Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia specjalistyczne - 08.04.2020

Zestaw I - o wyższym poziomie trudności- dzieci ćwiczą samodzielnie obok ćwiczącego rodzica.

Zestaw II - o niższym poziomie trudności- dziecko ćwiczy z pomocą rodzica i tylko te zadania, które jest w stanie wykonać z rodzicem. Niektóre zadania można wykonać w siadzie na krzesełku lub w foteliku i ruchem może kierować rodzic np. naprzemienne unoszenie kolanek przy czapli (zamiast stania na jednej nodze), machanie skrzydłami przez czaplę, tupanie słonia czy kangurek unoszący obie nóżki w górę i dociskający po chwili stopy do podłoża. Dziecko siedzące może rączkami na stoliczku udawać skaczącego kangurka lub biegać paluszkami jak myszka.

Zadania:
- na początek chodzimy po pokoju na palcach z głową wyciągniętą ku górze jak wysoka "żyrafa",
- idziemy i tupiemy nóżkami jak ciężki "słoń",
- biegamy na paluszkach cicho jak "myszka",
- stajemy na jednej nodze jak "czapla",
- skaczemy obunóż jak "kangur",
- idziemy jak "piesek" na czworakach,
- idziemy na ugiętych nogach (kucając) jak "kaczuszka".
W czasie zabawy staramy się rozmawiać o przedstawianych przez nas zwierzętach, jeżeli mamy obrazki zwierzątek to je pokazujemy dziecku. Na zakończenie możemy zagrać w zgadywankę - dziecko pokazuje jakieś zwierzątko a rodzic odgaduje jego nazwę i odwrotnie. Można też zabawić się w polecenia - raz zadanie zleca dziecko a drugi raz rodzic- np. zademonstruj czaplę, idź jak piesek, poskacz jak kangur.
Życzę fajnej zabawy!

Ćwiczenia od Pani Anetki:
I stopień trudności
Dzisiaj utrwalimy wymowę głoski [C]. Pamiętajmy jednak przez cały czas, że podczas artykulacji głosek [S,Z oraz C], JĘZYK spoczywa na dole jamy ustnej, a jego czubek lekko przylega do dolnych zębów. Ząbki zbliżone do siebie a wargi lekko rozciągnięte (uśmiech), jak podczas mówienia "iiiiii"
Zatem zaczynamy Na początek wykonujemy ćwiczenia przed lustrem:
- Dziubek i uśmiech; ruchy warg naprzemienne [U-I], i coraz szybciej: u-i-u-i-u-i...
- Dmuchanie np. na płomień świecy (ostrożnie), bańki mydlane, wiatraczek itp. Z ust robimy dziubek.
- Pokazujemy ząbki w szerokim uśmiechu, ale zęby powinny być zwarte, zbliżone do siebie.
Jeśli już potraficie głoski [S,Z], to z tą też nie będzie kłopotu. Zapraszam do magicznego ćwiczenia:
Powoli, a potem coraz szybciej wypowiadaj sylaby: ts, ts,ts,ts. a potem usłyszysz głoskę [C]. Powodzenia!
II stopień trudności:
Wykonujemy wszystko co jest napisane w I stopniu trudności oraz:
Powtarzanie sylab:
- ca, ce, co, cu, cy
- aca, ece, oco, ucu
Czas na pokolorowanie głoski [C], przykład poniżej. Powodzenia!
Wygenerowano w sekund: 0.02
5,039,665 unikalne wizyty