Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia specjalistyczne - 07.04.2020

Zestaw II - o niższym poziomie trudności

1. "Odbijanie balona"- rodzic z dzieckiem stoją lub siedzą naprzeciwko siebie i próbują odbijać do siebie balonik dowolną częścią ciała- mogą to być tylko rączki, stopy lub kolanka. Jeżeli dziecko ma problem z odbiciem może tylko przepychać balonik po podłożu.
2. "Balonik odmierza nam czas"- rodzic podbija balon do góry i razem z dzieckiem wykonuje proste ćwiczenie, sterując ruchem dziecka. Pomaga dziecku na tyle, ile jest to konieczne, ale tak, by angażować je do pracy. Staramy się wykonać zadanie zanim balon spadnie na podłogę. Gdy upadnie podnosimy go, podbijamy w górę i wykonujemy kolejne zadanie. Przykłady ćwiczeń ( proszę wybrać te, które dziecko potrafi z pomocą wykonać): przysiad, obrót dookoła własnej osi, podskok, stanięcie na paluszkach, na jednej nodze, tupnięcie nóżkami, klaśnięcie w dłonie, uniesienie rączki w górę, objęcie się rączkami, postukanie paluszkami w stoliczek, dociśnięcie rękami do kolanek, założenie rąk na głowę itp. Jeżeli dziecko nie potrafi samodzielnie pracować rączkami pamiętajmy, że sterujemy ruchem rąk dziecka ujmując je za łokcie i wyprowadzając do wyprostu i rozluźnienia. Przy ćwiczeniach starajmy się mówić co robimy i nazywać części ciała, których dotykamy lub którymi wykonujemy pracę.
3. "Przytulanie do balona"- jak w zestawie I o wyższym poziomie trudności.
Życzę udanej zabawy!


Zadania od Pani Anetki
I stopień trudności.
Witajcie w ten piękny słoneczny dzień. Mam dla was wiadomość od pszczółek. Prosiły, abym Wam przekazała zasady dzisiejszej zabawy. Zakładam, że pamiętacie jak należy układać narządy mowy, aby właściwie wymawiać głoskę [S] (wczorajsze przypominające zajęcia). Dzisiaj zajmiemy się głoską [Z], aby ją dobrze utrwalić. Powtórzymy sobie kilka ważnych spraw Głoska [Z]-TAKI SAM UKŁAD narządów mowy, jak przy wymowie głoski [S]. Ale jest jedna różnica. Głoska [Z], jest głoską dźwięczną natomiast głoska [S] jest głoska bezdźwięczną. Wobec tego musimy tak wybrzmiewać głoskę [Z], aby drżały nam wiązadła głosowe. Oto krótkie wyjaśnienie dla rodziców: wiązadła głosowe drżą przy wymowie głosek dźwięcznych, ponieważ są wtedy zsunięte. Natomiast przy wymowie głosek bezdźwięcznych wiązadła głosowe są rozsunięte i powietrze w sposób swobodny przepływa przez krtań. A teraz czas na zabawę.
Pszczoły lecą do swojego ula i słychać głośne zzz.... (należy pamiętać, aby język podczas naśladowania bzyczenia znajdował się za dolnymi ząbkami. Nie może wychodzić pomiędzy zęby) Usiadły na chwilę na łące, aby odpocząć. Wdech nosem, wydech ustami. Po krótkim odpoczynku ponownie zerwały się do lotu zzz...Aż doleciały bezpiecznie do pszczółkowego ula.

II stopień trudności.
Wykonujemy wszystko, to co w I stopniu trudności oraz:
Jak usiadły na ulu powtarzały wyrazy:
złota - słota
zęby - sępy
koza - kosa.
A teraz zabawa w układanie sylab. Każda pszczółka z sylabą np. "za" powinna być położona na wycięty kartonik z sylabą "za". Dziecko powtarza po mamie lub tacie każdą sylabę. Powodzenia!
Na koniec proponuję powtórzyć z dzieckiem taki oto układ sylab:
sa - za
se - ze
so - zo
su - zu
sy - zy oraz: asa, ese, oso, usu, aza, eze, ozo.






Wygenerowano w sekund: 0.01
5,039,814 unikalne wizyty