Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 6

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na środę 1.04.2020r.

Dzień dobry. Zadanie dla grupy Jagódki przesyła Pani Agata
Dziś poznamy bajkę "Królewna Śnieżka". Proszę o przeczytanie lub wspólne obejrzenie z dzieckiem bajki. Rozmowa na temat bajki:
-kto występował w bajce ,
-kto był dobry,
-kto był zły,
-próby wyjaśnienia pojęć: miłość, dobroć.
Po wysłuchaniu bajki , proszę o przygotowanie siedmiu trójkątów (czapeczek krasnoludków) w trzech różnych kolorach. Jeżeli nie posiadamy kolorowych kartek można pokolorować czapeczki krasnoludków . Zadaniem dziecka jest przeliczanie i łączenie takich samych kolorów czapeczek.



Ćwiczenia z gimnastyki korekcyjnej dla wszystkich przedszkolaków od Pani Iwony
Mamo, Tato poćwicz ze mną !
Dzień dobry. Na dziś przygotowałam przykładowe ćwiczenia wzmacniające mięśnie posturalne (mm. grzbietu, mm. brzucha i mm. pośladkowe). Zachęcam wszystkich do gimnastyki!
1. "Latawiec" -dziecko i rodzic leżą na brzuchu naprzeciwko siebie, nogi mają wyprostowane i złączone, pięty razem, dłonie splecione w koszyczek pod brodą,, pod brzuchem wałek z koca lub ręcznika. Unosimy w górę tułów oraz ręce odwiedzione od tułowia i zgięte w łokciach z palcami przylegającymi do szyi, nogi proste również unosimy do góry. Następuje ściągnięcie łopatek i napięcie mięśni pośladkowych. Po chwili "lotu latawca" wracamy do pozycji wyjściowej i odpoczywamy. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.
2. "Rowerek" - ćwiczący obracają się na plecy, dłonie mają splecione pod głową, łokcie szeroko -przylegają do podłogi, nogi zgięte i złączone, pięty razem oparte o podłogę. Na hasło jednego z ćwiczących "jedziemy na rowerze" wykonujemy nogami rowerek pamiętając o tym, że koła muszą być duże, stopy obciągnięte.
3. "Mostek korekcyjny" -z ćwiczenia poprzedniego na hasło "przejeżdżamy pod mostem" ustawiamy nogi w zgięciu ze stopami złączonymi, opartymi o podłogę i unosimy biodra w górę z równoczesnym napięciem pośladków. Ćwiczenie 2 i 3 wykonujemy na zmianę kilka razy pamiętając, że komendę wydaje raz rodzic, raz dziecko.

Zajęcie z rytmiki od Pana Tomka
Witam Dzieciaczki, jak Wam upłynął weekend? Pogada w sobotę była przepiękna może ktoś był na spacerze albo jeździł na rowerze? Dla wszystkich na ten tydzień przygotowałem kolejną dawkę dobrej zabawy przy muzyce. Bardzo proszę aby wszystkie dzieci w tym tygodniu nauczyły się 2 zwrotki piosenki "Kwiecień, plecień" (plik i tekst z poprzednich zajęć)
Dla dzieci 3-4 letnich wysyłam propozycję tańca do piosenki z bajki "Król Lew" Zapraszamy tutaj
Dla dzieci 5-6 letnich wysyłam propozycję tańca Zapraszamy tutaj

Zadanie z języka niemieckiego dla wszystkich przedszkolaków od Pani Anity
Na dzisiejsze zajęcia przygotowałam następujące zadania:
1. Dziecko tańczy sobie swobodnie przy muzyce. Podczas przerwy słucha słów, które wypowiada rodzic. Na hasło Blumen -dziecko pokazuje jak kwitną kwiaty, na słowo Sonne -dziecko wznosi ręce w górę i pokazuje jak świeci słoneczko, na hasło Regen -naśladują padanie deszczu.
2. Zaproponujemy dziecku zabawę w panią Frühling. Na początek rodzic przemienia się w przewodnią porę roku a dziecko w nasionko. Gdy rodzic - Frühling - delikatnie dotknie nasionko, zaczyna ono powolutku rosnąć, aż przemini się w piękny kwiat. W dalszej części zabawy może nastąpić zamiana ról i dziecko przemienić się w Frühling a rodzic w nasionko. 3. Zadanie dla starszaków. Przyjrzyj się uważnie obrazkom kwiatów. Czy znasz ich nazwy? Jak mogą ich nazwy brzmieć po niemiecku?
Oto rozwiązanie:
1. Tulpe; 2. Hyazinthe [czyt. hjacynte}; 3. Krokus; 4. Schneeglöckchen [czyt. szneglykśen]

Ćwiczenie logopedyczne dla wszystkich przedszkolaków od Pani Anety
Zabawa wpływająca na rozwój mowy oraz rozwój społeczny i emocjonalny.
Dzień dobry, poniżej zamieściłam obrazek przedstawiający zwierzęta z gospodarstwa wiejskiego. Zadaniem dziecka jest wskazanie zwierzątka po usłyszeniu wydanego dźwięku przez rodzica. Następnie nazywamy kolejno wszystkie zwierzęta i staramy się ułożyć po jednym zdaniu z nazwą każdego zwierzątka. Np. baran beczy be, be. Krowa stoi w oborze i muczy mu,mu. Dla chętnych dzieci, które gotowe są do podjęcia kolejnego wyzwania, zalecam ułożyć opowiadanie z nazwami zwierzątek.



Zadanie dla grupy Gwiazdeczki przesyła Pani Wiola
Witajcie moje Gwiazdeczki.dzisiaj Pani Wiola macha wam na powitanie zachęcam do wiosennej rymowanki pokazywanki. IDZIE BOCIAN POLNĄ DRÓŻKĄ - KLE, KLE, (chodzimy i wyciągamy rączki przed siebie jak Dziubek bociana klekocząc ) I Tak TUPIE JEDNĄ NÓŻKĄ tup, tup, tu, (tupiemy noga). GŁODNY JESTEM NIESŁYCHANIE Oj Tak TAK (klepiemy się po brzuchu). ZJADŁBYM ŻABKĘ NA ŚNIADANIE Zjadł! (kiwamy głowa tak tak tak). Po tej rymowance stajemy na jednej nodze, rączki przed siebie wyciągnięte jak dziobek bociana i rozglądamy się czy gdzieś jest . Następnie jak w każdą środę zachęcam was kochani do pracy plastycznej: potrzebne będzie kilka płatków kosmetycznych, lub z białego papieru wycięte 4 kółka, kawałek czerwonego papieru kolorowego, nożyczki, klej, patyczek wykałaczka, lub karta kolorowa, może być bibuła zielona, postarajcie się wykonać Bociana, który jest oznaką wiosny, pamiętajcie to jest świetna zabawa moi kochani. Przesyłam wam na wzór kilka prac, czekam na Wasze zdjęcia. Ostatnio wykonaliście piękne tulipany, łąkę tulipanów tak więc dzisiejszy bocian którego wykonacie będzie nawiązywał do tych kwiatów! Pozdrawiam i życzę miłego dnia.



Zadanie dla grupy Stokrotki od Pani Elwiry
P.s Jeśli nie posiadacie w domku barwników spożywczych to można użyć zabarwiona wodę bibułą lub farbkami . Miłej zabawy !
Zapraszamy tutaj

Zadanie dla grupy Misie od Pani Ani
Wiosną w ogrodzie
!. Rozwiązywanie zagadek słownych.
To narzędzie jest potrzebne,
gdy uprawiać grządkę chcemy.
Można nią wykopać dołek,
ziemię szybko przekopiemy. (łopata)
To narzędzie z długim drążkiem
grzebień trochę przypomina.
Ogrodnik nim grabi ziemię,
gdy w ogródku siać zaczyna. (grabie)
Wiosną malutkie ziarenka
można w ogródku wysiewać.
Wyrosną z nich piękne rośliny,
gdy będziesz je co dzień podlewać. (nasiona)
Dba o rośliny w ogrodzie,
by nie zjadł ich żaden szkodnik,
sieje, sadzi, podlewa,
a to jest pa... (ogrodnik)
Są pachnące, kolorowe,
dają znać: Nadchodzi wiosna!
To właśnie one sprawiają,
że ta pora jest radosna. (kwiaty)
2. Zabawa "Nazwij część rośliny" -kładziemy na stoliku: np.: natkę pietruszki, korzeń marchewki, sałatę, rzodkiewkę, cebulę. Zadaniem dzieci jest nazwanie poszczególnych części tych roślin ( kwiat, łodyga, liść, korzeń ).
3. Zabawa ruchowo-naśladowcza "Sadzimy rośliny". Dzieci na hasło naśladują ruchem czynności związane z pracą w ogrodzie, np.: Kopiemy ziemię! Grabimy! Wysiewamy nasiona! Podlewamy!
4. Malowanie farbami na temat "Wiosna w ogrodzie ".

Wygenerowano w sekund: 0.02
5,037,373 unikalne wizyty