Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 4

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na wtorek 17.03.2020r.

2. Zabawa "Sio zabawki"
Podczas mycia rąk powtarzamy wierszyk:
Sio zarazki z moich dłoni!
Zaraz mydło was przegoni.
Mycia rączek znam zalety
tuż po wyjściu z toalety.
Przed jedzeniem również sam
ręce wkładam wprost pod kran,
by obiadek smaczny był
i bym zawsze w zdrowiu żył.

Ćwiczenia logopedyczne od Pani Anety:)
Ćwiczenia logopedyczne i nie tylko na kolorowo
Do zabawy potrzebne są : nożyczki, niebieska kartka papieru (lub biała pomalowana na niebiesko np. kredkami), słomka, dwie miseczki i chęci.
Przy pomocy słomki przenosimy chmurki z miseczki do drugiej miseczki. Chmurki nie koniecznie muszą być idealnie wycięte. Ważne, aby dziecko wycięło je w miarę możliwości samodzielnie i pod nadzorem osoby dorosłej.
Ale to jeszcze nie koniec zadania. Jak już chmurki znalazły się w drugiej miseczce, przygotowujemy kartkę papieru. Następnie kolejno wykładamy (przy pomocy słomki) z miseczki chmurki nanosząc je na wcześniej przygotowaną kartkę. Na koniec obrysowujemy chmurki różnymi kolorami kredek.
Pytania kontrolne.
A czy wiesz jakich kolorów kredek użyłeś do obrysowywania chmurek na kartce?
Ile chmurek zostało przez Ciebie wyciętych?

Zajęcia dla grupy Gwiazdeczki. Pani Agnieszka zachęca dziś do zabawy farbami. Przygotujcie paletę farb, pędzel, wodę i kartki. Bawcie się kolorami, mieszajcie barwy i sprawdźcie co powstanie np. żółty i czerwony, czerwony i niebieski, niebieski i żółty, czerwony i zielony. Zachęcam, by dzieci mówiły z jaką porą roku dany kolor im się kojarzy. Ponadto proponuję pomoc w czynnościach domowych opróżnianie zmywarki świetnie doskonali umiejętność klasyfikowania. Podobnie jak szukanie dwóch tych samych skarpetek po praniu. Miłej zabawy!

Pani Gosia przesyła zabawę dla grupy Stokrotek Weź jedną kredkę(może być twój ulubiony kolor), kartkę do rysowania. Podejdź do okna- co widzisz? Narysuj to na kartce. Porozmawiaj z innym członkiem rodziny o tym jaki element krajobrazu z okna podoba ci się najbardziej -dlaczego a jaki nie. Powodzenia!!!

Zadanie dla dzieci z grupy "Misie" przesyła Pani Renata
1. Poszukaj rymów do wyrazów: worek, woda, włos.
2. Określ miejsce głoski "Z" w wyrazach:
bluza, gazeta, gwizdek, koza, lizak, wza, wazon, łzy.
3. Wysłuchaj wiersza "Oznaki wiosny" Marty Olechowskiej.
Narysuj, namaluj lub wykonaj inną techniką obrazek na podstawie treści wiersza. Poproś rodziców lub rodzeństwo, żeby Ci pokazali
jak wygląda krokus i umieścili zdjęcie Twojego dzieła w komentarzach.
Żółte słoneczko na niebie się śmieje,
łagodny wietrzyk wesolutko wieje.
Krokus nieśmiało z ziemi się podnosi,
wietrzyk wiosenny zmarzłą ziemię rosi.
Ptaszki wróciły i głośno ćwierkają,
wierzby puszyste bazie wypuszczają.
Ciepło wokoło, zima precz już poszła,
a na jej miejsce przyszła piękna wiosna.
Życzę przyjemnej zabawy.

Zadanie dla grupy "Rybki" od Pani Ani'

Wykonaj pracę plastyczną - 3 wiosenne biedronki według zdjęcia.

1. Wytnij główną część biedronki z wytłoczki po jajkach. Jeśli nie ma wytłoczki możesz użyć czegokolwiek innego, np: obciętego spodu od butelki, dużej nakrętki lub skonstruować ją z papieru.
2. Pomaluj biedronki farbą, wytnij i przyklej skrzydełka.
3. Oczka można zastąpić wyciętymi z papieru, domaluj piękny uśmiech.
4. Wymyśl dla każdej biedronki imię rozpoczynające się na głoskę "c".
Miłej zabawy.

Propozycja zabaw od Pani Anity:)
Dziś zabawy ruchowe
1. "Zwierzątka"- Naśladowanie wybranego zwierzęcia - dzieci opowiadają po niemiecku w jakie zwiarzątko się wcieliły.
2. Dajemy dziecku piłeczkę kauczukową lub inną rzecz, którą to podbija. W tym czasie wymienia jak najwięcej nazw zwierzątek.
3. Rodzic/dziecko ma przed oczami obrazek jakiegoś zwierzątka, w które to następnie się przemienia. Druga osoba zgaduje, w kogo zamienił się rodzic/dziecko.

Propozycja ćwiczeń z gimnastyki korekcyjnej od Pani Iwony. Mamo, Tato poćwicz ze mną !

Przykładowe ćwiczenia korekcyjne wzmacniające mięśnie posturalne- stosowane przy wadach w obrębie kręgosłupa.

1. "Lot samolotem" (ćwiczenie mięśni grzbietu) - rodzic i dziecko leżą przodem (na brzuchu) naprzeciwko siebie. Ręce mają wyprostowane przed sobą na szerokość ramion i trzymają w nich naciągnięty szalik lub apaszkę (każdy ma swój). Nogi są wyprostowane, stopy złączone, pięty razem. Na hasło - "startujemy" - unoszą wyprostowane ręce z szalikiem w górę, na hasło "skrzydła-lecimy" zakładają szalik na kark a ręce układają się w szerokie skrzydła w powietrzu ( łopatki ściągnięte), na hasło "lądujemy" - ręce z szalikiem wracają w powietrzu do przodu po czym opuszczają się na ziemię. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy- na zmianę wydając komendy.

2. "Rzeka pod mostem" (ćwiczenie mięśni pośladkowych)- dziecko leży na plecach, ręce splecione pod głową, łokcie szeroko przylegają do podłogi, nogi zgięte, kolana złączone, stopy złączone i oparte o podłoże. Rodzic stoi obok z szalikiem, apaszką. Na hasło "mostek" - dziecko unosi biodra w górę, napina pośladki- most musi być mocny. Rodzic sprawdza czy most jest mocny a następnie przeciąga pod mostem szalik- rzekę. Jak cały szalik zostanie przeciągnięty dziecko rozlużnia mięśnie i opuszcza bioderka. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy po czym następuje zmiana ćwiczącego- rodzic ćwiczy, dziecko wydaje komendy.

3. "Drapacz chmur" (ćwiczenie mięśni brzucha)- dziecko leży na plecach j.w. ( ręce splecione pod głową, łokcie szeroko przylegają do podłogi, nogi zgięte, kolana złączone, stopy złączone i oparte o podłoże). Rodzic stoi po stronie stóp dziecka w odległośc ok. 0,5m z szalikem, apaszką rozciągnętą w powietrzu, imitującą chmury. Na hasło "drapacz chmur" - dziecko prostuje nogi w kolanach i unosi złączone w górę - "do chmur", (bioderka leżą na podłodze, kolana proste, stopy naciągnięte i złączone) Po ok.3-5 sekundach chmury odpływają i dziecko wraca do pozycji wyjściowej- opuszcza nogi do zgięcia. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy po czym następuje zmiana ćwiczącego- rodzic ćwiczy, dziecko wydaje komendy.

Wygenerowano w sekund: 0.01
5,041,643 unikalne wizyty