Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 2

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zadania na wtorek 13.04.2021

Zadania dla grupy "Stokrotki" od Pani Małgosi i Elwiry
Dzień dobry Stokrotki! Zapraszam Was dzisiaj do zabawy konstrukcyjnej. Jeśli w Waszych domach segregowane są śmieci to na pewno znajdziecie materiały do pracy. Dzisiejszym zadaniem będzie zrobienie EKOLUDKA, właśnie z różnych posegregowanych opakowań. Użyjcie do pracy różnych materiałów: papieru, kartoników, plastikowych lub szklanych buteleczek, bibuły, plasteliny skrawków materiałów, guzików co Wam jeszcze ciekawego przyjdzie do głowy. Do dzieła! i powodzenia!!! Po pracy posprzątajcie aby mama nie gniewała się na Was za bałagan. Poproście kogoś z dorosłych aby zrobił zdjęcie Waszemu EKOLUDKOWI, i przesłał je na stronę przedszkola. Na koniec podejdźcie do okna i policzcie wszystkie drzewa które widzicie, ptaki, domy, samochody, ludzi. Pomyślcie czego jest więcej?
Dzień dobry Stokrotki , zapraszam was do twórczego działania. Propozycja, jaką na dziś przygotowałam, to zabawy ze światłem i cieniem. Wykonamy "Projektor cieni". Gwarantuję, że będziecie bawić się wyśmienicie i wpadniecie, w międzyczasie, na mnóstwo lepszych pomysłów niż ja. Żeby zabawa się udała, musi być spełniony tylko jeden warunek, w pokoju powinno być ciemno. Poproście Rodziców lub rodzeństwo o wspólną zabawę, a na pewno będzie wam raźniej.
Przygotujcie : - rolkę np. po papierze toaletowym, po papierowym ręczniku lub tubę po chipsach, - latarkę, - folię spożywczą lub strecz, - nożyczki, taśmę, klej (opcjonalnie), - wycięte z papieru (najlepiej ciemnego) różnego rodzaju kształty, postaci.
Papierową rolkę obłóżcie folią aluminiową, na górę nałóżcie folię spożywczą, mocno naciągnijcie i owińcie wokół taśmą klejącą. Na folię połóżcie wycięte wcześniej kształty (lub przyklejcie je, żeby się nie zsuwały). Z drugiej strony tuby włóżcie latarkę i obserwujcie co wydarzy się na suficie .




Miłej zabawy- Pani Elwira

Zadania dla grupy "Gwiazdeczki" od Pani Wioli i Agnieszki
Witam serdecznie nasze gwiazdeczki we wtorkowy ranek
1.Wysłuchajcie powitalnej rymowanki: Poranek się zaczął, noc się skończyła, piękna, gwieździsta dzisiaj noc była. Teraz gwiaz nie ma, słoneczko nam świeci, wesoło będą spędzać czas w domach wszystkie dzieci. Będą się bawić, śmiać się i grać, aż noc znów nadejdzie i pora będzie spać! Opiszcie swoimi słowami noc, a potem dzień, jakie kolory wam się kojarzą z ciemna nocą, oraz z jasnym dniem? Wymieńcie je głośno, zwróć uwagę czy wymienionych kolorów będzie więcej przy nocy, czy przy dniu?
2.Zapraszam do świetnej zabawy z kamyczkami, guzikami, lub nakrętkami! Potrzeba będzie po 5 ciemnych i 5 jasnych guzików, kamyczków lub nakrętek! Zasady gry tak jak w kółko i krzyżyk. Zagrajcie z domownikami powodzenia.
3.Przypatrzcie się kolorowym obrazkom, są bardzo podobne, a jednak coś je różni, każdy obrazek przedstawia inna porę dnia. Czy potrafisz je nazwać? Pomyśl i spróbuj. Miłego i udanego dnia kochane gwiazdeczki



Witam Was drogie dzieci.
1. Dzień zachęcam Was do zabawy paluszkowej Bawiły się dzieci Bawiły się dzieci, bawiły paluszkami. (uderzamy palcami obydwu rąk o podłogę) Jak jeden nie może, to drugi mu pomoże. (pokazujemy kciuk i palec wskazujący u jednej ręki) Bawiły się dzieci, bawiły paluszkami.(uderzamy palcami obydwu rąk o podłogę) Jak drugi nie może, to trzeci mu pomoże.(pokazujemy palec wskazujący i palec środkowy u jednej ręki) Bawiły się dzieci, bawiły paluszkami.(uderzamy palcami obydwu rąk o podłogę) Jak trzeci nie może, to czwarty mu pomoże.(i tak dalej...) Bawiły się dzieci, bawiły paluszkami. Jak czwarty nie może, to piąty mu pomoże. Bawiły się dzieci, bawiły paluszkami. Jak piąty nie może, to piąstka mu pomoże. Bawiły się dzieci, bawiły paluszkami. Jak piąstka nie może, to łokieć jej pomoże. Bawiły się dzieci, bawiły paluszkami. Jak łokieć nie może, to czoło mu pomoże. Bawiły się dzieci, bawiły paluszkami. Jak czoło nie może, to głowa mu pomoże. Bawiły się dzieci, bawiły paluszkami. Jak głowa nie pomoże, to dzieci idą spać.
2. Do kolejnego zadania rodzic przynosi: poduszkę, kubek do picia, książeczkę, widelec, ulubioną maskotkę, but. Zadaniem dziecka jest powtórzenie za rodzicem nazw przedmiotów i/lub pokazanie do czego służą/co się z nimi robi.
3. Na koniec spróbujcie zaczarować pogodę dzięki zabawie muzyczno-ruchowej, którą dobrze znacie tutaj Może zaświeci nam słoneczko? Powodzenia!

Zadania dla grupy "Jagódki" od Pani Sabiny
Witam serdecznie wszystkie dzieci z grupy ,"Jagódki" i ich rodziców. Zapraszam do wspólnej zabawy .
I. Na początek zabawy proponuję naukę wiersza pt."Gimnastyka" Podczas recytacji wiersza można ćwiczyć . Gimnastyka to podstawa, Sport dla zdrowia ważna sprawa, Ręce w górę potem w przód i bok, Skłon do przodu, przysiad , skok. Powtórzcie wierszyk kilka razy i poćwiczcie razem.
II. A teraz mam dla was kilka zagadek ,spróbujcie odgadnąć jaki to sport ? Zagadki: 1. Dwie drużyny ,bramki dwie, w tym sporcie piłkę kopie się .
2.Na nartach z wysokiej góry zawodnicy zjeżdżają, dalekie skoki zazwyczaj oddają.
3.Wysocy panowie po boisku biegają , piłkę do kosza celnie wrzucają.
III. A teraz czas na kilka ćwiczeń i zabaw ruchowych. Drodzy rodzice przygotujcie do zabawy skakankę lub sznurek może być też gruba włóczka ,piłki a jak nie ma to stare gazety z których należy zrobić kule poprzez silne zgniatanie , jakieś pudełko ,może być miska .
1.Połóżcie skakankę na podłodze i spróbujcie kilka razy przeskoczyć skakankę w przód i tył obu nóżkami razem.
2.Przejdźcie po skakance malutkimi kroczkami policzcie ile tych kroków było, porównajcie kto ma więcej .
3.Jeżeli macie przygotowane piłki lub kule papierowe ułóżcie na podłodze tor w odległości jednego kroku pomiędzy piłkami . Ćwiczyć będziemy biegi i podskoki z ominięciem przeszkody . Bieg -slalom omijanie piłek bez ich potrącania . Następna zabawa to przeskoki przez piłki obunóż .Jeżeli piłka jest za duża to może dziecko wziąć piłkę pomiędzy kolanka i wykonać podskoki na danym odcinku.
4.Rzuty do celu: proszę ustawić pudełko lub miskę na środku pokoju i celnie rzucać piłkami lub papierowymi kulami do pojemników wydłużając jednak odległości pomiędzy rzutami. Życzę wszystkim udanej zabawy i miłego dnia.

Zadania dla grupy "Rybki" od Pani Ani i Gabrysi
Witam was drogie "Rybki" dzisiejszy dzień rozpoczynamy zagadkami:
Skacząc po łące, szybko uciekam, gdy dziób bociana ujrzę z daleka. (żaba) Czerwone mam nogi i białe piórka, kiedy żaby mnie zobaczą dają nurka. (bocian) Błyszczą jej kropki w promieniach słonka, lata nad łąką a zwie się...(biedronka). Po odgadnięciu zagadek przyjrzyjcie się ilustracjom biedronki oraz motyla i wysłuchajcie uważnie utworu czytanego przez rodzica D. Głośnickiej "Sukienka biedronki" : Biedronce Julisi już znudziła się jej czerwona sukienka. Na liściu rumianku siedzi piękny, niebieski motyl Modraszek. Ach, jaki ma aksamitny, błyszczący strój! - Motylku, czy lubisz zmiany? -pyta Julisia. - Lubię - odpowiada Modraszek. - Podoba ci się moja sukienka? - Podoba - potwierdza motyl. - To zamień się ze mną. - Dobrze, ale nie na długo- zgadza się Modraszek. Biedronka spaceruje po łące w nowym, niebieskim stroju. W trawie i na kwiatach odpoczywa dużo zwierząt, ale żadne nie patrzy na Julisię. Dzieci, Ala i Tomek, rozłożyły koc i zbierają w rączki czerwone biedronki. Przyglądają się im z zaciekawieniem i liczą czarne kropki. Julisia bardzo chciałaby bawić się razem z nimi. - Julisiu, oddaj mi mój strój! - słyszy głos Modraszka. -Od czasu, kiedy jestem czerwony, bez przerwy muszę uciekać przed psem i kotem z podwórka. Biedronka szybko zakłada swoją sukienkę. Może zdąży jeszcze pobawić się z dziećmi. Czy potraficie odpowiedzieć na pytania? Z kim biedronka zamieniła się na sukienki? Dlaczego motyl nie chciał długo nosić czerwonego stroju?


Na koniec zachęcam was do wykonania wraz z rodzicem pracy plastycznej "Biedronka" według instrukcji z filmiku : tutaj Powodzenia!

Zapraszam Was do gimnastyki narządów mowy -"Poszukiwanie wiosny"
Proszę rodziców o przeczytanie dziecku opowiadania "Poszukiwanie wiosny"
Była piękna wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dziecko naśladuje głosy ptaków).
Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniku ("kląskanie" językiem).
Na łące zobaczył bociany (dziecko wymawia "kle. kle, kle").
Zatrzymał się na leśnej polanie (dziecko wymawia "prr").
Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (oblizują wargi ruchem okrężnym). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (wykonuje krótki wdech nosem, chwilę zatrzymuje powietrze - bezdech - i długo wydycha ustami).
Było ciepło i przyjemnie (uśmiecha się, rozchylając wargi).
Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty zawilce i sasanki. Pachniało wiosną (dziecko oddycha głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami).
Języczek pochylił się i powąchał kwiaty (wdycha powietrze nosem) i kichnął (dziecko kicha wymawiając "apsik").
W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego jeża (dziecko ziewa; przeciska język między złączonymi zębami). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu ("kląskanie", uderzając szerokim językiem o podniebienie). Milej zabawy! Pani Gabrysia

Zadania z języka mniejszości narodowej-język niemiecki od Pani Anity
Hallo! Zapraszam was na dalszą zabawę z nazwami kierunków.
1. Na początek przypomnimy sobie pojęcia rechts i links? Czy pamiętacie, które słówko to prawo a które lewo? Zabawcie się w zabawę, do której zaproście innych domowników. Potrzebne będą wam plastikowe kubeczki, dla każdej osoby. Usiądźcie wygodnie na podłodze, kubeczek trzymajcie w prawej ręce, następnie przełóżcie go w prawę stronę - rechts - do następnej osoby. Przekładajcie kubeczki rytmicznie, tak, aby były cały czas w ruchu. Potem zmieńcie kierunek podawanie z rechts na links.
2. W zapamiętaniu tychże pojęć z pewnością pomoże niniejsza animacja: tutaj
3. Teraz potańczcie sobie do skocznej muzyki. Na przerwę dotknijcie prawą ręką (rechte Hand) lewą nogę (linkes Bein) i odwrotnie. Powtórzcie zabawę kilka razy!
4. Czas na poznanie kolejnych zwrotów: nach oben (w górę) oraz nach unten (w dół). W tym celu poproście rodziców, by wydali wam polecenia - nach oben, nach unten - a wy wskazujcie palcem odpowiednio do polecenia - w górę lub w dół. Teraz wyklaszczcie oba zwroty wypowiadając je raz głośno, raz cicho. Viel Spass!

Zadanie logopedyczne od Pani Anety
Dzień dobry, dzisiaj zachęcam do zabawy zgaduj zgadula z głoską [CZ]. Instrukcja dla dziecka -Zakręć kołem, nazwij obrazek. Spróbuj teraz podzielić wyrazy na sylaby -obrazki wykręcone. Udanej gry życzę! Poniżej link do ruletki z głoską [CZ] tutaj

Zadania od Pani Iwony
Na dziś proponuję zabawy stymulujące czucie głębokie oraz rozwijające orientację w schemacie własnego ciała. Potrzebne nam będą poduszki różnej wielkości, ciężkości, z różnych materiałów.
1. Zabawa- "Milusia podusia" - dziecko i rodzic trzymają po jednej wybranej poduszce oburącz. Na początku rodzic przytula podusię, dociskając ją do wybranej części ciała dziecka np. do prawej rączki i razem z dzieckiem nazywa przytuloną część ciała. Następnie dziecko swoją podusię przytula do rodzica- samo wybiera część ciała- np. plecy i nazywa przytuloną część ciała. Zabawę możemy wykonywać w siadzie skrzyżnym, w staniu, leżeniu na brzuchu, leżeniu na plecach- zmieniamy pozycje i dostosowujemy je do możliwości dzieci. Możemy wykonać wszystkie "przytulenia" w jednej pozycji. Wykonujemy zadania na zmianę i nazywamy części ciała w miarę możliwości dziecka- dzieci mówiące nazywają same lub z pomocą, mogą określać również stronę- np. prawe ucho, lewa stopa. Dzieci, które jeszcze nie mówią lub nie znają części ciała wysłuchują nazw podawanych przez rodzica. Staramy się w zabawie wykorzystać wiele części ciała- głowa, plecy, brzuszek, rączka, noga, stopa, łokieć, ucho.
2. Zabawa- "Uciskamy poduszkę"- dziecko i rodzic wybierają po jednej poduszce i kładą ją na podłogę. Następnie na hasło np."rączki" -starają się wciskać rękami swoją poduszkę do podłogi. Zmieniamy hasła z wykorzystaniem części ciała t.j. kolanka, brzuszek, pupa, plecki, stopy - i tymi częściami dociskamy poduszki do podłogi.
3. Na zakończenie- zabawa- "Jaskinia"- dziecko kładzie się na podłodze a rodzic przykrywa je wieloma poduszkami. Na hasło "wychodzimy z jaskini" - dziecko zrzuca wszystkie poduszki z siebie. Następuje zmiana ról-teraz dziecko przykrywa rodzica poduszkami. Życzę miłej wspólnej zabawy!

Zadania z religii od Pani Pauliny
Szczęść Boże. Witajcie Kochane Dzieci. Zapraszam na dzisiejszą lekcję religii. Dzisiejszy temat to: Niedziela Miłosierdzia Bożego. Aby otworzyć katechezę kliknijcie tutaj Pozdrawiam serdecznie. Paulina Krzemińska- katechetka
Wygenerowano w sekund: 0.01
5,029,034 unikalne wizyty