Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 4

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zadania na poniedziałek 06.04.2021

Zadania dla grupy "Stokrotki" od Pani Małgosi i Elwiry
Dzień dobry Stokrotki!
Witam Was po świętach i od razu proponuję zabawę muzyczno-ruchową, którą możecie często powtarzać: tutaj Teraz proponuję zabawę w zegary: zaproście do tej zabawy jednego z domowników, weźcie 13 kartek, napiszcie na nich cyfry od 1 do 12 a z 13 kartki zróbcie kulkę(lub poproście kogoś dorosłego). teraz te kartki rozłóżcie na podłodze w kole tak aby powstała tarcza zegara(popatrzcie na prawdziwy zegar który macie w domu). Wejdźcie do środka koła trzymając w ręku papierową kulkę. Druga osoba mówi jakąś godzinę np. 3 a wy próbujecie trafić papierową kulką w tą godzinę i tak dalej. Potem zamieniasz się z drugą osobą. A na koniec powtórka zabawy tanecznej. Powodzenia!
Dzień dobry, przesyłam zadania dla Stokrotek . Dzień dobry Stokrotki , zapraszam Was do zabawy "Gimnastyka Paluszków"-przywitajcie się dziś zabawą paluszkową. Możecie przećwiczyć najpierw prawą, a potem lewą rączkę.


Zadanie dla grupy "Gwiazdeczki" od Pani Anity i Agnieszki
Kochane Gwiazdeczki!
1. Posłuchajcie uważnie wiersza czytanego przez rodzica: W gospodarstwie T. M. Massalska
Pieje kogut już od świtu: -Kukuryku! Kukuryku! Kura do kurczaków żwawo gdacze: - W lewo! Gdacze: -W prawo! Kaczka kwacze: -Kwa! Kwa! Kwa! Trzy kaczątka dziobem pcha. Krowa muczy: -Mu! Mu! Mu! Aż po prostu brak jej tchu. Koń opędza się od much. I rży głośno: -Jestem zuch! Świnka chrumka: -Chrum! Chrum! Chrum! Co za hałas! Co za szum! Kot cichutko miauczy: -Miau! A pies szczeka: -Hau! Hau! Hau!
2. Porozmawiajcie o wysłuchanym wierszu: -Jakie zwierzęta występowały w wierszu? -Od kogo opędza się koń? - Kto chrumka? Kto cichutko miauczy? -Jaki głos wydaje: kogut / kura / kaczka / krowa / świnia/ kot / pies? (dzieci mogą po kolei naśladować odgłosy zwierząt).
3. Przyjrzyjcie się uważnie obrazkom zwierząt. Powiedzcie, jakie korzyści ma człowiek z hodowli tych zwierząt?





Witam Was gorąco po świętach. Dziś będziemy rozpoznawać zwierzęta gospodarskie. Na początek proszę, abyście zobaczyli prezentację o zwierzętach i spróbowali naśladować ich odgłosy.
(11) Odgłosy Zwierząt - zwierzęta na wsi - zwierzęta domowe -koń - krowa -pies -kot - kura -świnia - YouTube
Następnie rodzic pokaże Wam zdjęcie poszczególnych zwierząt (bez dźwięku), a Waszym zadaniem jest naśladować jego odgłos. Jeżeli macie w domu książeczkę o zwierzątkach to wykorzystajcie ją do zabawy. Rodzic podaje nazwę zwierzęcia a wy odszukujecie je w książce.
Do kolejnej zabawy użyjecie waszych rączek. Każdy mój paluszek w zwierzątko zmienić muszę. Gruby, okrągły kciuk w owczarka zamienię tu. Ten wskazujący to koń, po łące goń go goń. Środkowy jak krówka jest mleczko dawać chce. Serdeczny to stara koza, zaprzęgę go do wozu. A mały paluszek... beee, w owieczkę zamienił się. Idzie myszka do braciszka Tu wskoczyła, tu się skryła.
(ruch podobny do ruchów raczką; na słowa "tu wskoczyła, tu się skryła" dziecko chowa rękę pod pachę, a następnie za kołnierz towarzysza zabaw). Powodzenia!
Zadania dla grupy "Jagódki" od Pani Sabiny
Witam serdecznie wszystkie dzieci z grupy ,"Jagódki" oraz rodziców. Na dzisiejszych zajęciach zapoznamy się z ptactwem domowym mieszkającym w kurniku ( kury ,kaczki indyki ,gęsi). Poćwiczymy razem z rodzicami też narządy mowy na zgłoskach: ko ,ko, kwa, kwa, gul,gul,gę,gę. Na początku zabawy poproszę rodziców aby włączyli dzieciom na kanale YouTube piosenkę ,"Gdacze kura:ko,ko,ko" z repertuaru zespołu Śpiewające Brzdące.
I. Zapytajcie dzieci : 1) O czym jest piosenka?
2)Gdzie mieszka kura?
3)Jakie odgłosy wydaje kura?
4)Czy zauważyły dzieci jeszcze inne ptaki mieszkające w kurniku?
Drodzy rodzice jeżeli macie troszkę czasu zabawcie się z dziećmi i naśladujcie wraz z nimi odgłosy wydające przez ptactwo domowe . II.A teraz trochę zabawy ruchowej do tańca ,"Kaczuszki" .Taniec ten znajdziecie na kanale YouTube -Mini Disco.
III.A teraz drogie dzieci weźcie kartkę papieru i kredkami narysujcie dużo trawy a na niej małe żółte kurczaczki z dwóch kółeczek .Jeżeli nie potraficie poproście rodziców lub starsze rodzeństwo o pomoc. Narysujcie też słonko i chmurki na niebie a może i parę kwiatków na łące .W pokoiku zróbcie wystawkę swoich prac. Życzę Wam udanej zabawy i miłego dnia.

Zadanie dla grupy "Rybki" od Pani Moniki i Gabrysi

Dzień dobry Rybki 1. Popatrzcie na obrazek. Co znajduje się na obrazku? Nazwijcie te zwierzęta. tutaj W tym tygodniu będziemy poznawać co dzieje się wiosną na wsi.
2. Posłuchajcie opowiadania L. Wiszniewskiego Jak szara gąska gospodarowała. Była raz gąska inna niż wszystkie gąski na podwórku. Tamte miały białe piórka, a ona - szare. Ach, jaka była z nich dumna! I z góry patrzyła na białe gąski. Kiedy całe stadko szło nad staw, szara gąska prowadziła. - Tylko ja dobrze znam drogę. Jestem przecież szara - chwaliła się. A gdy gospodyni rzuciła gąskom pokrojoną marchewkę, szara chwytała największe kawałki. - Jestem przecież szara, należą mi się lepsze kąski -mówiła. Raz gospodyni zachorowała. Nie mogła ani krowy wydoić, ani prosiąt nakarmić, ani kurom ziarna rozrzucić. Położyła się do łóżka i pojękiwała z cicha. Krowa, prosięta i kury podniosły zgiełk: - Jeść, jeść, gospodyni! Gospodyni! Jeść! - Pić, pić, pić! I białe gęsi też wołały na cały głos: - Jeść, jeść! Tylko jedna gąska- ta szara, zachowywała się spokojnie. A gdy i jej już bardzo głód dokuczył, weszła do izby. - Cóż to się z gospodynią dzieje? - dziwi się gąska. A gospodyni na łóżku leży. Nie namyślała się gąska długo: założyła kwiecisty fartuch gospodyni i dalej do roboty... Zabrała się najpierw do rozpalenia ognia: porąbała dwa stołeczki i dwie półeczki. Ułożyła drewienka w kominie. Podpaliła. Tliło się, tliło i zgasło. Wyciągnęła z materaca garść słomy. Podpaliła. Ale i tym razem nie chciało się palić. Tylko nadymiło się, aż strach! Więc gąska wybiła szybę w oknie. Bo jakże? - trzeba było izbę przewietrzyć. A tam w oborze krowa ryczy. W chlewiku prosięta kwiczą. Kaczuszki po podwórku drepcą i kwaczą, a kury wołają: - Ko, ko, ko! Pochwyciła gąska siteczko pełne twarogu, zaniosła do obórki. - Masz, krówko, jedz! Pobiegła gąska do stodoły, nabrała ziarna, tego, co gospodarz na siew przygotował, zaniosła do chlewika. -Macie, prosiaczki, jedzcie! Pobiegła gąska do komórki, wybrała największy bochenek chleba, kurkom i kaczkom na podwórko wyniosła. - Macie, kokoszki, jedzcie! - No, wszyscy już się najedli? - Nie!... - zamiauczał kot. - Masz tu, kotku, śmietany! I zjadło kocisko śmietanę... Pobiegła gąska na łąkę. A tam płynęła rzeczka. "Popływam sobie -myśli gąska - niedługo. W jedną stronę, w drugą stronę..." Ledwie weszła do wody - o wszystkim zapomniała. Na drugi dzień gospodyni zrobiło się lepiej. Podniosła się z łóżka, patrzy - szyba zbita. Chciała usiąść na stołeczku - nie ma stołeczka. I półeczki ani śladu... - Oj, ktoś tu się rządził jak szara gęś, kiedy byłam chora. Ale kto? Może ty, Burasku, wiesz? - pyta kotka. Zajrzała gospodyni do spiżarni i aż się za głowę złapała. - Kto zjadł cały bochen chleba? A gdzie twaróg? I śmietany ani śladu! Pełny garnek! Zmartwiła się gospodyni. Wyszła przed sień i mówi - ot tak, nie wiadomo do kogo: - Oj, jakaś szara gęś tu gospodarowała! A kurczaki na to: -Taak, taak, taak! 3. Porozmawiajcie z rodzicami na temat opowiadania. - Czym chwaliła się szara gąska? - Co stało się pewnego dnia? - W jaki sposób gąska postanowiła pomóc gospodyni? - Czym nakarmiła krowę? - Co dała jeść prosiakom? - Czym nakarmiła kury i kaczki? - Co dała kotu? - Dlaczego gospodyni nie była zadowolona z gospodarowania gąski?
4. Co to znaczy, że ktoś rządzi się jak szara? Zapytajcie rodziców. ktoś postępuje jak chce, nie licząc się z innymi i narzucając im swoją wolę.
5. Zapraszam do zabawy bieżnej "Gąski" Dziecko - gąska swobodnie porusza się po podwórku. Na klaśnięcie rodzica szybko wraca do kurnika - miejsca wcześniej wyznaczonego.
6. A jaki kolor będzie miała Wasza gąska? Zachęcam do pokolorowania gąski według własnego pomysłu tutj Udanej zabawy, pani Monika

Zapraszam Was do zabawy paluszkowej "Moje palce"
Moje palce lubią harce: (poruszamy wszystkimi palcami)
lubią pograć na gitarce, (naśladujemy grę na gitarze)
lubią głaskać mnie po brzuchu, (głaszczemy się po brzuchu)
lubią drapać mnie po uchu. (drapiemy się po uchu)
A najbardziej - daję słowo - lubią spać pod moją głową. (składamy dłonie i opieramy na nich policzek).
Miłej zabawy! Pani Gabrysia

Zadanie z języka mniejszości narodowej - język niemiecki od Pani Anity
Witajcie moi kochani! W tym tygodniu będziemy sobie utrwalać słówka poznane w zeszłym tygodniu czyli związane z wiosną.
1. Na początek proponuję wam zabawę z piłką. Umawiamy się z dzieckiem, na jakieś hasło, na które nie można złapać piłki: der Frühling - wiosna [czyt. fryjling], die Wiese -łąka [czyt. wize], die Blumen - kwiaty, das Gras -trawa, die Sonne- słońce, der Regen - deszcz a starszaki dodatkowo der Schmetterling - motyl [czyt. szmeterling]. Dorosły rzuca do dziecka piłkę, mówiąc jakieś wybrane hasło a dziecko ją łapie. Gdy złapie na zabroniony wyraz, klęka na kolano. Może wstać wtedy, gdy następnym razem złapie piłkę na dobre słówko.
2. Czy namalowaliście na kartkach symbole wiosenne z ubiegłotygodniowych zajęć? Jeżeli tak to świetnie, bo będą nam dziś potrzebne. Poproście rodziców, by za pomocą taśmy klejącej umieścili je w dowolnym miejscu w domu, ale tak, byście ich nie dosięgli. Waszym zadaniem jest doskoczyć do wybranego przez was obrazka i szybko wypowiedzieć jego nazwę. Zabawę wykonajcie skacząc najlepiej obunóż. Viel Spass!

Zadania z religii od Pani Pauliny
Szczęść Boże. Zapraszam na dzisiejszą lekcję religii. tutaj

Zadania od Pani Iwony
Zapraszam dziś wszystkie dzieci do wspólnej zabawy z rodzicami pod hasłem "Podróże zwierzątek", która zawiera przede wszystkim ćwiczenia ogólnousprawniające, ale również elementy ćwiczeń korekcyjnych. - Na początek chodzimy po pokoju wysoko unosząc kolana jak "bocian", -latamy z szeroko rozpostartymi skrzydłami jak "orzeł" - tupiemy nogami jak ciężki "słoń" - stajemy na jednej nodze jak "czapla", - skaczemy w niskiej pozycji jak "żabka", - chodzimy na palcach jak wysoka "żyrafa", - skaczemy obunóż jak "kangur", -idziemy na ugiętych nogach ( kucając) jak "kaczuszka", -idziemy opierając się na rękach i wyprostowanych nogach jak "wielbłąd", -maszerujemy jak "rak" opierając się z tyłu na dłoniach i biodra unosząc w górę, - skradamy się jak "kot" polujący na myszkę, idąc na kolanach i przedramionach, - idziemy jak "piesek"- na czworakach, - czołgamy się jak "wąż".
W czasie zabawy możemy porozmawiać o przedstawianych przez nas zwierzętach, a na zakończenie zagrać w zgadywankę - dziecko pokazuje jakieś zwierzątko a rodzic odgaduje jego nazwę i odwrotnie. Można też zabawić się w polecenia - raz zadanie zleca dziecko a drugi raz rodzic- np. zademonstruj bociana. Życzę fajnej zabawy!
Wygenerowano w sekund: 0.01
5,037,431 unikalne wizyty