Przedszkolne
Kadra
Czytelnia
Dla rodziców
Zajęcia
Programy własne
Podziękowania
Do pobrania
Logowanie
Aktualnie online
· Gości online: 1
· Użytkowników online: 0
· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN
· Użytkowników online: 0
· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN
Strona BIP
Strona Rzecznika Praw Obywatelskich
Strona Rzecznika Praw Dziecka
Jestem przedszkolakiem - program adaptacyjny
Tytuł - Jestem przedszkolakiem - program adaptacyjny
Autor - Gabriela Madndalka
Założenia ogólne programu
1. Cel główny programu: "Tworzenie dzieciom warunków do łatwej adaptacji w przedszkolu"
2. Cele szczegółowe programu:
- Zmniejszenie u dzieci trudnych napięć emocjonalnych w pierwszych kontaktach z przedszkolem
- Motywowanie dzieci do podejmowania działań i zachowań sprzyjających w integrowaniu się z przedszkolem
- Nawiązanie bliskiego kontaktu w relacjach: nauczyciel - dziecko, nauczyciel - rodzic w celu dalszej współpracy
- Motywowanie rodziców oraz pracowników przedszkola do zapewnienia optymalnych warunków do łatwej adaptacji
- Przygotowanie rodziców do udzielania dziecku wsparcia psychicznego i pomocy w procesie przystosowania (pedagogizacja rodziców)
- Wyposażenie nauczycielek przedszkola w wiedze psychologiczna o problemach przystosowawczych małego dziecka
- Obniżenie lęku rodziców związanego z koniecznością oddania dziecka pod opiekę personelu przedszkola
- Kształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktów z rówieśnikami
- Budowanie prawidłowych relacji między dziećmi zdrowymi a niepełnosprawnymi
- Tworzenie sytuacji zmierzających do integracji z grupą.
APEL DO RODZICÓW "GDY DZIECKO STAJE SIĘ PRZEDSZKOLAKIEM"
Przygotuj dziecko do rozstania z mamą:
Nie przeciągaj pożegnania w szatni, pomóż dziecku rozebrać się, pocałuj je i wyjdź;
Nie zabieraj dziecka do dom,, kiedy płacze przy rozstaniu, jeśli zrobisz to choć raz, będzie wiedziało, że łzami może wszystko wymusić;
Nie obiecuj: jeśli pójdziesz do przedszkola coś dostaniesz - kiedy będziesz odbierać dziecko możesz mu dać maleńki prezencik, ale nie może to być forma przekupywania;
Kontroluj to co mówisz. Zamiast: już możemy wracać do domu, powiedz: teraz możemy iść do domu.
To niby niewielka różnica, a jednak pierwsze zdanie ma negatywny wydźwięk; Nie wymuszaj na dziecku, aby zaraz po przyjściu do domu opowiedziało, co wydarzyło się w przedszkolu, to powoduje niepotrzebny stres;
Jeśli dziecko przy pożegnaniu płacze postaraj się, aby przez kilka dni odprowadzał je do przedszkola tata, rozstanie z tatą są mniej bolesne;
Czas pobytu małych dzieci w przedszkolu w pierwszych dniach nie powinien być długi. Jeśli to możliwe, odbieraj dziecko wcześniej np. po obiedzie. Potem stopniowo zwiększaj czas pobytu dziecka w przedszkolu;
Nie spóźniaj się z odbieraniem! Jeśli obiecałeś, że przyjdziesz wcześniej dotrzymaj słowa;
Pamiętaj: żegnaj i witaj dziecko zawsze z uśmiechem.Zabawy w grupie
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym
Zapraszamy do galerii zdjęć tutaj
Spacer ulicami osiedla
Wspólnie wykonujemy laurkę urodzinową dla Aminy
Pasowanie na Przedszkolaka
Zapraszam do galerii zdjęć tutaj
Zabawa integracyjna - "Bal w Ulu"
Ubieramy wspólnie choinkę
Zapraszamy do galerii zdjęć tutaj
Udział w spotkaniu z Mikołajem
Przygotowujemy się do świąt Bożego Narodzenia
Zapraszamy do galerii zdjęć tutaj
ZABAWA INTEGRACYJNA- Bal Karnawałowy
WSPÓLNE ZABAWY NA DYWANIE
PISANKA WIELKANOCNA - praca zespołowa
Zapraszamy do galerii zdjęć tutaj
ZABAWA ZESPOŁOWA
Zapraszamy do galerii zdjęć tutaj
ZABAWY INTEGRACYJNE
Autor - Gabriela Madndalka
2. Cele szczegółowe programu:
- Zmniejszenie u dzieci trudnych napięć emocjonalnych w pierwszych kontaktach z przedszkolem
- Motywowanie dzieci do podejmowania działań i zachowań sprzyjających w integrowaniu się z przedszkolem
- Nawiązanie bliskiego kontaktu w relacjach: nauczyciel - dziecko, nauczyciel - rodzic w celu dalszej współpracy
- Motywowanie rodziców oraz pracowników przedszkola do zapewnienia optymalnych warunków do łatwej adaptacji
- Przygotowanie rodziców do udzielania dziecku wsparcia psychicznego i pomocy w procesie przystosowania (pedagogizacja rodziców)
- Wyposażenie nauczycielek przedszkola w wiedze psychologiczna o problemach przystosowawczych małego dziecka
- Obniżenie lęku rodziców związanego z koniecznością oddania dziecka pod opiekę personelu przedszkola
- Kształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktów z rówieśnikami
- Budowanie prawidłowych relacji między dziećmi zdrowymi a niepełnosprawnymi
- Tworzenie sytuacji zmierzających do integracji z grupą.
Nie zabieraj dziecka do dom,, kiedy płacze przy rozstaniu, jeśli zrobisz to choć raz, będzie wiedziało, że łzami może wszystko wymusić;
Nie obiecuj: jeśli pójdziesz do przedszkola coś dostaniesz - kiedy będziesz odbierać dziecko możesz mu dać maleńki prezencik, ale nie może to być forma przekupywania;
Kontroluj to co mówisz. Zamiast: już możemy wracać do domu, powiedz: teraz możemy iść do domu.
To niby niewielka różnica, a jednak pierwsze zdanie ma negatywny wydźwięk; Nie wymuszaj na dziecku, aby zaraz po przyjściu do domu opowiedziało, co wydarzyło się w przedszkolu, to powoduje niepotrzebny stres;
Jeśli dziecko przy pożegnaniu płacze postaraj się, aby przez kilka dni odprowadzał je do przedszkola tata, rozstanie z tatą są mniej bolesne;
Czas pobytu małych dzieci w przedszkolu w pierwszych dniach nie powinien być długi. Jeśli to możliwe, odbieraj dziecko wcześniej np. po obiedzie. Potem stopniowo zwiększaj czas pobytu dziecka w przedszkolu;
Nie spóźniaj się z odbieraniem! Jeśli obiecałeś, że przyjdziesz wcześniej dotrzymaj słowa;
Pamiętaj: żegnaj i witaj dziecko zawsze z uśmiechem.
Zapraszamy do galerii zdjęć tutaj
Zapraszamy do galerii zdjęć tutaj
Zapraszamy do galerii zdjęć tutaj