Przedszkolne
Kadra
Czytelnia
Dla rodziców
Zajęcia
Programy własne
Podziękowania
Do pobrania
Logowanie
Aktualnie online
· Gości online: 4
· Użytkowników online: 0
· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN
· Użytkowników online: 0
· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN
Strona BIP
Strona Rzecznika Praw Obywatelskich
Strona Rzecznika Praw Dziecka
Muzyczny Świat Dziecka
Innowacja Pedagogiczna "Muzyczny Świat Dziecka" realizowana w Publicznym Przedszkolu nr3 im. Pszczółki Mai w Zdzieszowicach w roku szkolnym 2023/2024.
Realizowana przez Gabrielę Mandalkę
Grupa dzieci uczestniczących w innowacji osiągnie zasób cech i umiejętności w zakresie:
- Umiejętności słuchania muzyki.
- Pamięci i wyobraźni muzycznej.
- Umiejętności wyodrębniania części słuchanego utworu.
- Umiejętności odzwierciedlania muzyki w formie ruchowej.
- Zdolności muzycznych (śpiew, taniec, itp.).
- Poczucia rytmu.
- Wrażliwości na zmianę tempa, dynamiki i wysokości dźwięku.
- Umiejętności rozróżniania rożnych typów muzyki (muzyka poważna, disco, techno, ludowa itp.).
- Rozpoznawania i brzmienia wybranych instrumentów muzycznych.
- Umiejętności rozpoznawania dźwięków wybranych instrumentów muzycznych.
- Umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.
Realizacja innowacji pedagogicznej
RYMOWANKA SYLABOWA "ROZBAWIONE LIŚCIE"
Cel: umiejętność wyklaskiwania rytmu sylabowego oraz gry na instrumentach cicho-głośno.
W le-wej rę-ce lis-tek mam,
W pra-wej liś-cie dwa
Cho-dzę so-bie tu i tam
I ci-chut-ko gram.
Jak pod-rzu-cę liś-cie me
To o-pad-ną w dół
W ko-ło więc o-bej-dę je
I u-ło-żę z nich wzór,
W pra-wej rę-ce lis-tek mam
W le-wej liś-cie dwa
Cho-dzę so-bie tu i tam
I głoś-no gram
Zapraszamy do galerii zdjęć tutaj
TANIEC "WALCZYK LIŚCI"
Cel: doskonalenie umiejętności łączenia ruchu z rytmem.
Zapraszamy do galerii zdjęć tutaj
DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ - "Walczyk liści" - występ dzieci na akademii
ZABAWY RYTMICZNE
Cel: wyrabianie dyscypliny rytmicznej, rozwijanie poczucie rytmu, a także wpływu na koncentrację. Podnoszenie świadomości własnego ciała oraz rozwijanie motoryki małej i dużej.
Zapraszamy do galerii zdjęć tutaj
FESTIWAL PIOSENKI "PRZEDSZKOLAK 2023" - "Bal Moich Lalek" - występy dzieci
Cel:nauka piosenki, wyrabianie zdolności muzycznych, wrażliwości na zmianę tempa, dynamiki i wysokości dźwięku.
IDZIE MIKOŁAJ - inscenizacja piosenki
Cel: rozwijanie zdolności muzycznych podczas śpiewu, wyrabianie wrażliwości na zmianę tempa.
1. Za oknami zimno, za oknami mróz
Pod balkonem stoi Mikołaja wóz
Kiedy przyjdzie tu (2x)
Kiedy prezent mi przyniesie?
Ref.: Człap, człap, człap, człap idzie już
Święty Mikołaj jest tuż, tuż
La, la,la,la,la,la,la,la,la
Święty Mikołaj coś każdemu da.
2. Do każdego dziecka chciałby nocą przyjść,
Więc kto umie pisać niech napisze list
Niech zapyta go kiedy przyjdzie tu
Kiedy prezent mi przyniesie?
Ref.: Człap, człap, człap, człap idzie już
Święty Mikołaj jest tuż, tuż
La, la,la,la,la,la,la,la,la
Święty Mikołaj coś każdemu da.
WYSTĘP NA SPOTKANIU Z MIKOŁAJEM
BABCIA OD BAJEK, DZIADEK OD ZAGADEK - piosenka do nauki
Cel: Rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu. Wyrabianie pamięci i wyobraźni muzycznej.
Moja Babcia i mój Dziadek
To wspaniali są dziadkowie
Dziadek mnóstwo zna zagadek,
Babcia bajkę nam opowie!
Ref. Bo na świecie nie znajdziecie
Takich bajek i zagadek
jakie wnukom opowiada
moja Babcia i mój Dziadek
Poprosimy naszą Babcię:
Babciu z tajemniczą miną
opowiadaj swoją bajkę,
a za każdym razem inną
Ref. Bo na świecie...
Posadzimy teraz Dziadka
na fotelu wiklinowym
Dziadku, powiedz nam zagadkę
całkiem nową, prosto z głowy
Ref. Bo na świecie...
http://imba.id.joe.pl/mp3-muzyka_96429-babcia-od-bajek...
AKADEMIA Z OKAZJI DNIA BABCI I DZIADKA
JEŚLI CHCESZ MIEĆ DOBRY DZIEŃ - inscenizacja ruchowa piosenki
Cel: wyrażanie przeżyć muzycznych, koordynując wyobraźnię z wykonaniem ruchu
"ZIMA VIVALDIEGO" EDUMUZ - wykorzystanie elementów sensoplastyki
Cel: wspieranie kreatywności w rozwoju zmysłów, malowanie dłonią
THE CLAP CLAP SONG - zabawa rytmiczno-taneczna z wykorzystaniem kartek papieru i drewienek
Cel: rozwijanie poczucia rytmu, rozróżnianie poszczególnych fragmentów utworu i reagowanie na zmiany w muzyce
Zapraszam do galerii zdjęć tutaj
WIOSNA - WIOSNA - WIOSNA - zabawa ruchowa z wykorzystaniem chusty animacyjnej Klanzy
Cel: doskonalenie umiejętności odzwierciedlania muzyki w formie ruchowej
Zapraszam do galerii zdjęć tutaj
MAMA, TATO DZISIAJ MOJE SERCE - nauka piosenki
Cel: rozwijanie ogólno pojętej muzykalności realizowanej poprzez śpiew, grę na instrumentach ( janczary, dzwonki naciskane )
Mamo, mamo czy Ty wiesz?
Że ja bardzo kocham Cię.
Dzisiaj moje serce śpiewa Ci piosenkę
la, la, la, la, la, la dla Ciebie śpiewa tak. 2x
tato, tato czy Ty wiesz?
Że ja bardzo kocham Cię.
Dzisiaj moje serce zagra Ci piosenkę
CHIŃSKI MUR - wprowadzenie zabawy muzyczno-ruchowej
Cel: wyrabianie zdolności skupienia uwagi, koncentracji oraz poczucia rytmu.
Realizowana przez Gabrielę Mandalkę
Grupa dzieci uczestniczących w innowacji osiągnie zasób cech i umiejętności w zakresie:
- Umiejętności słuchania muzyki.
- Pamięci i wyobraźni muzycznej.
- Umiejętności wyodrębniania części słuchanego utworu.
- Umiejętności odzwierciedlania muzyki w formie ruchowej.
- Zdolności muzycznych (śpiew, taniec, itp.).
- Poczucia rytmu.
- Wrażliwości na zmianę tempa, dynamiki i wysokości dźwięku.
- Umiejętności rozróżniania rożnych typów muzyki (muzyka poważna, disco, techno, ludowa itp.).
- Rozpoznawania i brzmienia wybranych instrumentów muzycznych.
- Umiejętności rozpoznawania dźwięków wybranych instrumentów muzycznych.
- Umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.
Cel: umiejętność wyklaskiwania rytmu sylabowego oraz gry na instrumentach cicho-głośno.
W pra-wej liś-cie dwa
Cho-dzę so-bie tu i tam
I ci-chut-ko gram.
Jak pod-rzu-cę liś-cie me
To o-pad-ną w dół
W ko-ło więc o-bej-dę je
I u-ło-żę z nich wzór,
W pra-wej rę-ce lis-tek mam
W le-wej liś-cie dwa
Cho-dzę so-bie tu i tam
I głoś-no gram
Cel: doskonalenie umiejętności łączenia ruchu z rytmem.
Zapraszamy do galerii zdjęć tutaj
Cel: wyrabianie dyscypliny rytmicznej, rozwijanie poczucie rytmu, a także wpływu na koncentrację. Podnoszenie świadomości własnego ciała oraz rozwijanie motoryki małej i dużej.
Zapraszamy do galerii zdjęć tutaj
Cel:nauka piosenki, wyrabianie zdolności muzycznych, wrażliwości na zmianę tempa, dynamiki i wysokości dźwięku.
Cel: rozwijanie zdolności muzycznych podczas śpiewu, wyrabianie wrażliwości na zmianę tempa.
Pod balkonem stoi Mikołaja wóz
Kiedy przyjdzie tu (2x)
Kiedy prezent mi przyniesie?
Ref.: Człap, człap, człap, człap idzie już
Święty Mikołaj jest tuż, tuż
La, la,la,la,la,la,la,la,la
Święty Mikołaj coś każdemu da.
2. Do każdego dziecka chciałby nocą przyjść,
Więc kto umie pisać niech napisze list
Niech zapyta go kiedy przyjdzie tu
Kiedy prezent mi przyniesie?
Ref.: Człap, człap, człap, człap idzie już
Święty Mikołaj jest tuż, tuż
La, la,la,la,la,la,la,la,la
Święty Mikołaj coś każdemu da.
Cel: Rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu. Wyrabianie pamięci i wyobraźni muzycznej.
To wspaniali są dziadkowie
Dziadek mnóstwo zna zagadek,
Babcia bajkę nam opowie!
Ref. Bo na świecie nie znajdziecie
Takich bajek i zagadek
jakie wnukom opowiada
moja Babcia i mój Dziadek
Poprosimy naszą Babcię:
Babciu z tajemniczą miną
opowiadaj swoją bajkę,
a za każdym razem inną
Ref. Bo na świecie...
Posadzimy teraz Dziadka
na fotelu wiklinowym
Dziadku, powiedz nam zagadkę
całkiem nową, prosto z głowy
Ref. Bo na świecie...
Cel: wyrażanie przeżyć muzycznych, koordynując wyobraźnię z wykonaniem ruchu
Cel: wspieranie kreatywności w rozwoju zmysłów, malowanie dłonią
Cel: rozwijanie poczucia rytmu, rozróżnianie poszczególnych fragmentów utworu i reagowanie na zmiany w muzyce
Zapraszam do galerii zdjęć tutaj
Cel: doskonalenie umiejętności odzwierciedlania muzyki w formie ruchowej
Zapraszam do galerii zdjęć tutaj
Cel: rozwijanie ogólno pojętej muzykalności realizowanej poprzez śpiew, grę na instrumentach ( janczary, dzwonki naciskane )
Że ja bardzo kocham Cię.
Dzisiaj moje serce śpiewa Ci piosenkę
Że ja bardzo kocham Cię.
Dzisiaj moje serce zagra Ci piosenkę
Cel: wyrabianie zdolności skupienia uwagi, koncentracji oraz poczucia rytmu.