Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 7

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na czwartek 14.05.2020

Zadania dla wszystkich przedszkolaków z języka niemieckiego od Pani Anity
Witajcie! Na dziś proponuję następujące zadania: 1. Do pierwszej zabawy potrzebna będzie kostka do gry: dziecko turla kostką i wypowiada tyle dolegliwości ile wyrzuciło oczek. 2. Następnie troszkę ruchu: zabawa "Der Krankenwagen - karetka pogotowia". Dziecko przemienia się w das Auto - samochód i swobodnie jeździ sobie po pokoju. Gdy usłyszy dźwięk syreny, zatrzymuje się, aby ustąpić pierwszeństwa przejazdu.n Zapraszamy tutaj 3. Na zakończenie pokazujemy obrazki z dolegliwościami. Dziecko wymienia nazwę jak najprędzej. Jeżeli jakąś nazwę nie zapamiętało, pokazujemy je w następnej kolejce. Starszaki dodatkowo mogą używać zwrotu: Ich habe Kopfschmerzen/ Bauchschmerzen/ Fieber (boli mnie głowa/ brzuch/ mam gorączkę) itd.

Ćwiczenia z gimnastyki korekcyjnej dla wszystkich przedszkolaków przesyła Pani Iwona
Mamo, Tato poćwicz ze mną ! Zabawy ruchowe z elementami korekcji wad postawy. 1. Zabawa "Wartownicy"- rodzic z dzieckiem biegają, na hasło opierają się plecami o siebie i przybierają prawidłową postawę- nogi złączone, stopy razem, plecy wyprostowane, brzuch wciągnięty, ręce wzdłuż tułowia, głowa prosto. Zabawę powtarzamy-komendę "Wartownicy" wydają na zmianę- rodzic i dziecko. 2."Marsz żołnierzy" - rodzic i dziecko maszerują obok siebie na palcach z wysokim unoszeniem kolan, plecy wyprostowane, głowa wysoko. 3. Zabawa "Żyrafka"- rodzic i dziecko biegają na palcach, na hasło-oboje stają na palcach wyciągając się mocno w górę, głowa prosto, szyja wydłużona, plecy wyprostowane, ręce wzdłuż tułowia. Zabawę powtarzamy- komendę "Żyrafka" wydają na zmianę- rodzic i dziecko. 4."Skoki kangurów"- rodzic z dzieckiem skaczą obunóż na palcach do przodu do wyznaczonego miejsca i z powrotem. 5. Zabawa końcowa- "Motylek na kwiatku"- rodzic i dziecko siadają na podłodze jak motyle ( każdy osobno) - kolana na zewnątrz, stopy złączone stroną podeszwową, ręce wyprostowane obejmują kostki, plecy proste, łopatki ściągnięte, głowa prosta. Motylek może siedzieć nieruchomo lub ruszać delikatnie skrzydełkami- kolanami w górę i w kierunki podłoża. Miłej zabawy!

Zadanie od Pani Gosi dla dzieci z grupy "Stokrotki"
Dzień dobry Dzisiaj spróbuj odgadnąć zagadki: 1. Znosi jajka i na grzędzie siada, co wygrzebie w ziemi, chętnie zajada. (kura) 2.Czerwony ma grzebyk. "Kukuryku!" - woła. Budzi gospodarzy, gdy przychodzi pora. (kogut) 3.Muczy i daje mleko, widoczna nawet gdy stoi daleko. (krowa) 4.W wierszu to dziwaczka, a na podwórku zwykła... (kaczka) Udało się? Brawo! Teraz spróbuj naśladować odgadnięte zwierzęta: głos, sposób poruszania się, nazwij dom w którym mieszkają. Podziel na sylaby nazwy tych zwierząt, powiedz jaką głoskę słyszysz na początku a jaką na końcu. Poproś kogoś dorosłego aby pokazał Ci jak wygląda literka K, k np. w gazecie lub książeczce. Pomyśl jakie jeszcze inne zwierzęta gospodarskie zaczynają się na K. Powodzenia!!!

Zadanie matematyczne dla Misiów od Pani Renaty.
Majowa łąka kusi swym wyglądem i zapachem. Mieszkańcy łąki to między innymi biedronki, które są bardzo pożyteczne, ponieważ odżywiają się między innymi mszycą- szkodnikiem roślin. Czy wiecie, że biedronki są nie tylko czerwone w kropki ale także pomarańczowe, żółte a nawet czarne. 1. Posłuchajcie wiersza o biedronce. J. Sztaudynger "Kropki biedronki" Biedronka siedem kropek miała: pierwszą od rosy dostała, drugą od słonka złotego, trzecią od wiatru halnego, czwartą od deszczu kropelki, piątą od ziemi karmicielki, szóstą od dziada co przechodził drogą, siódmą już nie wiem od kogo. Wszystkie siedem nosiła w komplecie, ażeby szczęście dawały dzieciom. 2. Narysujcie biedronkę i wytnijcie 7 kropek. Pokazując pierwszą, drugą..., dokładajcie, dodajcie kolejno kropki biedronce i powiedzcie od kogo je dostała. Odpowiedzcie na pytania; Od kogo dostała piątą a od kogo siódmą? 3. Kolejna biedronka gubiła swoje kropki- posłuchajcie wiersza. Wiersz W. Chotomskiej pt. "Jak biedronka zgubiła kropki?" W poniedziałek bardzo rano pierwsza kropka wpadła w siano. Drugą kropką wiatr we wtorek grał w siatkówkę nad jeziorem. W środę kos dał swoim dzieciom do zabawy kropkę trzecią. W czwartek czwarta z siedmiu kropek w świat ruszyła autostopem. Piąta kropka w piątek rano wpadła w studnię murowaną. Szóstą kotek wziął w sobotę i nie oddał jej z powrotem. A ta siódma przy niedzieli spadła w mieście z karuzeli. 4. Do tego wiersza wykonajcie biedronkę i wytnijcie 7 kropek, które położycie na biedronce. 5.Po przeczytaniu każdego wersu wiersza odłóżcie na bok, odejmijcie jedną kropkę. Powiedzcie ile biedronce zostało kropek? Ile biedronka zgubiła kropek. Policzcie. Powtórzcie dni tygodnia. Czy zauważyliście, że biedronka miała tyle kropek , ile dni jest w tygodniu? 6. Przeczytajcie zdania i wskażcie odpowiedni obrazek. 7. Jak co tydzień porcja ruchu. Tym razem wybierzmy się na wiosenną łąkę. Zapraszamy tutaj


Zadanie od Pani Ani dla dzieci z grupy "Rybki"
1. Zabawa ortofoniczna morskie fale. Dzieci zajmują dowolnie miejsca na dywanie: Zamykamy na chwilę oczy. Wyobrażamy sobie że jesteśmy nad morzem. Szumią morskie fale. Dzieci naśladują głos fal - szuuuuuu, szuuuuuu..., równocześnie rysują w powietrzu fale. Małe fale - szumią cicho, duże fale - szumią głośno- dzieci cicho naśladują szum fal. - Wszyscy wstajemy. Kąpiemy się w morzu, skaczemy przez fale. Uwaga! Mała fala, wykonujemy mały wyskok w górę. Uwaga! Teraz zbliża się duża fala. Wykonujemy wysoki wyskok w górę. Kładziemy się na dywanie, na brzuchach. Naśladujemy pływanie żabką. 2. Z powrotem kładziemy się na dywanie i przykrywamy się delikatnym materiałem, może to być np. chusta, włączamy muzykę relaksacyjną np. zapraszamy tutaj i wsłuchujemy się w opowiadanie: Wyobraź sobie, że jesteś morskim stworzeniem, leżącym na dnie płytkiej zatoczki. Weź głęboki wdech -poczuj jak Twoje ciało wypełnia nowa energia. Zrób wydech- poczuj, jak z wydechem opuszcza Cię napięcie. Teraz rozluźnij prawą rękę. Oddychaj swobodnie. Poczuj jak Twoja ręka robi się coraz cięższa, coraz cięższa. Ręka jest tak ciężka, że nie możesz jej unieść. Czujesz, jaka jest rozluźniona. Teraz rozluźnij lewą rękę. Poczuj jak ręka robi się coraz cięższa, coraz cięższa. Lewa ręka jest tak ciężka, że nie możesz jej unieść, rozluźnij ją całkowicie. Rozluźnij prawą nogę. Oddychaj swobodnie. W myślach powtarzaj sugestię" "Rozluźniam prawą nogę, rozluźniam prawą nogę". Prawa noga jest bardzo ciężka, bardzo ciężka. Prawa noga jest tak ciężka, że nie możesz jej unieść. Rozluźnij lewą nogę. Oddychaj swobodnie. W myślach powtarzaj sugestię: "Rozluźniam lewą nogę, rozluźniam lewą nogę". Lewa noga jest bardzo ciężka, bardzo ciężka. Lewa noga jest tak ciężka, że nie możesz jej unieść. Oddychaj lekko, równo i miarowo. Wsłuchaj się w szum morza. Wyobraź sobie, że morze zaczęło mocniej falować. Kołysze tobą. Twoje rozluźnione ciało kołysze się w rytm fal. Dzieci poruszają ciałami w rytmie kolejnych fal, coraz mocniej. Kolejne fale zaczynają je turlać po dnie oceanu. Rola rodzica - w tym ćwiczeniu polega na tym, by synchronizować ruchy poprzez hasło: "Fala". Sygnalizować zmiany tempa i mocy falowania, ruchu organizmów na dnie morza. 3. Po relaksacji zapraszam dzieci do małej łamigłówki "Morska wykreślanka". Należy wyszukać wyrazy związane z omawianym tematem, które ukryte są w poziomych liniach. Powodzenia!



Zadania od Pani Agnieszki dla dzieci z grupy "Gwiazdeczki" .
Witam wszystkie Gwiazdeczki. Pogoda dziś nie dopisuje więc zapraszam Was do wspólnej zabawy matematycznej w ważenie. Skonstruujcie własną wagę i do dzieła. Zapraszamy Link

Wygenerowano w sekund: 0.01
5,035,819 unikalne wizyty