Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 3

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na poniedziałek 06.04.2020r.

Zadania dla grupy Gwiazdeczki przesyła Pani Wiola. Dzień dobry kochane Gwiazdeczki.
Dzisiaj zaczniemy wierszykiem. KICA ZAJĄC POLNĄ DRÓŻKĄ, PRZYKLAPNIĘTE MA JEDNO USZKO. KICA SOBIE TU I TAM, IDĄ ŚWIĘTA MÓWI NAM. Jakie to święta się zbliżają? Czy wiecie? Ułatwi wam zgadywanie pierwszy rysunek, na którym są zwierzęta, które są oznaką tych świat. Czy już wiecie? Tak to Święta Wielkanocne. Kochani popatrzcie na zdjęcie drugie,jest tam historyjka z 4 obrazków, opowiedzcie rodzicom co tam po kolei się wydarzyło. A na koniec moi drodzy weźcie biała sztywna kartkę, odbijcie swoją rączkę i z rączki stwórzcie kurę dorysowując jej dzióbek i grzywę, dorysujcie oko i skrzydło tak jak na zdjęciu 3.potem to trzeba wyciąć-ostrożnie! Poproście rodziców o rolkę po papierze toaletowym, może być pół rolki, z góry lekko można ponacinać rolkę jak na zdjęciu i włożyć w nią wasza kurę, tak by stała. To tylko część zadania,dalsze zadanie w kolejnym dniu, pozdrawiam miłej zabawy kochani.



Zadania dla wszystkich przedszkolaków z języka niemieckiego od Pani Anity
Dziś wybierzemy się w podróż na sawannę, by zaznajomić się ze zwierzętami egzotycznymi. W tym celu pokażmy dziecku ilustrację przedstawiającą Afrykę - niem. Afrika. Jeśli to możliwe, niech dziecko spróbuje odnaleźć ten kontynent na globusie! Następnie wsiadamy w samolot i wspólnie lecimy zwiedzać sawannę. Moja propozycja to taka, by stworzyć historyjkę ruchową. Dolecieliśmy do Afrika, gdzie mieszkają dzikie zwierzęta. Musimy być bardzo ostrożni, żeby nic nam się nie stało ale też żeby nie spłoszyć zwierząt. O! Zobacz, tam na drzewie jest małpka -Affe-pomachajmy jej! Zobacz jak ona śmiesznie skacze. Spróbuj skakać tak jak ona. Dobrze, myślę, że możemy iść dalej. Chodźmy teraz na palcach, zobaczymy co teraz spotkamy. Psst, tam jest żyrafa - Giraffe (czyt. żirafe) . Ale ona ma długą szyję! Pokaż mi, jak chodzi taka Giraffe. Super! To ruszamy dalej. Skradajamy się teraz cichutko, tam niedaleko jest groźny lew - Löwe (czyt. lyjwe). Ależ on ryczy! Czy ty też tak potrafisz? Nieźle! Ale lepiej chodźmy już stąd. Przed nami rzeka, musimy ją przeskoczyć. Oj, ostrożnie, tam niedaleko jest krokodyl - Krokodil! Ale on ma paszczę! Pokaż jak szeroko może ją otwierać. O tak, naprawdę szeroko. Uciekajmy, on się do nas zbliża! Biegnijmy ile sił w nogach! Uff, udało się. Zobacz tam, jeszcze jedno zwierzę! Co ci ono przypomina? Tak, masz rację ale to jest zebra - Zebra (czyt. cebra). To co, może pokażesz jak się porusza? Świetnie! Myślę, że już czas wracać do domu. Przypomnij mi jeszcze, jakie zwierzęta dziś spotkaliśmy. No to lecimy do domu!"

Zadania dla grupy Stokrotki od Pani Ani i Pani Elwiry dla grupy Stokrotki:
Pisanki, kraszanki...
Porozmawiajcie na temat zbliżających się Świąt Wielkanocnych, opiszcie zwyczaje.
Wysłuchanie wiersza Malowane jajka.
Malowane jajka
Leży na półce mały koszyczek,
a z niego wystaje kilka twarzyczek.
Każda okrągła i zadowolona
pięknymi barwami jest ozdobiona.
Pierwsza w krateczkę,
druga ma groszki,
u trzeciej -kwiaty,
u czwartej -prążki.
na piątej są gwiazdki,
na szóstej -drzewa,
a mnie ich widok tylko olśniewa.
I tak jak co roku, nie pójdą w kąt,
lecz będą życzyły: Wesołych Świąt!
Zapytaj dziecko: Jak wyglądały pisanki? Jakie miały wzory? Ile ich było? W jakie święta ozdabiamy jajka? Możemy pokazać dzieciom obrazki przedstawiające różne rodzaje pisanek.
Ćwiczenie integrujące rozwijające małą motorykę "Paluszkowa pisanka" Dzieci siadają i rysują palcem na plecach rodzica wzorki podawane przez N.: Wzorek w: kratkę, w kropki, w paski itp.
Zabawa ćwicząca spostrzegawczość "Gdzie ukryły się pisanki?" Prosimy dzieci o zamknięcie oczu. W tym czasie chowamy pisanki (drewniane lub plastikowe). Dzieci otwierają oczy i starają się odszukać ukryte pisanki.
Zadanie od pani Elwiry
Drogie przedszkolaki poproście rodziców o kilka połówek skorupek od jajka , następnie przyklejcie lub narysujcie na łupince oczka, nosek i buźkę ( minki mogą być różne w zależności o Nastroju dzieci ) . Następnie włóżcie watę do łupinek , Wsypcie ziarenka rzeżuchy i wlejcie odrobinę wody. Wypełnione skorupki włóżcie do otwartego pojemnika na jajka i połóżcie na parapecie przy oknie. Obserwujcie i podolewajcie nasiona codziennie. Miłej zabawy!

Ćwiczenia dla wszystkich przedszkolaków z gimnastyki korekcyjnej od Pani Iwony
Mamo, Tato poćwicz ze mną !
Witam wszystkich w poniedziałek. Na dziś proponuję kilka ćwiczeń wzmacniających mięśnie posturalne.
1. "Jaskółka"dziecko i rodzic leżą na brzuchu naprzeciwko siebie, nogi mają wyprostowane i złączone, pięty razem, dłonie splecione w koszyczek pod brodą, pod brzuchem wałek z koca lub ręcznika. Unosimy w górę: klatkę piersiową, ręce, jak skrzydła jaskółki, wyprostowane wzdłuż tułowia i w niewielkim odwiedzeniu, proste nogi. Następuje ściągnięcie łopatek i napięcie mięśni pośladkowych. Po chwili "lotu jaskółki"wracamy do pozycji wyjściowej i odpoczywamy.
2. "Dziadek do orzechów" - leżymy na brzuchach jak w ćwiczeniu poprzednim. Na hasło "łupiemy orzeszki" unosimy w górę: klatkę piersiową, proste i złączone ręce przed sobą, nogi, którymi wykonujemy w powietrzu ruch odwodzenia i przywodzenia (otwieranie i zaciskanie "dziadka do orzechów").
3. "Wachlarz" -ćwiczący obracają się na plecy, dłonie mają splecione pod głową, łokcie szeroko -przylegają do podłogi, nogi zgięte i złączone, pięty razem oparte o podłogę. Na hasło unosimy złączone nogi w górę i wykonujemy nimi odwodzenie i przywodzenie w powietrzu (rozkładanie i składanie wachlarza). Po kilku powtórzeniach opuszczamy nogi w dół do poz. wyjściowej.
Wszystkie ćwiczenia powtarzamy kilka razy.

Ćwiczenia dla wszystkich przedszkolaków z logopedii od Pani Anety
Dzień dobry, dzisiaj zrobimy małą powtórkę oraz wprowadzę coś nowego i słonecznego, aby było Wam cieplutko i wesoło. Otóż, jak zapewne pamiętamy przy wymowie głoski [S], język znajduje się za dolnymi ząbkami, ząbki muszą być zwarte i lekko się uśmiechamy. Następnie wypuszczamy powietrze przez zbliżone do siebie ząbki. W ten sposób powstaje głoska [S] Łatwizna, prawda?
Teraz kolejne zadanie. Pokoloruj głoskę [S] (obrazek poniżej], a jeśli to niemożliwe przesuwaj paluszkiem wskazującym po tej literce na monitorze lub na kartce i wymawiaj SSS...
Jak i to już zrobione, to połącz na kolejnym obrazu za pomocą kredki lub paluszka sylaby ze słoneczkiem. Sylaby powtarzamy po mamie lub tacie. Powodzenia!
A jak będziesz się nudził, to namaluj uśmiechnięte słoneczko i zawieś w dowolnym miejscu w domu

Zadania dla grupy Misie od Pani Ani
1. Przeczytaj dziecku opowiadanie "Jak Zuzia polubiła góry"" znajdziesz tutaj
2. Zaprezentuj dziecku literkę "G" z załączonego obrazka. Zaproponuj aby dziecko wodziło palcem na ekranie po śladzie według strzałek pisaną literkę "g" małą i wielką (powiększ obrazek w miarę możliwości)
3. Spróbujcie wraz z dzieckiem nakreślić wielką literę "G" na dywanie, w powietrzu, na dłoni, na kolanie, na swoich plecach nawzajem. Czynność powtórzcie z kreśleniem małej litery.
4. Zabawcie się w wyprawę w góry. Dziecko naśladuje wspinanie się po górach, niesie ciężki plecak, przeskakuje przez kamienie, zatrzymuje się, udaje że patrzy przez lornetkę i mówi "Widzę coś!" rodzic pyta "A co?"i ma za zadanie zgadywać. Dziecko próbuje pokazywać zobaczoną rzecz ruchem. Zabawę można powtórzyć lub zamienić się rolami. Zabawę można utrudnić podając same rzeczy zaczynające się na głoskę "g".
3. Przypatrzcie się modelowi wyrazu "góry" i spróbujcie go wspólnie odczytać (załącznik). Poproś aby dziecko podzieliło wyraz "góry" na sylaby następnie na głoski. Zapytaj gdzie dziecko słyszy głoskę "g" a tym wyrazie (na początku, w środku, czy na końcu). Sześciolatki mogą spróbować wyróżnić w wyrazie spółgłoski i samogłoski.



GRUPA "RYBKI" 6-latki zadanie na dziś od Pani Agaty
1. Posłuchaj krótkiego wierszyka:
...Przełamiemy jajko, złożymy życzenia,
aby się spełniły ludziom ich marzenia.
Potem w poniedziałek ciepły, kolorowy
polejemy wodą wszystkim dzieciom głowy.
Bo już nadchodzą Wielkanocne Święta...
2. Rozmowa na temat wielkanocnych zwyczajów i doświadczeń dzieci:
- Jak przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych? -porządki przedświąteczne, wysyłanie kartek świątecznych, święcenie palmy wielkanocnej, pieczenie mazurków i bab wielkanocnych
- Jakie znasz tradycje Świąt Wielkanocnych? -przygotowanie święconki, święcenie koszyka, robienie pisanek, biały obrus, wielkanocne śniadanie, śmigus-dyngus, ozdabianie jajek, wspólne śniadanie i dzielenie się jajkiem.
3. Jeżeli dzieci będą miały trudność z podaniem zwyczajów świątecznych, to mama lub tata zasugeruje je zagadkami.
-Wysyłamy je tym, z którymi nie możemy byś w święta, a których darzymy szczególną miłością i sympatią, życząc zdrowych, pogodnych świąt. (kartki świąteczne)
-Święcimy je na tydzień przed Wielkanocą. Są barwne, kolorowe zrobione z gałązek wierzby, bazi lub sztucznych kwiatów. (palma wielkanocna)
-Przeważnie jest biały i na stole leży. Kładą na nim sztućce, stawiają talerze. (obrus)
-Jak się nazywa jajko malowane, co na Wielkanoc się przydaje. (pisanka)
- Upleciony ze słomy, wikliny chętnie nosi owoce, jarzyny. Grzyby też z lasu przyniesie oraz pisanki i baranka poniesie czasem. (koszyk)
-Ma długie uszy, futerko puszyste. Ze smakiem chrupie marchewkę i sałaty listek. (zając)
-Mam czerwone nóżki, jestem żółtą kulką, a kiedy urosnę, to zostanę kurką (kurczątko)
-Co to takiego, odgadnij mój kotku, są z wierzchu białe, a żółte w środku. Gdy je gotować, dziwy się dzieją, bo zamiast mięknąć, one twardnieją. (jajka)
- Szare futro, długie uszy, ogonek nieduży. Gdy się w krzakach coś poruszy, zmyka aż się kurzy. (zajączek)
-Zobaczysz je wiosną, gdy na wierzbach rosną. Srebrne futra mają. Jak się nazywają? (bazie )
-Cukrowe -są blisko pisanek. Prawdziwe, rogate - wiodą stado latem na górską polanę. (baranki)
4. Poproś rodzica , aby na kartce papieru narysował Ci duże jajko lub narysuj je sama/sam. Ozdób je kolorowymi mazakami w kropeczki, kwiatki, kółeczka, zygzaki i inne wzorki. Wytnij nożyczkami ozdobione jajko.
BRAWO STARSZAKU !

Zadania dla wszystkich dzieci z języka angielskiego od Pani Izy
Drodzy Rodzice, Drogie Przedszkolaki zachęcam Was do obejrzenia filmu związanego z nadchodzącymi Świętami Wielkiej Nocy. Wysłuchajcie słów i spróbujcie je powtórzyć, życzę udanej zabawy

Zapraszamy tutaj
Wygenerowano w sekund: 0.01
5,039,565 unikalne wizyty