Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 6

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zadania na piątek 02.04.2021

Zadania dla grupy "Misie" od Pani Ani Dz.
Zapraszam do zabawy Gdzie jest jajko?
Pomoce: obrazki zwierząt (kurczak, koń, wróbel, baranek, krowa, zając), obręcz, podpisy, różne jaka, np: jajko strusie, kurze, przepiórcze, gęsie lub perlicze, jajko wycięte z brystolu, plastikowe jajko. Przebieg zajęć:
1. Rozmowa na temat jajek. Prezentacja różnych jajek.
2. Klasyfikacja zwierząt. Umieszczenie w obręczy zwierząt, które wykluwają się z jajek. Ułożenie pod tymi obrazkami odpowiednich podpisów. Globalne czytanie wyrazów.
3. Wykonanie wielkanocnej pisanki według własnego pomysłu.

Zadanie dla grupy "Gwiazdeczek" od Pani Anity
Moi kochani! Dziś się troszkę poruszamy!
1. Zapraszam was do zabawy "Wyścig pisanek". Potrzebujecie jajka, mogą być też te czekoladowe, łyżek, liny (skakanki), którą zaznaczycie START i METĘ. Zadaniem dzieci jest jak najszybsze przeniesienie do mety jajka położonego na łyżce
2. Następnie zagrajcie w "Wyścigi zająców". Do zabawy potrzebujecie worków oraz skakanek, którymi zaznaczycie START i METĘ. Waszym zadaniem jest jak najszybsze pokonanie trasy skacząc w worku.
3. Na koniec zabawcie się w "Zajączkowy tor przeszkód". Taki tor przeszkód możecie ułożyć np. z poduszek. Waszym zadaniem jest ominięcie przeszkody, kicając. Dla urozmaicenia zabawy rodzice mogą mierzyć czas, w jakim uda wam się pokonać trasę.
Dzień dobry drogie dzieci. Dziś zaproponuję Wam zabawę, którą na pewno dobrze pamiętacie z przedszkola "Pajączek". Przygotujcie swoje rączki oraz muzykę i bawcie się dobrze! Koniecznie pokażcie tę zabawę swoim bliskim. tutaj

Zadania dla grupy "Jagódki" od Pani Agaty
Jagódki pobawcie się razem naśladując taniec pokazany na nagaraniu tutaj
Zaproście rodziców do kuchni. Przedstawcie rodzicom kuchnie tak, jakby nie widzieli jej nigdy wcześniej. Oprowadźcie ich po kuchni jak przewodnicy wycieczki. Opowiedzcie co można znaleźć w Waszej kuchni i co można przygotować. Opowiedźcie o najlepszej potrawie, która powstaje w tym miejscu.
W kuchni znajduje się wiele urządzeń, których dzieci nie mogą obsługiwać same. Znajdźcie te przedmioty/urządzenia. Tatuś/mamusia przypomni Wam o ty jak bezpiecznie należy zachowywać się w kuchni. Przeprowadźcie kuchenne eksperymenty. Czy kakao w proszku zmieszane z mąką, solą lub cukrem zmieni ich barwę? Co się stanie, gdy doda się trochę wody? W święta na Waszych stołach pojawi się wiele wielkanocnych przysmaków. Porozmawiajcie o tym, a może będziecie gotować razem? Myślę, że to wspaniały pomysł! Dla chętnych: gotowanie/pieczenie z mamusią lub tatusiem. Zamknijcie oczy. Mamusia/tatuś "zagra" na szklance, łyżeczkę, talerzyku, garnku... Odgadnijcie proszę te kuchenne odgłosy.
Mamusia/tatuś ułoży rytm z przyborów kuchennych np. talerz-łyżka-łyżka-kubek. Spróbujcie go ułożyć sami. Możecie też ułożyć rytm dla rodzica ciekawe czy poradzą sobie z tym zadaniem Jestem pewna, że lubicie masażyki! Mamusia/tatuś wykona je zaraz na Twoich pleckach. A może zrobicie później zamianę i wykonacie im masażyk? Na pewno się ucieszą. Masażyk: "Placek babci" Babcia placek ugniatała, (naciskamy plecy dziecka płasko ułożonymi dłońmi) wyciskała, wałkowała (ściskamy dziecko za boki, przesuwamy płasko obie dłonie jednocześnie) raz na prawo, raz na lewo (przesuwamy dłonie w odpowiednich kierunkach) Potem trochę w przód i w tył, żeby placek równy był. Cicho... cicho... placek rośnie (nakrywamy dziecko rękoma lub całym ciałem) w ciepłym piecu u babuni. A gdy będzie upieczony(głaszczemy dziecko po plecach) każdy brzuch zadowolony.

Zadania dla grupy "Rybki" od Pani Moniki i Gabrysi
Dzień dobry Rybki 1. Mam dla Was zagadkę W wielkanocnym koszyczku leżeć będą sobie. Zanim je tam włożę, ślicznie je ozdobię. Co to? Pisanki
2. Poproście rodziców, aby pokazali wam kilka prawdziwych pisanek. Zachęcam do zrobienia własnych, prawdziwych pisanek różnymi metodami.
3. Zapraszam do zabawy-zbieranie pisanek. Dzieci podczas piosenki tutaj,"zbierają" pisanki z podłogi i ,"wkładają" je do koszyczka. Dzieci mogą zbierać plastikowe pisanki lub zabawa może być na niby.
4. Zapraszam każdego przedszkolaka do zrobienia własnej pisanki na kartce. Potrzebne będą: kartka A4 przecięta na pół, nożyczki, klej, kolorowe kartki. -na kolorowych kartkach rysujemy ołówkiem linie po których dzieci będą cięły nożyczkami
-na połowie kartki A4 rysujemy jajko i wycinamy środek
-na drugiej kartce naklejamy kolorowe paski wycięte przez dzieci
-Szablon jajka naklejamy na kolorowe paski i gotowe!
Źródło pracy plastycznej: tutaj



Zapraszam Was dzisiaj do zabawy pantomimicznej "Pomagam mamie".
Podczas zabawy dziecko pokazuje czynność, w której może pomóc mamie, np.: zetrzeć kurze z półek, mieszać ciasto, odkurzać, nakrywać do stołu, kroić warzywa, wkładać jajka do koszyka itp.). Miłej zabawy! Pani Gabrysia

Zadania z Języka mniejszości narodowej język niemiecki od Pani Anity
Hallo! Dziś proponuję obejrzenie filmu o wielkanocnych zwyczajach w Niemczech. Które z nich są podobne do tych, które mamy w Polsce? Czy są jakieś typowo niemieckie? Słuchaj uważnie, bo na pewno usłyszysz słówka, które już znasz. Viel Spass! tutaj

Zadania od Pani Iwony
Na dziś i jutro proponuję dla każdego przedszkolaka zajęcia praktyczne z terapii ręki. Waszym zadaniem będzie pomóc rodzicom w przygotowywaniu świątecznych potraw lub w przedświątecznych porządkach. I tak- niech każdy przedszkolak na miarę swoich możliwości spróbuje wykonać choć jedno zadanie np. pościerać kurze, poukładać swoje zabawki w kąciku, poodkurzać, pomóc w zrobieniu sałatki czy pieczeniu ciasta. Życzę wszystkim dzieciom i rodzicom owocnej pracy a po niej zasłużonego wypoczynku oraz zdrowych i spokojnych Świąt!

Zadania z języka angielskiego dla wszystkich grup od Pani Ani
Stokrotki, Misie
Hello! Jak się macie? Kitty już się za Wam stęskniła i ma nadzieję, że niedługo się zobaczymy! Wielkanoc już tuż-tuż! Na początek policzcie na głos do 10 po angielsku. Możecie na palcach, ponieważ teraz będziecie musieli bardzo szybko liczyć. W poniższym zadaniu trzeba będzie na czas liczyć zajączki (bunny rabbits), pisanki (Easter 'ggs) oraz kurczaczki (chicks). Z każdym kolejnym wyzwaniem będziecie mieli mniej czasu na ich policzenie. Let's count! Spróbujcie bez zatrzymywania filmiku! tutaj
Przypominamy sobie wszystkie wielkanocne słówka: Easter (czyt. ister)-Wielkanoc, bunny (czyt. bani) -zajączek, chick (czyt. czik) - kurczaczek, lamb (czyt. lam) - baranek, basket - koszyczek, cake (czyt. kejk) -ciasto, Easter egg (czyt. ister eg) - pisanka.
Teraz proszę o wykonanie kartki wielkanocnej. Proszę, aby dziecko narysowało na swojej kartce ulubioną rzecz związaną z Wielkanocą, np. zajączka, i powiedziało na głos co to jest, np. bunny, a jeśli odpowie całym zdaniem "It's a bunny" to brawo!
Na zakończenie mam dla dzieci ich ulubioną zabawę Simon says (czyt. sajmon sez), ale w trochę innej wersji. Tym razem to nie ja mówię, jakie czynności należy wykonać, ale kotek w filmiku. Let's play!tutaj Happy Easter!
Gwiazdeczki
Hello, hello! Monkey już się za Wami stęsknił! Już niedługo Wielkanoc! Monkey i ja już nie możemy się doczekać aż przyjdzie do nas Easter bunny (czyt. ister bunny)! Pamiętacie kto to? Zajączek! Jedną tradycją wielkanocną jest Easter Egg Hunt (czyt. ister eg hant), czyli szukanie ukrytych jajek, które ukrył zajączek. Proszę, aby dzieci przyjrzały się załączonemu obrazkowi i policzyły wszystkie pisanki (Easter eggs -czyt. ister eggs). How many Easter eggs? (czyt. hał meni ister egs - ile pisanek?) Pamiętajcie, że liczymy po angielsku
Let's move! (czyt. lets muw) Pora się poruszać! Proszę posłuchać piosenki i wykonywać te same czynności co pani i króliczki: tutaj
Przypominamy sobie wszystkie wielkanocne słówka, które poznaliśmy: Easter (czyt. ister) - Wielkanoc, bunny (czyt. bani) - zajączek, chick (czyt. czik) - kurczaczek, lamb (czyt. lam) - baranek, basket - koszyczek, cake (czyt. kejk) - ciasto, Easter egg (czyt. ister eg) - pisanka.
Teraz proszę o wykonanie kartki wielkanocnej. Let's make an Easter card! (czyt. Lets mejk an ister kard). Proszę, aby dziecko narysowało na swojej kartce ulubioną rzecz związaną z Wielkanocą, np. zajączka, i powiedziało na głos co to jest, np. bunny, a jeśli odpowie całym zdaniem "It's a bunny" to brawo! Happy Easter!
Jagódki
Hello! Już blisko Wielkanoc, więc powtarzamy słówka z nią związane. Rozpoczniemy od poznania najważniejszych nowych słówek: bunny (czyt. bani) czyli zajączek oraz Easter (czyt. ister) czyli Wielkanoc. Poznamy dzisiaj jeszcze egg czyli jajko. W niedzielę wielkanocną zajączek często chowa pisanki w ogrodzie albo w domu i domownicy muszą je potem znaleźć - ta zabawa w języku angielskim nazywa się Easter Egg Hunt (czyt. ister eg hant). Mam dla Was zadanie! Proszę obejrzeć Peppę (po angielsku oczywiście), która ze swoimi przyjaciółmi wypatruje przyjścia Easter bunny (czyt. ister bunny) oraz szuka jajek: tutaj
Peppa i przyjaciele narysowali zajączka. Myśleli nawet, że jest niewidzialny! A Ty jak myślisz - jak wygląda zajączek wielkanocny? Może tak jak w tej piosence? tutaj Happy Easter!
Rybki
Hello! Monkey Was już dawno nie widział i bardzo tęskni! Już niedługo Wielkanoc, czyli Easter (czyt. ister)! Easter bunny (czyt. ister bani) to zajączek wielkanocny i pewnie nie potraficie się już go doczekać. Teraz poznamy jeszcze jedno ważne słówko: egg ! Malowaliście już kiedyś pisanki, czyli Easter eggs (czyt. ister eggs)? Albo szukaliście pisanek schowanych przez zajączka? Peppa wraz z przyjaciółmi szukała! Obejrzyjcie bajkę i sprawdźcie czy udało im się je wszystkie znaleźć i czy widzieli zajączka! tutaj Happy Easter!
Wygenerowano w sekund: 0.02
4,920,310 unikalne wizyty