Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 4

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na poniedziałek 20.04.2020

Zadania dla dzieci z grupy "Gwiazdeczki" od Pani Wioli
Dzień dobry gwiazdeczki w poniedziałkowy ranek Pani Wiola zaprasza was do zabawy. 1.Wysluchajcie wiersza pt. KOLOROWY ŚWIAT.Świat jest piękny kolorowy do zabawy już gotowy. Kwadrat, trójkąt, koło,będzie nam wesoło. Małe, duże.,kolorowe do zabawy zawsze gotowe. O figury moi Mali dziś będziemy poznawali. Układajcie swe figury, niech z trójkątów będą góry. Z kółek niech wyrosną kwiaty, a na domy są kwadraty. Każdy niech układa tak by pokazać nam swój świat.2.Opowiedzcie o czym jest mowa w wierszu. 3.Odszukajcie w swoich domach po jednym przedmiocie o kształcie, trójkąta, kwadratu, koła i prostokątu. Obok tego przedmiotu poluzcie kartkę i sami namalujcie kształt np. Jak leży talerzyk okrągły to malujecie koło itd. 4.Dolaczam wam zdjęcia jakie rzeczy ja znalazłam w domukażda jest innego kształtu. Pozdrawiam i miłej zabawy życzę.



Zadanie dla wszystkich dzieci z języka niemieckiego od Pani Anity
Dzień dobry! W tym tygodniu poznamy jak są po niemiecku nasze części ciała. 1. Na początek poprośmy dziecko, by wykonało dowolne ćwiczenia, np. podskoki, przysiady, brzuszki. Starszaki wykonać mogą nawet pompki. Następnie porozmawiajmy z dzieckiem, co nam było potrzebne, by wykonać te ćwiczenia.
2. Wprowadzamy słownictwo: każde nowe słówko wyklaskujemy i podajemy ile jest sylab: der Kopf - głowa, die Schulter - ramiona [czyt. szulter], das Knie -kolano [czyt. kni], der Fuß - stopa [czyt. fus], das Auge - oko [czyt. ałge]die Augen - oczy [czyt. ałgen], das Ohr - ucho [czyt. ołr]/ die Ohren - uszy [czyt. ołren], die Nase - nos [czyt. naze], der Mund - buzia.
3. Na zakończenie proponuję wykonanie masażyku. Dziecko kładzie się na brzuch, a rodzic "masażysta" sam wymyśla gesty masażu, zachowując delikatność. Następnie to dziecko może pomasować rodzica

Zadanie dla wszystkich przedszkolaków z języka angielskiego od Pani Izy
Zapraszamy Tutaj Drodzy Rodzice, Drogie Przedszkolaki zachęcam Was do obejrzenia filmu dotyczącego zwierząt domowych. Wysłuchajcie słów i spróbujcie je powtórzyć, życzę udanej zabawy

Ćwiczenia dla wszyskich przedszkolaków z gimnastyki od Pani Iwony
Mamo, Tato poćwicz ze mną ! Na dzisiaj przygotowałam kilka ćwiczeń wzmacniających mięśnie posturalne w niskich pozycjach izolowanych. Dzieci ćwiczą samodzielnie lub obok ćwiczącego rodzica. Ćwiczenia w pozycji leżenia przodem- kładziemy się na brzuchu, nogi mamy wyprostowane i złączone, pięty razem, dłonie splecione w koszyczek pod brodą, pod brzuchem niewielki wałek z koca lub ręcznika. Wszystkie ćwiczenia utrzymujemy licząc do 5-10 i odpoczywamy. Powtarzamy w 3 seriach. 1. "Balonik"- unosimy w górę tułów i złączone palcami ręce tworzące w powietrzu przed twarzą kółeczko- "balonik" oraz złączone, proste nogi, napinamy pośladki. 2. "Dziadek do orzechów"- ręce złączone i wyprostowane przed sobą, nogi złączone, proste- uniesienie tułowia, rąk i nóg w górę, nogi wykonują w powietrzu ruch odwodzenia i przywodzenia (otwieranie i zaciskanie) dziadka"0. 3. "Wkręcanie żarówek"- ręce wyprostowane nad podłożem przed twarzą wykonują ruchy rotacyjne, tułów i proste nogi w powietrzu, pośladki napięte. Ćwiczenia w pozycji leżenia tyłem - leżymy na plecach, dłonie splecione pod głową, łokcie szeroko przylegają do podłogi, nogi zgięte i złączone, pięty razem oparte o podłogę. 1. "Dźwigi"- z pozycji wyjściowej wyprost złączonych nóg w górę, stopy obciągnięte, nóżki powinny tworzyć z tułowiem kąt rozwarty,wytrzymanie ok 3-5 sekund i opuszczenie w dół. Ćwiczenie powtarzamy w 3 seriach. 2. "Skocznia"- siedzimy z nogami prostymi, opieramy się na prostych rękach za tułowiem. Na hasło unosimy biodra w górę- (robimy skocznię), opieramy się na podłożu całymi stopami (kolana proste!) i napinamy pośladki wytrzymująć w napięciu ok.5 sekund, po czym opuszczamy biodra. Ćwiczenie powtarzamy w 3 seriach. 3. "Kołyska na plecach do przodu i do tyłu" - dziecko trzyma zgięte nóżki rękami pod kolankami, głowa blisko kolan (cały czas!) kołysanie się w przód i w tył , rodzic pomaga w nauce kołyski i asekuruje głowę dziecka. Życzę wytrwałości w ćwiczeniach!

Zadanie dla dzieci z grupy "Misie" od Pani Ani
1. Drodzy rodzice, porozmawiajcie z dzieckiem na temat zdrowych i niezdrowych produktów żywnościowych. 2. Jeśli macie w domu gazetki sklepowe, przejrzyjcie je. Niech dziecko powycina z niej różnego rodzaju produkty spożywcze. Przygotujcie dwie obręcze, np. z pasków, szalików, sznurków. Niech dziecko posegreguje powycinane produkty na zdrowe i niezdrowe. Można do zadania wykorzystać również produkty które znajdują się w waszych domach. 3. Zabawa "Prawda czy fałsz?". Zadaj dziecku pytania na temat zdrowego stylu życia. Dzieci odpowiadają klaśnięciem, jeśli należy odpowiedzieć, że jest to prawda lub uderzają rękami o kolana, jeśli jest to fałsz. - Czy powinniśmy jeść warzywa i owoce? - Czy trzeba myć ręce przed jedzeniem? - Czy ruch jest potrzebny? - Czy powinniśmy jeść dużo cukierków?
4. Piramida żywieniowa. Przyjrzyjcie się uważnie poniższej piramidzie. Objaśnijcie że zawiera ona żywność która jest podstawą zdrowego stylu życia i warto zwiększać ich udział na swoim talerzu. Czym wyższy szczebel piramidy - tym zalecana ilość żywności jest mniejsza. Przeanalizujcie jakie produkty znajdują się na poszczególnych szczeblach. Zadanie: Z każdego szczebla piramidy spadł jeden produkt, pomóż im powrócić na odpowiednie miejsce. Powodzenia!



GRUPA "RYBKI" 6- latki. zadanie na dziś od Pani Agaty
1. Obejrzyj i powiedz co widzisz na obrazku. Zapraszamy tutaj - powiedz co widzisz na obrazku? (mapę Polski) 2. Posłuchaj wiersza pt. ,"Co to jest Polska?" Pytasz - ,"Co to jest Polska?" Trudne pytanie, ale postaram się odpowiedzieć na nie. Polska- to morskie fale. To piasek plaży, wydmy pustyni, słońce co praży. Polska- to łąki, pola, Bory i lasy. Puszcze nieprzebyte, co pamiętają dawne czasy. Polska - to strumyki, rzeki, jeziora. Cztery pory roku, a każda inna pora. Polska - to pagórki, góry i ich szczyty. Równiny, niziny, zadziwiających roślin byty. Polska- to wiatr i wichury, Chmury pełne deszczu, Śniegu, lodowego gradu. A to powiem jeszcze, że Polska to barwy- biała i czerwona. To orzeł w koronie I hymn- to właśnie Ona. 3. Odpowiedz na pytania: - Jak nazywa się stolica Polski? - Nad jaką rzeką leży Warszawa? - Co znaczy słowo ojczyzna? (" Ojczyzna przedszkolaka jest blisko, na wyciągnięcie ręki- to ulica, dom, przedszkole" T. Różewicz ) - Jakie znasz symbole narodowe Polski? (flaga, godło Polski, hymn Polski) Zapraszamy tutaj 4. Wykonaj pracę plastyczną: "Flaga" - łączenie barw narodowych: - przygotuj dwa paski papieru w barwach flagi Polski (każdy o szerokości połowy kartki A4) - połącz odpowiednio paski papieru używając kleju - przymocuj do patyczka. BRAWO STARSZAKU!


Zadania dla dzieci z grupy "Stokrotki" od Pani Ani
Witam. W tym tygodniu porozmawiamy na tematy związane ze zdrowiem, zgodnie z hasłem: " W zdrowym ciele zdrowy duch ".
1. Poranne powitanie rymowanką ilustrowaną ruchem: Dwie rączki się spotkały i uściski sobie składały. - prawa ręka ściska lewą i odwrotnie Dwie nóżki tupnęły: raz, dwa, trzy. - trzy tupnięcia Dwoje oczu patrzy. - ułożenie dłoni na kształt lornetki Jedno ucho słucha, czy nie wleciała tu mucha. - ręka przystawiona do ucha. 2. Rozwiązywanie zagadek tematycznych dotyczących różnych dyscyplin sportowych: Dwie drużyny, bramki dwie. W tym sporcie piłkę kopie się. (piłka nożna)
Na nartach z wysokiej góry zawodnicy zjeżdżają, dalekie skoki zazwyczaj oddają. (skoki narciarskie)
Zawodnicy w strojach i czepkach się poruszają, w wodzie rękami i nogami machają. (pływanie)
Wysocy panowie po boisku biegają, piłkę do kosza celnie wrzucają. (koszykówka)
Dwie drużyny - między nimi siatka. Obijanie piłki to dla nich gratka. (siatkówka)
3. "Dbam o zdrowie!" - zabawa ruchowa na podst. tekstu piosenki "Dbam o zdrowie!"
Dbam o zdrowie! (sł. Urszula Kozłowska, muz. Jerzy Zając) Od rana brykam, koziołki fikam - dzieci wykonują dwa przysiady i dwa podskoki; bo wiem, jak ważna jest gimnastyka - unoszą ręce nad głowę, dotykają ramion i rozkładają na boki. Wcinam owoce, warzywa, kasze - rytmicznie dotykają ust na zmianę prawą i lewą dłonią; jem nawet szpinak i nie grymaszę! - głaszczą się po brzuchu, a następnie wykonują gest zaprzeczenia. Choć ze mnie mały człowiek, potrafię dbać o zdrowie - maszerują. Czy zima to, czy lato znam sposoby na to! - maszerując, wyklaskują rytm. Nie siedzę w domu, gdy śniegiem prószy - podnoszą dłonie i kręcą nimi w nadgarstkach; jesienny deszczyk też mnie nie wzruszy - powoli opuszczają dłonie z jednoczesnym poruszaniem palcami. Wystarczy włożyć ciepłe ubranie - wykonują gest zakładania czapki i szalika; a żadna grypa nas nie dostanie! - kręcą przecząco głowami i machają palcem wskazującym. Choć ze mnie mały człowiek... (Źródło: "Przedszkolne nutki. Piosenki dla dzieci w wieku przedszkolnym", wyd. CEBP 24.12, Kraków 2017)
4. Zaplanujmy sobie ćwiczenia w tym tygodniu. Pamiętajmy o ważnych zasadach: 1. Ćwiczenia powinny trwać 5-6 minut. 2. Należy je przeprowadzać na 15 minut przed posiłkiem. 3. Pokój powinien być wywietrzony. 4. Ćwiczenia należy dostosować do warunków panujących w pokoju. 5. Dziecko powinno mieć odpowiednią ilość miejsca, w tym celu mogą wykonać tzw. wiatraki. 6. Nie należy koncentrować się na tym, że dziecku coś nie wychodzi- na szkolenie techniki przyjdzie jeszcze czas. Gimnastyka powinna sprawiać przyjemność. 7. Na każdy dzień zostały zaplanowane ćwiczenia poświęcone różnym partiom ciała. Ważne jest zatem, aby codziennie pojawiło się sześć rodzajów ćwiczeń. 8. Każde ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy. 9. W przypadku tych ćwiczeń, w których angażowana jest jedna strona, ruchy powinny być wykonywane na zmianę, angażując raz prawą, raz lewą stronę ciała.

Wygenerowano w sekund: 0.01
5,041,814 unikalne wizyty