Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 3

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na środę 15.04.2020r.

Zadanie dla grupy "Misie" od Pani Ani oraz informacja dla rodziców od Pani Renaty.
Czy można zatrzymać czas? -u zegarmistrza 1. Co jest w środku? - zabawa słuchowa. Umieszczamy w szczelnie zamkniętym pudełku kilka różnych zegarków (powinny być sprawne i wskazywać tę samą godzinę). Stawiamy je na środku dywanu i prosimy, aby dzieci spróbowały odgadnąć, co się w nim znajduje. Zachęcamy, aby przedszkolaki podeszły bliżej i przystawiły ucho (powinno być słychać tykanie przynajmniej jednego zegara). Jeśli dzieciom nie uda się rozwiązać zagadki, wtedy podpowiadamy: Chociaż nóg nie mają, do przodu wciąż gnają, ich serca w równym rytmie zawsze tykają. (zegary) 2. U zegarmistrza -dzieci wyjmują zegary z pudełka i próbują je nazwać (zegar kieszonkowy, zegar ścienny, zegar cyfrowy, zegarek na rękę, budzik, klepsydra). Starają się określić, co jest podobne we wszystkich zegarach, a czym się różnią. Prosimy, aby dzieci odpowiedziały, po co są zegary. Następnie zachęcamy dzieci, aby zastanowiły się, kto robi zegary. Dzieci próbują powiedzieć, na czym polega praca zegarmistrza. 3. Rama zegara - wstęp do wykonania pracy technicznej. Dzieci malują brzegi talerzyka tekturowego na dowolne kolory. Mogą ozdobić ramkę różnymi wzorami. 4. Nasze zegary - wykonanie modelu zegara. Dzieci otrzymują zestaw potrzebny do zrobienia zegara: duże tekturowe talerze z kolorową ramką, tarczę zegara i wskazówki (do wycięcia), nożyczki, klej, pinezkę, korek. Wycinają tarczę zegara po konturze i przyklejają ją wewnątrz tekturowego talerzyka, do którego ramkę pokolorowały podczas zajęć porannych. Następnie wycinają wskazówki, układają krótszą na dłuższej i w miejscu kropki wbijają je pinezką do środka tarczy na zegarze. Z tyłu zabezpieczają pinezkę korkiem.

Zadania z rytmiki dla wszystkich przedszkolaków od Pana Tomka
Witam wszystkie dzieci po świętach. Mam nadzieję, że zając wielkanocny dotarł do wszystkich. Jestem pewny, że otrzymaliście wymarzone prezenty. Chciałbym aby dziś było nadal wiosennie . Dlatego spróbujemy wypędzić zimę piosenką o wiośnie... tutaj Mam nadzieję, że Wasi kochani rodzice omówią tekst piosenki. Jesteście najlepszymi tancerzami dlatego proszę aby powtórzyć w tym tygodniu taniec z poprzednich zajęć UWAGA : w ramach odpoczynku zapraszam do zabawy w "Co tak pięknie gra ???" tutaj WIOSNA WIOSENKA TEKST PIOSENKI: Wiosna wiosenka w mym sercu piosenka Przychodzi po zimie ożywia świat. Świeżym powiewem słońca iskrzeniem. Obudź się ziemio- pora już wstać. Ref. Wiosna wiosna tak piękna, radosna Słoneczna, pachnąca Przyrodą kwitnąca Wiosna wiosna tak piękna radosna. To takie proste, śpiewaj i tańcz Gdy deszczyk zaskoczy Otwórz swe oczy tęczą na niebie Namaluj szlak Ptaki wracają, głośno śpiewają,. Obudź się ziemio - pora już wstać. Ref. x2 Bridge Raz dwa trzy Zielono mi Cztery pięć sześć Tak pięknie tu jest siedem i osiem Raduj się widokiem Wiosna wreszcie zagościła, to radosna dla nas chwila. Ref. Zakończenie Wiosna wiosna tak piękna radosna Słoneczna, pachnąca Przyrodą kwitnąca. Wiosna, wiosna tak piękna radosna. To takie proste, śpiewaj i tańcz Mamy już wiosną. Zapraszamy tutaj

Ćwiczenia gimnastyczne dla wszystkich przedszkolaków od Pani Iwony
Mamo, Tato poćwicz ze mną ! Na dzisiaj przygotowałam kilka ćwiczeń wzmacniających mięśnie kończyn dolnych i mięśnie podeszwowe stóp z użyciem gazety. Są to ćwiczenia, które można stosować przy korekcji płaskostopia bądź płasko-koślawości stóp. Pamiętajmy, że przy zadaniach z grupy płaskostopia koniecznie ćwiczymy boso! 1."Podskoki z gazetą" -rodzic i dziecko stoją naprzeciwko siebie, między kolanami każdy ma gazetę. Wykonujemy podskoki w miejscu na palcach-10 razy. 2."Rozkładamy gazetę" -każdy z ćwiczących siada na podłodze i próbuje stopami rozłożyć swoją gazetę. 3."Wybieramy jedną kartkę gazety" - po rozłożeniu gazety każdy z ćwiczących stopami wybiera jedną kartkę z gazety-wyciąga ją, a resztę składa ponownie stopami i odkłada. 4. "Kulka z gazety" - każdy próbuje zgnieść swoją kartkę gazety w kulkę. 5. "Podrzucanie kulki" - ćwiczący starają się podrzucać swoje kulki z gazet stopami- kilka razy. 6. "Darcie gazety" -każdy z ćwiczących stara się stopami rozprostować swoją gazetę i próbuje ją podrzeć palcami stóp na kawałki. 7. Na zakończenie-zbieramy palcami stóp kawałeczki gazety i wyrzucamy do kosza. Życzę dobrej zabawy!

Zadanie dla grupy stokrotki od Pani Elwiry
1. Proszę o pokazanie dzieciom obrazków umieszczonych poniżej , zachęćcie dzieci do swobodnych wypowiedzi -Co robimy kiedy? Klasyfikacja ilustracji czynności, następnie niech paluszkiem pokażą, które ilustracje pokazują czynności robimy za dnia i tych które robimy idąc spać. 2. Stokrotkowe zgadywanki - Proszę o przeczytanie dziecku zagadek. Żółte i gorące, na błękitnym niebie. Ogrzewa Ziemię, zwierzęta i Ciebie. (słońce) Zawsze jest nad nami. To płacze czasami, to śmieje się słońcem, albo gwiazd tysiącem. (niebo) Przychodzi do nas z dala, gwiazdy na niebie zapala. Do snu układa słońce, a budzi gwiazd tysiące. (noc) Noc ma brata. Każdy wie, że ten brat, to właśnie... ( dzień) Kiedy nocą słońca, nie ma już na niebie, świeci całym sobą, lub kawałkiem siebie. (księżyc) 3. Zabawa dla całej rodziny - Tajemniczy worek -rodzic umieszczę różne elementy, które znajdują się w domu następnie w rytm muzyki podajecie sobie woreczek z tajemniczymi elementami. Na pauzę, ten kto ma w ręku worek szybo musi wyciągnąć rzecz i powiedzieć jeden wyraz z czym się kojarzy . Jeżeli dla dziecka będzie trudnością może podać szybko nazwę tego przedmiotu. 4. Proszę o włączenie dzieciom dobrze znanej im kołysanki przed zaśnięciem . Dziękuje i życzę miłej zabawy Zapraszamy tutaj

Zadania dla wszystkich dzieci z języka angielskiego od Pani Izy
Zapraszamy tutaj Dzień dobry Kochane Przedszkolaki, dzień dobry Drodzy Rodzice. Dziś proponuję Wam filmik, dzięki któremu utrwalicie słownictwo dotyczące Waszego ciała oraz poznacie kilka nowych słówek. Ciekawa jestem ile słów znaliście, a które z nich były nowe?? Zachęcam Was również do tego, abyście zaśpiewali Rodzicom piosenkę pod tytułem "Head, shoulders, knees and toes" Zapraszamy tutaj życzę Wam miłej zabawy. Zapraszamy tutaj

Zadanie z języka niemieckiego dla wszystkich przedszkolaków od Pani Anity
Witajcie! Na dzisiaj proponuję zadanie w postaci gry w ciepło-zimno w nieco innej wersji. Dziecko chowa obrazek bądź figurkę zwierzątka a rodzic musi je odszukać. Dziecko pomaga mu w tym, wypowiadając nazwę schowanego zwierzątka cicho - jeśli jest się daleko od ukrytego obrazka - albo głośno -jeśli jest się blisko obrazka. Do drugiego zadania potrzebna będzie kostka do gry. Na oddzielnych kartkach rysujemy takie same oczka, jakie są na kostce (w sumie potrzebnych jest sześć kartek). Następnie te karteczki kładziemy obok każdego obrazka ze zwierzętami (ewentualnie figurki). Dziecko turla kostką i ilość wyrzuconych oczek wskazuje nam na obrazek, które dziecko musi nazwać.

Zadania dla grupy "Gwiazdeczki"od Pani Wioli
Witam wszystkie moje Gwiazdeczki. Pani Wiola zaprasza was do świetnej zabawy, oraz do pracy plastycznej Dzień i noc! Proszę przeczytać wierszyk dziecku pt. NOC I DZIEŃ. Księżyc już świeci, gwiazdy migoczą, zapada ciemna noc i wszystkim mówimy DOBRANOC Idziemy już spać, spokojnie odpoczywać. Noc się kończy, poranek się zaczyna. Dzień dobry mówi mała dziecina. Chmurki na niebie, słoneczko świeci, już mogą bawić się wszystkie dzieci. Kochani odpowiedzcie na pytanie co robimy w nocy, a co w dzień?Zabawa z korkami nakrętkami, przygotujcie sobie 5 żółtych korków, 5 niebieskich,na żółtych mazakiem narysujcie słoneczko to będzie dzień, a na niebieskich narysujcie księżyc jako noc! Na kartce białej narysujcie kratkę tak jak do gry w kółko i krzyżyk. Zobaczcie na zdjęciu, które wam wysyłam, zagrajcie w domu z rodzeństwem , lub rodzicami. Ustawiacie na przemian korki, raz żółty, raz niebieski i wygrywa ten, kto ustawi trzy korki w jednej linii w pionie, poziomie, lub na ukos! Fajna zabawa powodzenia kochani! PRACA Plastyczna:Kartkę pomalujcie w połowie na czarno lub granatowo, a drugą połowę na jasno niebiesko! Weźcie żółty papier wytnijcie księżyc i gwiazdy mogą wam pomóc rodzice na malować gwiazdki, przyklejcie je na ciemną część kartki to będzie noc! A na jaśniejszą połowę przyklejcie wycięte żółte słoneczko i białe chmurki to będzie dzień! Powodzenia.

Ćwiczenia logopedyczne dla wszystkich przedszkolaków od Pani Anety
Witam serdecznie. W środę zalecam Państwu, aby wykonać z dziećmi kilka ćwiczeń artykulacyjnych w formie zabawy. Z pewnością wszyscy będą dobrze się bawić. Zaczynamy od najprostszych ćwiczeń i stopniowo zwiększamy ich trudność: - Koniec talerza smarujemy miodem lub kremem czekoladowym -dziecka zadaniem jest wylizać smakołyk językiem, aby usprawniło środkową część języka. - Powitanie na dzień dobry każdego ząbka - dotykanie czubkiem języka, ząbków. - Rysowanie kółek językiem wysuniętym z buzi, w prawo, w lewo -Konik wybrał się na przejażdżkę- kląskanie, czubek języka stuka o podniebienie. -Zmęczony piesek - wysunięty język na brodę i dyszymy. - Chuchanie na rączki, aby je bardziej rozgrzać - buzia otwarta i chuchamy. - Szybka huśtawka -wysuwamy język przed zęby i poruszamy nim w górę i w dół (kierunek noska i kierunek brody). -Balonik - nabieramy powietrza tak, aby policzki były wypełnione powietrzem. Następnie równocześnie z obu stron naciskamy palcem na policzki i słyszymy jak balonik spuszcza powietrze. -Chomikowa zabawa -język wypycha prawy i lewy policzek (wewnątrz buźki). -Język jak łopatka - wysuwamy język na dolną wargę tak, aby był szeroki. Pamiętamy o tym, aby ćwiczenia były wykonywane przed lustrem. Powodzenia!

Dzień dobry. Zadania dla grupy "Jagódki" od Pani Agaty
Proszę o przeczytanie opowiadania o żółtym tulipanie wg M. Różyckiej. W ciemnym domku pod ziemią mieszkał mały Tulipanek. Maleńki Tulipan, jak wszystkie małe dzieci, spał całymi dniami. Wokoło było bowiem bardzo cicho i ciemno. Pewnego dnia obudziło go lekkie pukanie do drzwi. -Kto tam? -zapytał obudzony ze snu Tulipanek. -To ja. Deszczyk. Chcę wejść do ciebie. Nie bój się maleńki. Otwórz. -Nie, nie chcę. Nie otworzę. -powiedział Tulipanek i odwróciwszy się na drugą stronę, znów smacznie zasnął. -Po chwili mały Tulipanek znów usłyszał pukanie. - Puk! Puk! Puk! - Kto tam? - To ja. Deszcz. Pozwól mi wejść do swego domku. - Nie, nie chcę, abyś mnie zamoczył. Pozwól mi spać spokojnie. Po pewnym czasie Tulipanek usłyszał znów pukanie i cieniutki, miły głosik wyszeptał: -Tulipanku, puść mnie! - Ktoś ty? -Promyk słoneczny -odpowiedział cieniutki głosik. - O, nie potrzebuję cię. Idź sobie. Ale promyk słoneczny nie chciał odejść. Po chwili zajrzał do domu tulipanowego przez dziurkę od klucza i zapukał. - Kto tam puka? -zapytał zżółkły ze złości Tulipanek. - To my Deszcz i Słońce. My chcemy wejść do ciebie! Wtedy Tulipanek pomyślał: "Ha, muszę jednak otworzyć, bo dwojgu nie dam rady". i otworzył. Wtedy Deszcz i Promyk wpadli do domu tulipanowego. Deszcz chwycił przestraszonego Tulipanka za jedną rękę, Promyk słońca za drugą i unieśli go wysoko, aż p od sam sufit. Mały żółty Tulipanek uderzył główką o sufit swego domku i przebił go... I, o dziwo znalazł się w śród pięknego ogrodu, na zielonej trawce. Była wczesna wiosna. Promyki Słońca padały na żółtą główkę Tulipanka. a rano przyszły dzieci i zawołały: -Patrzcie!Pierwszy żółty tulipan zakwitł dzisiaj z rana! Po przeczytaniu proszę o rozmowę z dzieckiem na temat opowiadania . Rozmowa na temat opowiadania; -Gdzie mieszkał tulipanek - kto odwiedził najpierw tulipana? -czy tulipanek wpuścił do swojego mieszkania deszczyk? Dlaczego nie? -kto przyszedł potem do tulipana - czy tulipan otworzył drzwi deszczykowi? -kto zobaczył tulipana? -co powiedziały dzieci? Jeśli posiadamy w domu żywy okaz tulipana lub innego kwiatka wspólnie nazwijmy części rośliny (łodyga, liście , płatki)
Wygenerowano w sekund: 0.01
5,038,996 unikalne wizyty