Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 3

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 37
· Najnowszy użytkownik: agata j

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zadania na czwartek 01.04.2021

Zadania dla grupy "Stokrotki" od Pani Małgosi i Elwiry
Dzień dobry! Zapraszam Was dzisiaj do zabawy matematycznej. Wyjmijcie z wazonu dwie gałązki z baziami, jeśli nie macie takich gałązek mogą być np. z listkami lub dwa wiosenne kwiatki w doniczkach(na pewno coś w domu znajdziecie). Teraz policzcie wszystkie kotki (listki) na gałązce pierwszej, napiszcie odpowiednią liczbę, teraz policzcie na drugiej gałązce i znowu napiszcie liczbę kotków. Teraz między dwiema liczbami wstawcie znak > lub <, przeczytajcie działanie. Teraz dodajcie te dwie liczby, zapiszcie działanie. policzcie ile jest razem kotków(listków)na obydwu gałązkach. Powodzenia! Myślę że zrobicie to doskonale! Teraz zabawimy się w wielkanocne zajączki, które muszą wykonać tyle skoków, ile jest kotków na obu gałązkach.

Dzień dobry Stokrotki , przed nami Święta Wielkanocne , zachęcam Was do porządków wśród swoich zabawek . Poproście mamusie lub tatusia o mokrą ściereczkę i wysprzątajcie swój pokoik . Na zakończenie porządków , ułóżcie proszę , z klocków wielką pisankę. Miłej zabawy - Pani Elwira .


Zadanie dla grupy "Gwiazdeczki" od Pani Anity i Agnieszki
Drogie Gwiazdeczki! Zapraszam was do wysłuchania piosenki "Wielkanocny stół" tutaj Określcie, jaka jest melodia tej piosenki? Czy cały czas jest jednakowa? W których momentach muzyka jest żwawsza? Wsłuchajcie się proszę uważnie w słowa. Co jest charakterystyczne dla Świąt Wielkanocnych? Czym przystrajamy stół? Czy wiesz co to jest święconka? Zabaw się z rodzicami w zabawę "Waletka" (lub "Wybitka"). Do tej zabawy potrzebujesz ugotowanych jajek. Gra polega na stukaniu się z przeciwnikiem ugotowanymi jajkami. Wygrywa ta osoba, której skorupka najmniej ucierpi.

Dzień dobry Gwiazdeczki! Na pewno w Waszych domach przygotowania do świąt idą pełną parą. Dlatego też dziś możecie pomóc Waszym bliskim w tych czynnościach, tworząc pisanki. Poproście rodzica o przygotowanie kilku jaj na twardo. Waszym zadaniem będzie ozdobić jajka farbami i pędzlem, według własnego pomysłu. Do tego zadania możecie również użyć jajek styropianowych. Powodzenia!

Zadania dla grupy "Jagódki" od Pani Sabiny
Serdecznie witam wszystkie dzieci i rodziców z grupy ,"Jagódki" Na dzisiejszy dzień przygotowałam dla was ciekawe opowiadanie .Drodzy rodzice przeczytajcie dzieciom te krótkie opowiadanie i zapytajcie co się tam ciekawego stało.
I .,"Kurka Czubatka i jej dzieci" - słuchanie opowiadania. Kurka czubatka zniosła trzy jajka. Były białe ,duże i dumnie leżały w gnieździe. - Co tu robić?Co tu robić?- myślała kurka . Gospodyni nie zabiera jajek,nie ma też małej Krysi, która często zagląda do mojego gniazda. Może trochę posiedzę w gnieździe. I tak Czubatka rozpoczęła wysiadywanie jajek. Jej pióra nastroszyły się, wydawało się że jest ich więcej niż w rzeczywistości.Czubatka przykryła skrzydłami jajka,aby je ogrzać. Minął jeden dzień,drugi,trzeci,czwarty... Dużo było tych dni. Czubatka czasami tylko schodziła z gniazda,aby coś zjeść i napić się wody. Aż tu nagle pewnego dnia Czubatka poczuła,że z jajkami coś się dzieje. Wydawało się jej , ze jajka poruszyły się. Zeskoczyła z gniazda i zobaczyła,że z jej jajek wykluły się pisklęta .Były małe i piszczące.Zdziwiona kurka pomyślała:Piękne są moje dzieci.Wyglądają jak żółte kulki. Kiedyś będą podobne do mnie,albo do koguta.Chodźcie maluchy ,gospodyni na pewno przygotowała wam coś do jedzenia.Musicie dużo jeść,aby wyrosły z was piękne kury.
1) Kto znosi jajka?
2) Ile jajek zniosła kurka?
3)Co kurka zrobiła z jajkami?
4)Co wykluło się z jajek?
5) Ile było pisklaków?
Brawo dla tych dzieci które uważnie słuchały opowiadania i odpowiedziały na wszystkie pytania.
II.A teraz czas na zabawę zróbcie szybko ze starej gazety kulkę mocno ją zgniatając.
1) " Kto potrafi"- toczymy kulkę papieru pomiędzy nogami .
2),"Złap kulkę" - rzuty i łapanie
3),"Rzuć do celu"- dziecko rzuca kulkę do koszyczka ,pudełka , obręczy
Mam nadzieję że ćwiczenia z papierową kulką powiodły się . A teraz czas na wspomnienia .Poproście rodziców aby pokazali wam zdjęcia w albumie dotyczące spędzania rodzinnych świąt. Drodzy rodzice opowiedzcie swoim dzieciom jak spędzaliście święta w swoich rodzinach a także jakie tradycje i zwyczaje kultywowaliście w swoich domach .Czy było to:
1) Palmowa niedziela
2)Malowanie jajek
3)Wypieki ciast
4)Przygotowanie koszyczka wielkanocnego
5)Świąteczne śniadanie
6)Śmigus-dyngus
Drodzy rodzice jeżeli znajdziecie trochę wolnego czasu zabierzcie dzieci na spacer przy okazji nazrywajcie parę gałązek forsycji, niech dzieci przystroją je wstążkami i włożą je do wazonu .Codziennie będą mieli możliwość prowadzenia obserwacji jak z zielonych pączków rozkwitną żółte kwiaty. Niech będzie to wkład dzieci w dekoracji świątecznego stołu.
W związku ze zbliżającymi się Świętami Wielkiej Nocy, życzę Państwu i dzieciom wesołych, zdrowych świąt,oraz do szybkiego zobaczenia.

Zadania dla grupy "Rybki" od Pani Moniki i Gabrysi

Dzień dobry
1. Drogie Rybki, posłuchajcie proszę piosenki tutaj a następnie odpowiedzcie na pytania
-Jakie zwierzątko pojawiło się w piosence?
-Co zajączek zebrał w kurniku?
-Co znalazły dzieci w trawie i wśród liści?
2. Posłuchajcie piosenki jeszcze raz. Gdy usłyszycie słowo ,"zając" waszym zadaniem jest podskoczyć do góry.
3. Zapraszam do zabawy ,"kurczątka, baranki, zajączki"
Gdy usłyszcie dźwięk trójkąta tutaj przedszkolaki poruszają się jak kurczątka (biegają drobnymi kroczkami na palcach) Gdy usłyszcie dźwięk bębenka tutajprzedszkolaki poruszają się jak baranki -chodzą na czworakach Gdy usłyszcie marakasy tutaj przedszkolaki poruszają się jak zajączki- skaczą z przysiadu
4. Zapraszam was do zabawy. Będziemy potrzebować zajączki (dołączone do wczorajszych zajęć) lub zwykłe kolorowe kartki. Kartki przyklejamy za pomocą taśmy do podłogi. Rodzic wypowiada głośno nazwy kolorów a waszym zadaniem jest skoczyć na ten kolor. Np. czerwony, zielony, niebieski, żółty.

Zapraszam Was do zabawy ruchowo- skocznej.
"Rozruszanka"- można rozłożyć na dywanie sylwety pisanek, między którymi dziecko będzie się poruszać podczas muzyki. Gdy muzyka milknie, dziecko staje przed wybraną pisanką i obunóż przeskakuje przez nią.
"Skaczące pisanki" - dziecko staje na wyznaczonej linii i skacze obunóż do ustalonej mety np. koniec dywanu.
"Zające na łące" - dziecko wykonuje zajęcze skoki (w przysiadzie najpierw przekładane są ręce, później nogi) do wyznaczonego miejsca.
"Kaczuchy" - dziecko chodząc, naśladuje kaczuszki (kaczy chód, machanie skrzydełkami i kuperkami). Miłej zabawy! Pani Gabrysia

Zadania od Pani Anety
Dzień dobry, dzisiaj proponuję ćwiczenia podniebienia miękkiego. Dobrze wyćwiczone podniebienie miękkie sprzyja poprawnej artykulacji głosek tylnojęzykowych: k, g, h, ale też pomaga w redukowaniu nosowania u dzieci np., z przerośniętym trzecim migdałem i po plastyce rozszczepów. Kilka zabiegów logopedycznych:
-ziewanie przy szeroko otwartych ustach i przy nisko opuszczonej żuchwie
-kaszlenie z językiem wysuniętym na zewnątrz jamy ustnej
-naśladowanie różnych śmiechów: ha ha, hi hi, he he, ho ho
-chuchanie na lustro
-chrapanie na wdechu i wydechu
-płukanie gardła ( stopniowanie trudności - na początku bardzo małe łyczki, można pokazać "na sucho", bez wody)
-zasysanie przez słomkę i przenoszenie kawałków papieru, rodzynek, fasoli itp.
-wciąganie długiego makaronu
-picie gęstego kisielu przez słomkę
-energiczne wypowiadanie:[uku,ugu,oko,ogo,uk-ku,ug-gu,ok-ko,og-go]
-przenoszenie małych chrupek przy pomocy słomki

Zadania od Pani Iwony
Dzisiaj proponuję gimnastykę z piosenką. Zachęcam wszystkie dzieci, by razem z rodzicami troszkę poćwiczyły skoki i podskoki. Piosenka pod tym adresem: tutaj
Miłej gimnastyki!

Zadania z języka mniejszości narodowej - język niemiecki od Pani Anity
Witajcie kochane dzieci! Zbliżają się święta i za niedługo przybędzie do was zajączek. Czy wiecie jak dzieci w Niemczech mówią na zajączka? To "Osterhase" [czyt. osterhaze]. A jak nazywa się pisanka po niemiecku? To "Osterei" [czyt. osteraj]. W poznaniu nowych słówek związanych ze zbliżającymi się świętami pomoże z pewnością niniejsza animacja: tutaj
Viel Spass!
Wygenerowano w sekund: 0.03
1,436,158 unikalne wizyty