Gwiazdeczki"
Dzień dobry gwiazdeczki, Pani Wiola oraz Pani Agnieszka wita Was w poniedziałkowy dzionek :) Kochane gwiazdeczki, dużymi krokami zbliżają się wakacje oraz podróże. Zapraszam was do posłuchania bajki pt.: "Wakacyjne podróże" LINK DO BAJKI
1. Jeżeli ktoś z was ma globus, taki jak w bajce, weźcie go, usiądźcie z rodzicami i zobaczcie gdzie leżą poszczególne państwa, miasta oraz kontynenty! Może już gdzieś w jakimś byliście? Miłego oglądania oraz słuchania!
2. Narysujcie coś ciekawego z ostatniej wycieczki, wyjazdy, czy wczasów - coś co pamiętacie! Powodzenia

Zadanie od Pani Agaty dla dzieci z grupy "Jagódki"
Już niedługo wakacje!
1. Na wakacje możemy się wybrać różnymi środkami transportu. Obejrzyj krótką bajeczkę na ten temat TUTAJ
2. Spróbuj samodzielnie lub przy pomocy mamusi/tatusia wykonać samolot z papieru TUTAJ
3. Nazwijcie pojazdy widoczne na zdjęciu.


Zadania dla wszystkich przedszkolaków z języka angielskiego od Pani Izy
1. Drodzy rodzice, drogie przedszkolaki, piękna pogoda sprzyja rodzinnym wyjazdom. Zachęcam was do obejrzenia filmu dotyczącego zwierząt, które spotkamy w ZOO. Wysłuchajcie słów i spróbujcie je powtórzyć. Rodzice będą z was dumni, jeżeli zaskoczycie ich angielskimi nazwami zwierząt :) LINK
elephant - słoń, hippo - hipopotam, snake - wąż, zebra - zebra, monkey - małpa, tiger - tygrys, giraffe - żyrafa, lion - lew, rion - nosorożec, alligator - aligator
2. Chętnym dzieciom proponuję utrwalenie piosenki "Five little monkeys jumping on the bed" - LINK DO PIOSENKI
Życzę udanej zabawy :)

Zadanie dla wszystkich przedszkolaków z języka niemieckiego od Pani Anity
Dzień dobry! Dzisiejszy dzień poświęcimy utrwaleniu nazw miesięcy.
1. Powtórzmy z dzieckiem wszystkie miesiące klaszcząc w dłonie i sylabizując ich nazwy. Następnie robimy małe kroki do przodu jednocześnie wypowiadając nazwy miesięcy.
2. Wypowiadamy pierwszy miesiąc a dziecko podaje nazwę drugiego. Następnie rodzic znów mówi kolejny miesiąc a dziecko dalej i tak na przemian wymieniamy miesiące.
3. Zadanie dla starszaków: na karteczkach wypisujemy nazwy wszystkich miesięcy po niemiecku (Januar, Februar, Marz, April, Mai, Juni, Juli, August, September, Oktober, November). Następnie wybieramy trzy i kładziemy napisy na podłodze. Wypowiadamy nazwę jednego z nich a dziecko podbiega do właściwego napisu.
Wygenerowano w sekund: 0.01
5,034,961 unikalne wizyty