Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 3

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zadania na piątek 07.04.2021

Zadania dla grupy "Stokrotki" od Pani Małgosi, Elwiry i Ani Dz.
Dzień dobry Stokrotki! Zapraszam Was dzisiaj do zabawy w dzień i noc. Przygotujcie kilka np. poduszek które będą nocą, oraz kilka zużytych kartek, mogą być gazety. Poukładaj je na podłodze na przemian: dzień, noc, dzień, noc itd. Wskocz na pierwszy element. Jeśli to będzie dzień szybko powiedz głośno co można robić w dzień. Skocz na noc- wiemy że nocą raczej śpimy a w naszej zabawie wymyśl szybko jakieś ćwiczenie, wykonaj je tyle razy ile masz lat. Znowu skok na dzień i znowu inna czynność którą wykonujemy podczas dnia . I znowu noc i ćwiczenie ,i tak dalej aż do wyczerpania gazet i poduszek. Teraz weź dwie czyste kartki , dwie kredki lub pisaki. Trzymając je w obu rękach rysuj obiema rękami równocześnie ślimaczki na obu kartkach, tak jakbyś nakręcał zegary. Rozpoczynając od środka kartek. Na zakończenie zabawy zapraszam do zegarowego tańca. tutajPowodzenia!

Drogie Stokrotki Dziś zaczniemy zabawy "Jedzie rowerek", nauczcie rodziców i rodzeństwo.
"Jedzie rowerek, kręcą się koła. Kto tak potrafi, kto jak ja zawoła... słoń - ce."
Wymieniamy i dzielimy na sylaby wyrazy, które kojarzą nam się z dniem i nocą np. księ - życ, gwiaz - dy, wie -czór, śnia - da - nie, ko - la - cja, itp. W czasie dzielenia wyrazów możemy klaskać i liczyć ile dane słowo ma sylab. Teraz zapraszam was do zabawy, która dostarczy wielu wrażeń sensorycznych. Wykonamy "świetlne pudło", dzięki któremu twórcze działania nie będą miały końca, a przy okazji zadziałają stymulująco i wyciszająco. Przygotujcie : - wysoki, plastikowy pojemnik z wiekiem, - lampki na choinkę (ja mam takie na baterię), - mąkę, kaszę manną, - piankę do golenia, - bibułę, - klej, - koszulkę foliową, rękaw do pieczenia, - kolorowe szkiełka; kolorową folię transparentną; kolorowe, przeźroczyste plastikowe przedmioty (opcjonalnie), - farby i pędzelek. Zabawa będzie fajniejsza jak zasłonicie okna w pokoju lub poczekajcie, aż się ściemni. Do pudła wsadźcie lampki i zamknijcie pudło wiekiem. Teraz ogranicza was tylko wyobraźnia, możecie robić wszystko. Moje propozycje są takie: - wysypiecie na wieko mąkę czy kaszę manną i spróbujcie coś narysować np. słoneczko i kwiatki, księżyc i gwiazdy lub to na co będziecie mieli ochotę (możecie to robić paluszkami, całą rączką, patykiem), - popsikajcie po wieku pianką do golenia, rozsmarujcie ją rączkami i namalujcie co tylko chcecie, - możecie nakładać na siebie bibułę i obserwować jaki powstanie kolor kiedy położymy np. żółtą na niebieską lub czerwoną na pomarańczową.




Jak widzicie pomysłów jest mnóstwo, Miłej zabawy- Pani Elwira
Pływające jajko Eksperymentem, który pozwala zobrazować dzieciom zagadnienie gęstości substancji, jest tzw. pływające jajko. Do słoika wlewamy wodę oraz wsadzamy do niego surowe jajko. Jeśli jest ono świeże, powinno od razu zatonąć. Tłumaczymy dzieciom, że dzieje się tak, ponieważ ma ono większą gęstość niż woda. Następnie do słoika wsypujemy sól, zwiększając w ten sposób gęstość wody. Jajko powinno powoli zacząć unosić się na powierzchni, ponieważ jego gęstość jest teraz mniejsza od gęstości cieczy. Opowiadamy dzieciom, że taka sama zasada działa w Morzu Martwym - możemy leżeć na wodzie i na pewno nie utoniemy.

Zadanie dla grupy "Gwiazdeczki od Pani Ani i Agnieszki"
Witam Was drogie "Gwiazdeczki", dziś chciałabym abyście zapoznali się z pewnym podziemnym zwierzątkiem - spróbujcie odgadnąć kto to taki: Choć pod ziemią ciemno, on to bardzo lubi. Drąży korytarze, nigdy się nie zgubi. Czarne ma futerko, miękkie jak poduszka, pyszczek wyciągnięty i maleńkie uszka. Już wiecie kto to taki? Oczywiście kret Przyjrzyjcie się zatem dokładnie ilustracjom poniżej i spróbujcie opowiedzieć pełnym zdaniem jak wygląda kret? Gdzie drąży korytarze? Zapraszam do wykonania pracy plastycznej (według ilustracji poniżej):
1. Przygotowujemy masę solną - w miseczce dzieci łączą mąkę sól i wodę. W trakcie mieszania należy dodać kilka kropli czarnej i brązowej farby.
2. Z powstałej masy, na talerzyku (pomalowanym zieloną farbą) dzieci formują kopczyk z dziurką na szczycie.
3. Dzieci lepią z plasteliny głowę i łapki kreta: łapki - dwie kulki z brązowej plasteliny należy spłaszczyć i za pomocą wykałaczki zaznaczyć pazurki. Głowa - z kulki czarnej plasteliny należy zrobić łezkę i przykleić do niej oczka i nosek.
4. Na kopczyku z masy solnej należy ułożyć łapki i głowę krecika.
Dzień dobry drogie dzieci. Piątek w przedszkolu to dzień z jogą, dlatego dziś zapraszam Was do wspólnej zabawy z domownikami. Przygotujcie wygodny strój i wolne miejsce na dywanie lub macie. Spróbujcie wykonać pozycje takie jak na zdjęciu. Po skończonej zabawie połóżcie się wygodnie na plecach i zrelaksujcie. Będzie Wam przyjemniej jeśli rodzic włączy muzykę relaksacyjną

Dobrej zabawy!

Zadania dla grupy "Jagódki" od Pani Agaty
Jagódki czeka Was mnóstwo zabaw z wiejskimi zwierzątkami w roli głównej. Pieski, kotki, kaczuszki, koniki... Lubicie je?
1) Zastanów się, jakie zwierzątka można spotkać na wsi. Mamusia/tatuś spisze je wszystkie na kartce, a następnie spróbuje dodać nazwę zwierzątka, którego nie wymieniłeś. Czy w Twoim domku masz książeczki o zwierzątkach? Jeśli tak - poszukaj ich i obejrzyj/poczytaj razem z rodzicem.
2) Odrysuj rączkę mamy/taty na kartce. Teraz wspólnie spróbujcie dorysować takie elementy, aby powstał rysunek wybranego wiejskiego zwierzątka. (przykłady:tutaj
3) Pobaw się do słów piosenki: "Jak chodzą zwierzątka" tutaj

Zadania dla grupy "Rybki" od Pani Moniki i Gabrysi

Dzień dobry Rybki 1. Popatrzcie na obrazek nr 1. Przyjrzyjcie się dokładnie i powiedzcie: -co przedstawia obrazek? (zwierzęta, wiejskie podwórko) -czy znajduje się na nim dużo zwierząt? -jak myślicie, których zwierząt jest najwięcej? (Dzieci próbują oszacować, nie liczyć) -Ile świń/krów/koni/kur znajduje się na obrazku? (Dzieci przeliczają) -Czyli których zwierząt jest najwięcej?
2. Poproście rodziców o rozłożenie dwóch hula-hop lub o stworzenie ze sznurka dwóch obręczy. Nad jednym hula-hop połóżcie kartkę z dwoma kropkami a nad drugim kartkę z czterema kropkami. (Można wykorzystać obrazek nr 2) Zadaniem dzieci jest podzielić zwierzątka ze względu na ilość nóg. Dziecko wybiera zwierzątko, nazywa je i przelicza ile ma nóg. Następnie kładzie w odpowiednim hula-hop.
3. Zapraszam do zrobienia karty pracy- połącz takie same zwierzątka.





Miłego weekendu, pani Monika

Zapraszam Was do zabawy logopedyczno-naśladowczej "Śmiechy i śmieszki".
Rodzic mówi do dziecka: wyobraź sobie, że jesteś w cyrku. Klaun przedstawia śmieszną sztuczkę. Posłuchaj uważnie jak ja się z niego śmieję i spróbuj naśladować mój śmiech (rodzic zmienia głos i śmieje się nisko ho, ho, ho , wysoko hi, hi ,hi, cicho hu, hu, hu, głośno ha, ha, ha, wolno he, he, he, szybko hy, hy, hy). Miłej zabawy! Pani Gabrysia

Zadania z języka mniejszości narodowej - język niemiecki od Pani Anity
Dzień dobry! Dziś chciałam was zachęć do małej aktywności plastycznej. Stwórzcie sami piękne kwiaty, które mogą posłużyć jako dekoracja waszego pokoju. Potrzebne będzie:
- buntes Papier - kolorowy papier
- Schere, Bleistift, Lineal -nożyczki, ołówek, linijka
-Leim (Klebestift, flüssiger Bastelkleber) - klej - Kreisschablone - szablon koła
W pracy z pewnością pomoże instrukcja: tutajViel Spass!

Zadania z języka angielskiego od Pani Ani
Misie, Stokrotki
Hello! Mimo zimowej pogody za oknem mamy wiosnę, więc dzisiaj także porozmawiamy o wiośnie. A mianowicie o owadach. Pomyślcie, jakie owady kojarzą Wam się z wiosną? Czy wiecie, jaki owady mieszkają odwiedzają ogrody?
Posłuchajcie piosenki i spróbujcie wyłapać trzy nazwy owadów, które po angielsku nazywamy bugs (czyt. bagz): tutaj Mamy tam: butterfly (czyt. baterflaj) - motyl, ladybug (czyt. lejdibag) - biedronka, bumblebee (czyt. bambelbi) - trzmiel. Oprócz nich w ogodzie można spotkać: spider (czyt. spajder) - pająk, grashopper - konik polny, dragonfly (czyt. dragonfly), bee (czyt. bii) - pszczoła. Poćwiczcie słówka grając w memory: tutaj
Rybki
Hello! Mamy już wiosnę, więc poznamy dzisiaj wiosenne owady. Proszę posłuchać piosenki: tutaj Po przesłuchaniu proszę o powtórzenie na głos nazw owadów: Butterfly (Czyt. baterfly) - motyl Ladybug (czyt. Lejdibag) - biedronka Bumbleblee (czyt. Bambelbee) - trzmiel Którego z tych owadów lubisz najbardziej? Proszę posłuchać piosenki jeszcze raz i spróbować dołączyć się do śpiewania! Bye!
Jagódki
Hello! Poznajemy dzisiaj zwierzęta na farmie. Jakie zwierzęta znacie? Obejrzyjcie filmik, posłuchajcie piosenki i powtarzajcie na głos nazwy zwierząt:tutaj Cow (czyt. kał) - krowa Dog - pies Duck (czyt. dak) - kaczka Horse (czyt. hors) -koń Pig - świnia Sheep (czyt. Szip) - owca What's your favourite farm animal? Jakie jest twoje ulubione zwierzątko z farmy? Narysuj je i spróbuj nazwać po angielsku. Bye!
Gwiazdeczki
Hello! Przypominamy sobie po przerwie świątecznej dzikie zwierzęta mieszkające w zoo. Posłuchajcie piosenki i naśladujcie czynności wykonywane przez dzieci i zwierzęta:tutaj A jakie jeszcze zwierzęta znacie oprócz tych w piosence? Elephant (czyt. elefant) -słoń, tiger (czyt. Tajger)-tygrys, zebra (czyt. zibra), giraffe (Czyt. dżiraf) - żyrafa, crocodile (czyt. krokodajl) - krokodyl, monkey (czyt. manki) - małpa. What's your favourite? Jakie jest Twoje ulubione? Wyobraź sobie, że masz swoje własne zoo. Jakie zwierzęta chciałbyś lub chciałabyś w nim mieć? Narysuj je!

Zadania logopedyczne od Pani Anety
Dzisiejszy dzień zaczynamy od ćwiczeń ortofonicznych. Zachęcam do powtarzania wierszyka.
Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał? - Miau, miau, miau
Co mówi kura, gdy znosi jajko? - Ko, ko, ko.
Co mówi koza, gdy jeść jej się chce?-Me, me, me.
Co mówi krowa, gdy brak jej tchu?- Mu, mu, mu.
Co mówi piesek, gdy kość by chciał? - Hau, hau, hau
Odpowiedz na pytanie i nazwij cienie zwierząt.

Zadania od Pani Iwonki
Na dziś proponuję zabawy ruchowe wzmacniające mięśnie posturalne. Dzieci zachęćcie rodziców, by poćwiczyli razem z wami.
1.Zabawa na rozgrzewkę "Odbijanie balonów". Każdy z ćwiczących ma swój balonik. Odbijamy go w górę pilnując, by nie upadł na podłogę. Wygrywa ten, kto dłużej utrzyma balon w powietrzu.
2. Rodzic z dzieckiem stoją w rozkroku tyłem do siebie w pewnej odległości - przekładanie balona górą i między nogami. (ćwiczenie mięśni grzbietu i brzucha).
3.Wykonanie przysiadów w parach trzymając się za ręce, balon między głowami. (ćwiczenie kończyn dolnych oraz mięśni pośladkowych).
4.Rodzic siedzi po turecku, w ręce trzyma balon a dziecko naprzeciwko ze złączonymi, wyprostowanymi nogami. Dziecko przekłada nogi nad balonem 3 razy tam i z powrotem. Następuje zmiana ról. (ćwiczenie mięśni brzucha)
5.Zabawa "Drwale"- rodzic z dzieckiem siedzą w rozkroku naprzeciwko siebie, razem trzymają balon rękami. Wykonują naprzemienne skłony tułowia w przód i w tył utrzymując cały czas balonik
6.Na zakończenie- każdy rysuje mazakiem śmieszną minkę na swoim baloniku.
Wygenerowano w sekund: 0.01
5,009,176 unikalne wizyty