Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 2

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na środę 29.04.2020r.

Dzień dobry, zadania dla dzieci z grupy "Jagódki"od Pani Agaty
.Zapraszam Jagódki do zapoznania się z Hymnem Polski. Jest taka pieśń, którą znają wszyscy Polacy, symbol naszej Polski. Taka pieśń kraju nazywa się hymnem. Hymnem Polski jest Mazurek Dąbrowskiego, kiedy grana jest ta pieśń wszyscy stoją prosto, nie ruszają się, nie gadają, słuchają bardzo uważnie. Dzieci stają na baczność, słuchają hymnu Polski. https://www.youtube.com/watch?v=ioUutRw9WeQ
2.Posłuchajcie legendy i odpowiedzcie na pytania: Dawno, dawno temu żyli trzej bracia:Lech, Czech i Rus. Było im dobrze razem, ale pewnego dnia postanowili znaleźć nowe miejsca i tam wybudować domki. Zabrali swoje rodziny i wyruszyli w drogę. Postanowili się rozdzielić, aby żyć dalej jako sąsiedzi. Rus znalazł miejsce, gdzie było dużo gór i lasów. Spodobało mu się i tam został. Czecha zachwyciła szeroka rzeka - tam postanowił tam zamieszkać. A Lech? -zapytacie. Cóż, on rozglądał się, bo chciał znaleźć wyjątkowe miejsce. Nagle zobaczył pięknego orła, który siedział w gnieździe na wysokim dębie. -Tu zostaniemy! -powiedział Lech. - Miejsce, gdzie mieszka taki ptak, musi być wspaniałe! Nam też będzie tu dobrze. Naszym godłem zostanie biały orzeł na czerwonym tle. I tak się stało, a kraj Lecha został nazwany Polską. O czym opowiada legenda? Czego szukali trzej bracia? W legendzie była mowa o naszym godle państwowym - czy wiesz jak wygląda godło Polski?
3. Zabawa "Orzeł" Jesteś orłem .Poruszaj się po pokoju naśladując tego pięknego ptaka. Mamusia/tatuś będzie klaskać w dłonie, a ty naśladuj lot orła zgodnie z wyklaskiwanym rytmem: szybko lub wolno. Kiedy mamusia klaska wolno orzeł lata nisko (pochyl się), kiedy klaszcze szybko orzeł lata wysoko (biegaj na palcach).
4. Mamusia/tatuś pobawi się z Tobą w zabawę, którą znały jeszcze Wasze prababcie: "Sroczka"Zapytaj rodziców o ich ulubione zabawy z dzieciństwa Sroczka kaszkę warzyła (mieszamy w rączce dziecka palcem jak w miseczce), Dzieci swoje karmiła, Temu dała na łyżeczce (dotykamy pierwszego paluszka dziecka, można go także złapać lub delikatnie zagiąć), Temu dała na miseczce (drugi paluszek), Temu dała na spodeczku (trzeci paluszek), Temu dała w garnuszeczku (czwarty paluszek), A dla tego nic nie miała (piaty paluszek). Frrrr! Po więcej poleciała (naśladujemy rękami ruch skrzydeł ptaka).



Zadania dla dzieci z grupy "Gwiazdeczki"od Pani Wioli
Dzień dobry gwiazdeczki. Pani Wiola zaprasza was dzisiaj do zabawy w zgadywanie i do wykonania pracy plastycznej. 1.Posluchajcie mam dla was zagadki, w ich odpowiedziach ukryły się jakieś kształty, ciekawe czy odgadniecie: - kierownica, dzwonek, koła z oponami, siedzi na nim człowiek i kręci pedałami? -ma ściany, podłogi, okna i drzwi a w nim mieszkasz ty? -postaw na niej jedną nogę a od razu ruszasz w drogę? 2.Zapraszam do pracy plastycznej. Poproście rodzica, aby na kolorowych kartach pomógł wam narysować różne figury małe, duże. Weźcie nożyczki, ostrożnie je wytnijcie w miarę samodzielnie, lub z pomocą! Waszym zadaniem będzie ułożyć z nich dowolny obrazek: domek, robota, smoka, kwiatek, cokolwiek wam przyjdzie do glowy pózniej przyklejcie to na biała kartkę i podzielcie się swoimi pomyslami. Miłej zabawy gwiazdeczki. Ja wyślę wam pracę, które wczoraj układałam z moimi dziećmi. Pozdrawiam.



Zadania dla wszyskich przedszkolaków z języka angielskiego od Pani Izy
Zapraszam tutaj
Dzień dobry Drogie Dzieci, dzień dobry Drodzy Rodzice. Dla utrwalenia zwrotu I have a... proponuję piosenkę pt. "I have a pet" -mam zwierzątko
Następnie użyjcie wybranych poniższych zwrotów: I have a cat - mam kota I have a dog - mam psa I have a rabbit - mam królika I have a hamster -mam chomika I have a canary - mam kanarka I have a parrot-mam papugę I have a fish - mam rybkę I have a guinea pig- mam świnkę morską życzę udanej zabawy

Zadania dla dzieci z grupy "Stokrotki" od Pani Elwiry .
1.Drodzy rodzice, przysłowiem "W zdrowym ciele zdrowy duch" zaproście dzieci do zabawy ruchowej na podstawie wiersza A. Majewskiego "Gimnastyka". Gdy chcesz być silny, nie chcesz chorować, Musisz się często gimnastykować. Wstawaj więc wcześnie, otwieraj okno, Nawet gdy drzewa na dworze mokną. Stań w półrozkroku, zacznij od skłonów - W przód, w tył, na boki. Trzy razy ponów. Wymachy ramion wzmacniają ręce, Tym są sprawniejsze, im ćwiczysz więcej. Teraz przysiady, potem podskoki, Hop, hop jak zając - w przód, w tył, na boki. Bardzo są ważne tułowia skręty, Podśpiewuj sobie coś dla zachęty. A jeśli będziesz w ćwiczeniach pilny, Jak małpa zwinny, jak tygrys silny, Zostaniesz mistrzem, więc ćwicz wytrwale. Gimnastykować się jest wspaniale!
2. Proszę aby razem z dziećmi wykonać sałatkę owocową lub koktajl owocowy . Podczas wykonywania smakołyków towarzyszyć może dzieciom piosenka Zapraszamy tutajhttps://www.youtube.com/watch?v=ODZGWROvCpg
3. W zdjęciach załączonych poniżej ukryły się sportowe konkurencje . Proszę o pokazanie dzieciom obrazków , dzieci wybierają kim chcą być w danej chwili i wykonują polecenia z kart .
4. W zdjęciu o witaminkach zawarta jest informacja co należy jeść aby uzupełnić niezbędne witaminy .
5. Na zakończenie poproszę aby dzieci na białą kartkę podzieliły na pół , następnie wycięły z gazet (reklam) produkty, które wg nich są zdrowe i niezdrowe. Następnie pop prawej stronie kartki przyklejamy produkty zdrowe, a po lewej produkty niezdrowe . Powodzenia



Zadania dla dzieci z grupy "Misie" od Pani Ani
Witam. Dzisiaj zajęcia plastyczno-techniczne. Temat: Chorągiewka. Pomoce: patyczki do szaszłyków, papier formatu A4 w kolorze białym i czerwonym, prostokąt o wymiarach 5 cm x 20 cm z grubego kartonu jako szablon do odrysowywania flagi, klej.
1. Rozmowa na temat polskich barw narodowych. Polska flaga - opracowanie wzoru. Pokazujemy dzieciom wzór flagi i prosimy o policzenie, z ilu linii się składa. Przypominamy, że linie "stojące" nazywa się pionowymi, a "leżące" - poziomymi. Pytamy: Ile we wzorze jest linii pionowych? Ile jest linii poziomych?
2. Wykonanie flagi. Omówienie poszczególnych etapów pracy. Dzieci otrzymują po jednym patyczku od szaszłyków. Wycinają z papieru biały i czerwony prostokąt. Sklejają je ze sobą po dłuższym boku. Gotowe biało-czerwone flagi przyklejają do patyczków.
3. Prasujemy wstążki-zabawa wyciszająca. Prosimy, aby dzieci usiadły i ułożyły swoje flagi tak, aby patyczek był po ich lewej stronie. Układamy swoją flagę w ten sam sposób (jesteśmy zwróceni twarzą do dzieci), po czym gładzimy wstążki od swojej prawej do lewej strony (na zmianę, najpierw białą, potem czerwoną). Zachęcamy, aby dzieci również wygładziły swoje wstążki w ten sposób (zaczynając od lewej strony). Po kilku ruchach stukajmy palcem w białą wstążkę (od lewej strony) - kiedy rodzic uderza np. w bębenek palcem. W czerwoną wstążkę natomiast stukają, kiedy rodzic uderza w bębenek całą dłonią.
4.Quiz wiedzy o Polsce - zagadki słowne. Czytamy zagadki dotyczące Polski, a dzieci podają rozwiązanie.
Ta zagadka nie jest trudna, mały podróżniku. Kiedy myślisz "polskie morze", mówisz o... (Bałtyku). Pod Giewontem śpią rycerze, wieją halne wiatry. Góral owce swoje pasie, już wiesz, że to... (Tatry). Jezior znajdziesz tutaj tysiąc, istny cud natury! Zabierz łódkę, jacht lub kajak, jadąc na... (Mazury). Tu jest mój dom i moja ulica, to moje miasto i moja dzielnica. Bardzo je kocham, muszę to przyznać, - bo to moja mała...(ojczyzna). Największe polskie miasto, każdego Polaka zachwyca. Mieszka tam nasz prezydent, Polski to jest stolica. (Warszawa) On symbolem Polski jest, jaki to ptak, czy już wiesz? (orzeł) Wędruje po Polsce, z Baraniej Góry wyszła i zmierza wprost do morza -największa z rzek Polski ... (Wisła). Mieszkają w Polsce lub za granicą, mówią o sobie "Polacy". Marzą o kraju, z Polską się liczą, to w końcu nasi... (rodacy).

Zadania dla wszystkich przedszkolaków z rytmiki od Pana Tomka
Witajcie Kochane Dzieciakiiiiiii , kto by pomyślał że już ostatni tydzień kwietnia się rozpoczął. Przykro mi że tak długo trwa rozłąka z przedszkolem, mam nadzieję że macie się dobrze i mam nadzieję że już niedługo wrócimy do codzienności w przedszkolu . Poniżej podaję zajęcia na ten tydzień:
GRUPA 3-4 latków - Hymn Narodowy. Zapraszamy tutaj -Zabawa z dźwiękami wysokimi i niskimi. Zapraszamy tutaj -Taniec Baby shark TRAP. Zapraszamy tutaj
GRUPA 5-6 latków - Hymn Narodowy. Zapraszamy tutaj - Zabawa z dźwiękami wysokimi i niskimi. Zapraszamy tutaj -Taniec PAPI. Zapraszamy tutaj
Zadania dla wszystkich przedszkolaków z języka niemieckiego od Pani Anity
Dzień dobry! Na dziś przygotowałam następujące zadania: 1. Na rozpoczęcie proponuję zabawę ruchową. Rodzic gra na bębenku bądź dowolnym instrumencie a dziecko podskakuje sobie swobodnie po pokoju. Na pauzę wita się z rodzicem różnymi częściami ciała (wymienianymi oczywiście po niemiecku): -dotykanie się kolanami; - dotykanie się głowami; - dotykanie się plecami; - dotykanie się stopami; -witanie się prawą ręką; -witanie się lewą ręką...
2. Siadamy z dzieckiem naprzeciwko siebie. Dziecko wymienia jakąś część ciała i pokazuje ją u siebie i u rodzica. Kolejną część ciała wymienia rodzic.
3. Do tego zadania potrzebne będzie lusterko. Dziecko ogląda się uważnie, nazywa i dotyka części twarzy (oczy, nos, usta). Następnie spogląda na rodzica i próbuje określić różnice w wyglądzie.
4. Pozostajemy przy lusterku. Tym razem poćwiczymy mimikę twarzy poprzez robienie min (smutnych, wesołych, złych itd.). W ten sposób, dzieci przypomną sobie poznanych w przedszkolu nazwy emocji (traurig - smutny [czyt. trałric h], froh - wesoły, böse - zły [czyt. byjze]).
Wygenerowano w sekund: 0.01
5,074,141 unikalne wizyty